1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Dreamscience tuning voor ST

Discussie in 'Performance' gestart door jepege, 14 feb 2011.

  1. :schater: waar mot de stekker erin?:focus3:
     
  2. #222 jepege, 15 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mei 2012
    ja erg handig, trekhaak. Maar is inmiddels verwijderd ivm verkoop.

    Waar de stekker in gaat? Zie foto hieronder, volg het snoertje.
    De stekkerdoos is inklapbaar en weggebouwd achter de bumper. Wel een kwestie van even weten hoe je 'm op het gevoel op de juiste plek er in moet doen maar ach, voor een beetje kerel mag dat geen probleem zijn :schater:

    [​IMG]
     
  3. Woah, zelfs de velgen van je aanhanger zijn in kleur :cool:
     

  4. Yep haha...en de scooter ook. Die is van mijn zoon en hij rijdt er sprintwedstrijden mee bij SBO. De kleur is niet helemaal gelijk maar het geheel roept vaak leuke reacties op :dance:
     
  5. heb de zelfde trekhaak gekocht,stekker is zeker draaibaar,merk hook :mrgreen::mrgreen:
     
  6. yep, heb ik ook, merk Hook
    voor een mooi prijsje via een man op marktplaats (nieuw 155,- met universele stekkerdoos)
    onderbouwen was zo gebeurd!

    En geen gedoe met veel te dure originele stekkerdoos gewoon de simpele meegeleverde gebruikt.

    Oeps ik ga te veel off topic dus ff terug:

    Wie heeft ervaringen met GAS in combinatie met (Dreamscience) tuning?
     
  7. Sjansse toch? of heb ik het nou verkeerd?
     
  8. Ja Sjansse inderdaad...
     
  9. Klopt ja, wat wil je weten?
    Vraag maar raak, ik zal proberen een goed antwoord te geven.
     
  10. Jepege had een vraagje voor je....:lol:
     
  11. Vraag maar raak!
     
  12. had zelf al een vaste trekhaak ,moest een ST achterbumper 2009 erop,dus gelijk een afneembare trekhaak gemonteerd,dus kon zo de stekkerdoos over zetten.ps 160 euro merk hook via marktplaats in Nijmegen:mrgreen::mrgreen:
     
  13. Hoi Sjansse,

    Ok, hier dan een paar vragen:

    - heb je het later in laten bouwen of zat de gas-installatie er al op?
    - wat was je er voor kwijt...:oops: (indien later ingebouwd)
    - welk type/merk en soort installatie heb je?
    - hoeveel wegenbelasting betaal je dan want er zijn meerdere tarieven geloof ik, afh. van soort installatie?
    - bevalt het goed, geen problemen?
    - moet ie opnieuw/anders worden afgesteld (ook ivm DS)
    - rij je na al die tijd nog steeds met een grijns op hetr gelaat weg bij de pomp als je net je tank vol hebt gegooid:dance:

    Greetings, Pieter
     
  14. Ok, hier dan een paar vragen:

    - heb je het later in laten bouwen of zat de gas-installatie er al op?
    Ik heb het zelf in laten bouwen.

    - wat was je er voor kwijt...:oops: (indien later ingebouwd)
    2850,-- maar die heb ik inmiddels lang en breed terugverdiend.

    - welk type/merk en soort installatie heb je?
    Vialle LPi, waarbij het gas vloeibaar in de cilinder wordt geinjecteerd is een G3 installatie met electronisch klepsmeersysteem (Flashlube)

    - hoeveel wegenbelasting betaal je dan want er zijn meerdere tarieven geloof ik, afh. van soort installatie?
    Ik betaal 89,33 per maand. LPG3

    - bevalt het goed, geen problemen?
    Ik heb tot nu toe 50000 km op LPi gereden, geen problemen, een keer een verkeerd gemonteerde injector, onder garantie vervangen, verder probleemloos.

    - moet ie opnieuw/anders worden afgesteld (ook ivm DS)
    Afstellen is niet nodig, de ECU van Vialle neemt alles over van de orginele voertuig ECU, dus het motorkarakter blijft behouden.
    Ook de DS instellingen dus.
    Omdat LPG een octaan van 110 heeft, en omdat het ingespoten LPG een temperatuur heeft van -43 graden, levert de motor ongeveer 3 tot 5pk meer als de benzineversie

    - rij je na al die tijd nog steeds met een grijns op hetr gelaat weg bij de pomp als je net je tank vol hebt gegooid:dance:
    Hier in het dorp kost het LPG 0.769 ct per liter, In Maaseik betaal ik 0.575 ct per liter, een volle tank kost me dus ongeveer 30.00 euro, kan ik weer 450 km vooruit, maar de grijns is er nog steeds als ik een benzineauto zie betalen, word ik redelijk breedbekkerig van ja.:schater:
    Ik kan maar 2 nadelen bedenken, de motor start op benzine, en gebruikt de eerste een a anderhalve km enkel benzine, je moet altijd zorgen dat er genoeg van in de tank zit, ik tank toch nog wat benzine, in 2011 stond ik 6 keer aan de luxemburgse benzinepomp.
    Verder ben je natuurlijk redelijk wat kofferruimte kwijt en heb je geen reservewiel meer, maar noem er eens een die de afgelopen 2 jaar een lekke band heeft gehad. En de kofferbak is net groot zat voor de wekelijkse boodschappen.
     
  15. Dank voor je uitgebreide antwoorden Sjansse!

    Klinkt zeer aantrekkelijk maar ik rij te weinig kilometers en kost me jaren voordat ik het omslagpunt bereik en zo lang rij ik er niet meer in denk ik.

    Maar als ik meer km p/j reed dan wist ik het wel!
     
  16. #236 sjansse, 14 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 feb 2012
    Upje

    Een algemene vraag.
    Wat is de beste stap na het tunen met Dreamsceince?
    Op de mappen van dreamscience na is mijn ST geheel orgineel behalve natuurlijk het feit dat mijn brandstof een octaan van 110 heeft en 1500kg weegt.
    Moet ik een cais nemen, of is een K&N inlegfilter genoeg, of moet ik een grotere Intercooler.
    Ik heb geen probleem met de auto, maar met welke middelen krijg je een nog beter rijdende auto, hoewel dit al op een heerlijk niveau zit??
     
  17. Je zult versteld staan hoe laag het omslagpunt tegenwoordig ligt.
    Simpel rekensommetje, benzine kost tegenwoordig 1.76
    Ik tank LPG voor ongeveer 0.65 ct.

    Probeer dit eens als je weet hoeveel km je per jaar rijdt:
    http://www.bp.com/iframe.do?categoryId=9001182&contentId=7002091
    voor de prijs van de installatie mag je 2850 euro aanhouden, daar heb je een LPiG3 voor van Vialle.
    Hier staat ook nog wat info maar nu weer on topic.

    http://www.autogasrijders.nl/lpg-omslagpunt-berekenen/
     
  18. #238 jepege, 18 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 feb 2012


    Nou ik zou zeggen eerst een CAIS. Volgens DS zou die tot 17PK extra moeten leveren en bovendien krijg je er een hele leuke bonus bij en dat zijn alle turbo-fabriekgeluiden (afblazen, sissen, proesten, fluiten en bij hoogtoeren schakelen klinkt het afblazen behoorlijk explosief) dat geeft een hoop extra rijplezier vind ik.
    Wel een beetje erg duur de CAIS van DS maar fun factor is dus wel hoog! Of andere merken dit ook hebben weet ik niet.
    O, ja als je een CAIS aanschaft, neem er dan ook meteen een RS ECU-cover bij want anders moet je de ECU met een simpel (meegeleverd) steuntje op de carrosserie vastschroeven en dat vond ik persoonlijk niet zo'n nette oplossing. Voor foto's van o.a. mijn inbouw zie hier:

    http://www.focusclub.nl/forum/showpost.php?p=1820179661&postcount=219

    Bij DS beginnen ze met een grotere intercooler vanaf stage 2 en dan kun je verder tunen met modB of modX maps alleen dan krijg je weer andere wensen er bij zoals zwaardere koppeling enzo...


    Ik zal eens ff rekenen waar bij mij het omslagpunt ligt voor gas !
     
  19. #239 Kaz, 19 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 feb 2012
    Ik zou zeggen of een ander luchtinlaat, of een andere intercooler. Ga zelf switchen naar een DS inlaat, en dan idd. een RS2 ecu cover erbij. Voor het leuke zou ik denk ik allebei doen, zeker omdat je al DS tuning hebt.
     

Deel Deze Pagina