1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dragunov's Mondeo MK5: VERKOCHT!

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Dragunov, 25 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zo'n gevoelig systeem?
     
  2. Zo te zien wel!

    Maar verkoper bij dealer meldde deze morgen (donderdag 7 juli 2016) dat ze met het FDRS systeem nu werken en niet meer met IDS en dat alle modules enkel geüpdate kunnen worden als de wagen het nodig heeft.

    Wat klopt hiervan?

    Bedankt!
     
  3. Geen idee maar mensen met een ucds module kunnen ze wel updaten.
     
  4. Je kunt met FDRS alle modules updaten, mits er een nieuwere software versie voor is natuurlijk. Dat kun je op Etis bekijken.
     
  5. Verkoper zei dat programma kijkt naar de wagen en update indien nodig en niet gewoon alles update.

    Misschien toch eens naar andere dealer gaan en vragen of ze de modules niet allemaal kunnen updaten.

    Ook zei hij dat IDS hopeloos verouderd is en dat Etis ook achterkomt qua info
     
  6. Updates kunnen geladen worden als ze er zijn, maar wel allemaal afzonderlijk. FDRS is onderdeel van Etis dus die laatste begrijp ik niet helemaal.
     
  7. Is gewoon wat hij allemaal zei, dat systeem vraag met wat je problemen hebt en dan volgens dit, dan de modules update die nodig zijn om probleem op te lossen, maar niet meer alle modules, al zijn er updates ervoor...
     
  8. Vandaag (donderdag 7 juli 2016) ook naar me lokale Ford dealer geweest om de koffermat op te halen die ik maandag had besteld.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Voordien:

    [​IMG]


    Nadien:

    [​IMG]
     
  9. Gelul, maargoed dit soort dingen moet je ook niet aan een verkoper vragen.
     
  10. Als ik vraag om de modules up te daten, moeten ze dit gewoon doen en niet komen lullen.

    Maar goed, de Mondeo heeft nu een goeie 900km op de teller en is een week in me bezit.

    Start-stop net getest en werkt goed!


    Paar zaken die nog moeten worden opgelost:

    - Koffer sluit soms niet automatisch en knopje op achterklep reageert dan ook niet meer (nochtans gisteren binnen geweest bij dealer waar ik die kocht, betwijfel of ze update hebben uitgevoerd, volgens hen lag het aan het dekentje die erin lag)
    - Enorm vervelend getik in de gordelversteller bestuurderskant
    - Deur achteraan, kant passagier die soms niet ontgrendelt
     
  11. #91 Dragunov, 10 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jul 2016
    Vanmorgen (zondag 10 juli 2016) eerste keer wagen gewassen met Meguiars Wash & Wax en best tevreden over resultaat, maar toch nog maar eens een deftige Wax kopen voor erop. Ook nog tussen het dak en de koffer eens goed reinigen, maar nadien opgemerkt dat er op dat rubber nog vuil zit die waarschijnlijk bij dealer ook niet is verwijderd.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Ook hebben ze bij de dealer wax gebruikt en natuurlijk ook op het plastic van de spiegels, die nu ook iets wit uitslaan, hoe dit te verwijderen?
     
  12. Met een powerspons van de Action? [​IMG]
     
  13. Ja zoiets gebruik ik ook (alleen dan van Wibra) en dan samen met een quick detailer. Beetje poetsen en vooral niet treuren om je sponsje, daar blijft niks van over :mrgreen:
     
  14. #94 focusguy, 10 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2016
    Heel mooi model! Afgelopen week zag ik er hier in Nederland 1 in de zelfde kleur, maar dan dus met een gele kentekenplaat. Wat lelijk van voren, dat echt afbreuk aan de mooie lijnen! De Belgische plaat is toch minder opvallend, beter!!
     
  15. Vandaag (maandag 11 juli 2016) binnen geweest bij de lokale Ford dealer om paar kleine problemen te melden ivm wagen en volgende week maandag (18 juli 2016) word ik verwacht bij de lokale Ford dealer om kofferprobleem, deurprobleem en gordelprobleem aan te pakken.

    Ook heb ik vandaag daar Afsluitbare wielmoeren, set voor lichtmetalen velgen (FINIS 1 751 660) besteld.


    In oktober ergens zal ik dan de bandenspanningssensoren kopen voor in me wintervelg, samen met vier nieuwe banden.

    De magazijnier ging op zijn gemak verschillende winterbanden zoeken en dan via email me toesturen.
     
  16. Donderdag 14 juli 2016 om me afsluitbare wielmoeren geweest bij Ford, waar ze vroeger mooi in doosje zaten, zitten ze nu in een gewoon zakje, van besparingen gesproken

    [​IMG]


    Ook gemeld dat er een FSA is voor me wagen, de wagen heeft een software update nodig van de HCM, de adaptieve LED koplampen kunnen door een software fout 's nachts uitvallen terwijl je aan het rijden bent.

    Maandag 18 juli 2016 om 13.15 werd ik al verwacht om de software van de koffer te laten updaten, net als het getik in mijn gordelversteller te laten bekijken en de deurmodules te laten updaten. Dit nemen ze er ook nog bij.
     
  17. Vandaag (maandag 18 juli 2016 om13.15h) bij lokale Ford deale rlangs geweest om paar modules te laten updaten en te laten kijken naar gordelversteller bestuurderskant, mechanisme stond droog volgens hen, dus ingevet.

    Geüpdate modules:

    - Software Module bagageruimte/kofferruimte (RGTM) is geüpdatet omdat koffer soms terug openging en niet volledig sloot, nu gaat het laatste stuk een stuk harder toe en klikt zo in het slot
    - Software Regelmodule koplamp (HCM) is geüpdatet, want het kon gebeuren dat de lichten 's nachts gingen doven (is FSA hierover)
    - Software Bestuurdersportiermoduul (DDM) is geüpdatet omdat soms het slot van de achterste deur aan kant bestuurder niet ontgrendelde.


    Ook de plons gewaagd en via USB-stick me SYNC geüpdatet, bij de dealer in Ieper vertrokken nadat ik eerst de USB stick in de USB-poort in de wagen had gestoken, herkende direct de USB-stick en begonnen met de update, scherm ging zwart en bleef ganse tijd zwart... Dus het kwam al zwart voor me ogen, tot systeem terug heropstartte en begon aan de SYNC-image, systeem meldde dat alle gegevens van de USB waren gekopieerd (USB zoiezo in USB-poort laten) en na een herstart begonnen aan de installatie, bestand 3 van 16 duurt enorm lang, maar echt enorm lang (was al op de weg van Diksmuide naar Beerst, bijna in Beerst toen bestand 4 van 16 eraan begon), update 14 van 16 na een tijdje uitgevoerd en dan herstart systeem nogmaals, na herstart zegt systeem dat USB pas eruit mag als het systeem zegt dat installatie is voltooid, dus nog twee bestanden geïnstalleerd (15 van 16 en 16 van 16), daarna zegt systeem dat update is voltooid en kan je je USB-stick eruithalen. Daarna nog naar de avondmarkt geweest in Middelkerke.

    Ook me nieuwe Lumia 950 XL (nadat me vorige op me werk was gestolen) terug gekoppeld aan de radio in de wagen (SYNC) toen ik daarnet thuiskwam en koffer eens getest als auto beetje schuin staat (meestal was dit al de reden dat koffer terug openging en niet meer reageerde, met als gevolg dat je je koffer moest manueel, dus met de hand, sluiten) en koffer sluit nu volledig automatisch. Wel eerst de koffer buiten ingesteld dat die niet zo hoog ging opengaan, daarna in de garage me koffer terug opengedaan en hoger ingesteld.


    Dus voorlopig ben ik terug gerust en op etis.ford.com zie ik wel nog de FSA openstaan, maar zie ik ook in de lijst van de Voertuigsoftware dat er geen software update meer is voor de modules die ik hierboven heb aangegeven, dus deze updates zijn reeds uitgevoerd, maar er staan nog genoeg updates op me te wachten, alhoewel ik met de updates voor SYNC voorlopig geen rekening moet houden, want die heb ik dus zelf geüpdatet buiten Ford om
     
  18. Mooi. Beetje jammer dat dat bij aflevering niet was verzorgd... Nu veel plezier ermee!
     
  19. Inderdaad en had al bij de dealer geweest waar ik de wagen had gekocht en die meldde dat er updates waren gebeurd en dat ik niet mocht kijken op de site van Etis omdat dit hopeloos is verouderd, daar zag ik ook dat ze geen enkele module een update hadden gegeven, waar de verkoper meldde dat ze dit wel hadden gedaan.

    Vandaag kon ik mooi zien op de site dat er updates waren gebeurd, dus de Ford dealer in Ieper is zeker een aanrader.

    Zo te zien hebben ze niet 3 maar 4 modules een software update gegeven.

    Maar goed, er zijn nog wel updates beschikbaar voor andere modules, maar deze zullen ze waarschijnlijk enkel updaten als ze moeten en niet gewoon als ik het vraag, want problemen zijn er niet...


    Dit is nu mijn up-to-date lijst:

    - Carrosserieregelmodule (BCM): OK
    - Transceivermodule radio (RTM)
    - Module bagageruimte/kofferruimte (RGTM): OK
    - Computer motorregeling (PCM)
    - Passagiersportiermodule (PDM)
    - SYNC-module [APIM]
    - Stuurwielregelmodule (SCCM)
    - Module globaal positioneringssysteem (GPSM)
    - Module digitale signaalverwerking audio (DSP)
    - Regelmodule koplamp (HCM) --> Is ook FSA over: 16S21 - REGELMODULE KOPLAMP: OK
    - Voorste regelingen interface-module (FCIM)
    - Regelmodule parkeerhulp (PAM)
    - Voorste regeleenheid audiosysteem (ACM)
    - Bestuurdersportiermoduul (DDM): OK


    OK betekent geen software update meer beschikbaar, waar dit vroeger wel het geval was!
     
  20. Waarom niet alles updaten? Bij mijn BMW kan ik heel veel zelf doen, via internet en met de USB. Kan dat niet?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina