Dragunov's Ford Fiesta MK8 ST Ultimate: Nieuwe velgen, blz. 11!

Dragunov

Forumlid
Vandaag (10 maart 2021) bij Devos & Dewanckel na een testrit deze morgen een Ford Fiesta ST Ultimate 3-deurs in de kleur Frozen White besteld.

Basisuitrusting
  • Cruise Control
  • Automatische koplampen met dagrijlichten
  • Automatische ruitenwissers vooraan met automatisch dimmende interieurspiegel
  • Automatische airconditioning
  • Elektrisch bedienbare ruiten vooraan met tiptoetsbediening aan bestuurderszijde
  • Boordcomputer
  • Herstelkit voor lekke band (wel gehoord dat subwoofer is verplaatst naar zijkant achter grill en dat er terug plaats is vrijgekomen voor een reservewiel)
  • Donkere hemelbekleding
  • Donkergetinte ruiten achteraan
  • Parkeerhulp achteraan
  • ST Stylingkit (Speciale voor- en achterbumper; zijskirts; grote spoiler; dubbele uitlaat)
  • Specifieke ST-ophanging
  • Drempelbeschermers vooraan met ST-logo
  • Sportief stuurwiel ST (Flat Bottom), handremgreep en versnellingspook in Sensico met wit stiksel
  • Premium centrale console met armsteun
  • DAB+ radio met dubbele USB-aansluiting, SYNC3-technologie met Bluetooth & Voice Pass Through, Applink, Mirroring (Android Auto/Apple Carplay), stuurbediening en 10 luidsprekers, 8" aanraakscherm en embedded modem
  • Recaro Performance (partieel Sensico) - Dinamica
  • Driver Assistance Pack 3
  • Keyless Entry & Start systeem voor (ont)sluiten en starten met Ford Power-startknop
  • Automatische grootlichten
  • 18" lichtmetalen velgen Magnetite Machined - 5 Y-spaken - 205/40R18 banden (55W)
  • Rode remklauwen
  • 'Quickclear' elektrische voorruitontdooiing; verwarmbare zetels vooraan en verwarmd stuurwiel
  • Sportief stuurwiel ST (Flat Bottom) met wit stiksel, handremgreep en versnellingspook in Sensico met grijs stiksel
  • Upgrade Navigatie en B&O
  • Draadloos laadvlak voor smartphones

Bijgenomen opties
  • ST performance pack [Mechanisch sperdifferentieel; Launch Control en Performance schakelindicator]
  • LED-koplampen (incl. LED-achterlichten)
  • Driver Assistance Pack 2 [BLIS (Blind Spot Information System - dodehoekwaarschuwing), incl. Cross Traffic Alert (waarschuwing tegemoetkomend verkeer); Deurbeschermers; Premium instrumentenbord; Traffic Sign Recognition (herkent en toont verkeersborden) met Intelligent Speed Assist; Automatische grootlichten; Driver Alert; Pre-Collision Assist: waarschuwing en indicatie afstand en actieve noodremassistentie; Achteruitrijcamera]
  • Elektrisch openend panoramisch dak
 
Laatst bewerkt:
gefeliciteerd Davy, mooie keuze :rock:
deze ST komt naast de Mondeo neem ik aan?

ben benieuwd naar de foto's, wanneer wordt die geleverd?
 
Ja hoor! Black and White living together... Side by side will things make better...

Normaal gezien een wachttijd van ongeveer 3 maand. Gebouwd in Duitsland...

Is te zien of ze nog problemen hebben door Corona bij de aanlevering van de halfgeleiders (modules)

Ook is het mogelijk dat het een van de laatste STs is volgens de verkoper, Europa zou strengere regels willen invoeren!!!
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd!

Dat wordt 3 erg lange maanden!

Zo te zien wordt het een dikke ST, ben benieuwd naar de foto's.
 
Bedankt!

Eerste wagen waar ik wss weinig zal aan veranderen...

Misschien een veerpootbrug en Eibach verlagingsveren eronder en kijken of ik nog iets kan activeren van opties in de wagen
 
Wauw, gaaf hoor! Succes met de komende drie maanden :mrgreen:

Zie trouwens dat je een 3-deurs hebt besteld. Dacht dat de nieuwe Fiesta ST in Nederland alleen leverbaar was als 5-deurs?
 
Ja hoor.

Belgische bestelling voor Duitse makelij...

Foto's zullen binnen paar maand hier verschijnen.

Al navraag gedaan op Forscan, wat ik nog allemaal kan activeren :lol:
 
Ja hoor.

Belgische bestelling voor Duitse makelij...

Foto's zullen binnen paar maand hier verschijnen.

Al navraag gedaan op Forscan, wat ik nog allemaal kan activeren :lol:
Gefeliciteerd met je gave Fiesta ST!
Upgrades altijd leuk om te doen.

Voor m'n collega zoek ik wel een oplossing voor probleem met activeren van het PTC-heater. Via ucds de HVAC module laten weten dat PTC-heater aanwezig is.

Maar werkt helaas nog niet.

Bij z'n Fiesta mk8 ST (productiedatum maart 2020) was alles op voorbereid incl stekker (donkerblauwe 2 pin stekker met grijs en violet bedrading) en zekeringen waren reeds aanwezig. Massa aan de frame van console vastgemaakt. Hij hoeft alleen een nieuwe losse PTC-heater plaatsen en aansluiten.

Bij BCM of IPC kon ik niets vinden om modules laten weten dat PTC-heater aanwezig is.

Hopelijk is het op te lossen.
 
Terug
Bovenaan