1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Doc's FoFo III Draad - 03-09 Wat nou weer?

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Doc, 16 jun 2017.

  1. Ben al terug gegaan. De vorige schade zat aan de linkerkant van de auto en dit stuk hebben ze niet gespoten. Dit is dus echt nieuw.
    Hier nog een foto van het scheurtje.
    [​IMG]
    En het verschil in ruimte tussen rechts en links.
    [​IMG][​IMG]
     
  2. Dat sucks :nocheer:

    Dit is wel een van de redenen om een duo dashcam te overwegen vind ik. Bij beweging of aanraking neemt ie al op.
     
  3. Heb jij er zo één? Ik overweeg het al langer, maar er is zoveel aanbod dat ik door de bomen het bos niet meer zie...
     
  4. Nog niet, ik heb hetzelfde als jij, weet niet welke te kiezen
     
  5. Ik twijfel al 3 dagen over deze camera https://www.amazon.de/dp/B073GTDBZ8?language=nl_NL is nu in de aanbieding voor 32,99. Schijnt zeer goede reviews te hebben en valt als een van de beste dashcams in prijsklasse tot 100 euro.

    Ik weet echter niet WAAR ik die moet monteren, ik heb zo een plastic kap om mijn binnenspiegel..
     
  6. @bws723 die heeft geen duo, wil ook een voor achter.

    Maar later we weer ontopic gaan :mrgreen:
     
  7. F#ck, dergelijke schade is echt klote. Snap ook werkelijk waar niet waarom iemand dan niet even een briefje achterlaat.
    Ik heb bij mijn vorige Focus de achterbumper ook al eens moeten laten spuiten maar dat was gelukkig verzekeringswerk. Kind uit de straat tegen de auto gereden met haar fietsje.
    Was toen ook blij dat de moeder gewoon aanbelde en eerlijk was anders is t of je no claim of uit eigen zak betalen:nocheer:
     
  8. Net de auto weggebracht voor het herstellen van de schade.

    Vorige week donderdag terug gekomen van 2.5 week vakantie in Spanje. Dat is erg goed bevallen. De auto reed als een zonnetje en hij ploegde zonder problemen de bergen op en af, met een volle kofferbak en aanhanger.
    Het enige wat ik wel ga overwegen is het monteren van hulpveren zodat de kont niet zo diep komt te liggen. Met name op de heenreis ging ik regelmatig met de trekhaak over de grond als ik over een drempel moest. Op de terugweg heb ik de aanhanger iets anders beladen zodat er minder druk op de kogel kwam te staan.
    [​IMG]
     
  9. hulpveren wordt je niet vrolijk van als je ze niet belast.
    tevens komt de achterkant een paar cm hoger te liggen.
    als je ze alleen maar gebruikt voor de vakantie is het wel handig maar een hoop werk om ze te de- monteren.
     
  10. Volgend jaar misschien minder meenemen dan komt de auto ook niet zo laag te liggen :mrgreen: :schater:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  11. Ik heb de dakkoffer al thuis gelaten die ik vorig jaar nog wel nodig had!
    Gewoon mijn kinderen thuis laten. Scheelt heel wat gewicht denk ik.
     
    Kees37 vindt dit leuk.
  12. Auto verlagen met eibach en je hebt er de rest van het jaar ook plezier van...

    Ik heb geen centje pijn, 5 personen, beladen en 750 kilo vouwwagen met 55 kilo kogeldruk
     
  13. Mijn pa had ook hulpveren onder zijn auto en daar merkte je vrij weinig van, ook onbelast, dus zeg je dit uit eigen ervaring?

    Verlagen heb ik geen zin in. Teveel drempels in de wijk. Plus de kosten voor een Eibach set zijn hoger dan voor een set hulpveren.
     
  14. ja inderdaad, mijn baas heeft laatst hulpveren onder de taxi (Skoda SuperB) gezet en hij is ruim 4 á 5 cm omhoog gekomen aan de achterkant, gok 3-4 cm aan de voorkant.
    komt de wegligging niet echt ten goede.
    nou weet ik niet wat voor merk o.i.d. maar vind het nogal extreem.
    zal er binnenkort eens een foto van maken.
     
  15. Dat is wel heel extreem idd ...

    Ik heb zelf heel goede ervaringen met hulpveren bij mijn 2 voorgaande auto's, onbelast kwam de achterkant maar een paar cm omhoog en de inzakking bij volle belasting was veel minder. Aan het rijcomfort onbelast veranderde eigenlijk niets.

    Voor de focus mk2 bestaan (helaas) geen hulpveren, alleen vervangingsveren, maar voor de focus mk3 bestaan ze wel, in 2 verschillende sterktes
     
  16. Als je een Eibach setje pakt die de auto max 3cm laat zakken, ga je echt geen last van drempels krijgen. Zelfs met normale snelheid niet. Dit is de 3e wagen die verlaagd is met een Eibach setje en heb er werkelijk nog nooit mee aan de grond gezeten. Voor wat betreft de kosten; met een beetje zoeken heb je een set voor €140,- (incl. verzenden). Overigens de bagage goed verdelen is uiteraard wel van belang.

    Op mijn eerste auto had ik een setje MAD hulpveren, auto kwam best een stuk omhoog en werd ook gewoon stug achterop. Iets wat ik met Eibach niet ken.
     
  17. Autodoc is een goede voor een set Eibach. Wel op het juiste moment bestellen, korting varieert per dag. Gister was met 23% korting een set 137€ incl verzenden
     
  18. Is zo’n Eibach set verstelbaar zodat ik bijvoorbeeld voor mijn vakantie de achterkant iets hoger kan zetten?

    Afgelopen week is de schade aan de achterbumper hersteld. Kosten: 1024 euro
    De volgende dag ging ik boodschappen doen, werkte de proximity sensor van de achterklep niet. Hij ging niet open. Dus ik terug naar de schadehersteller. Hadden ze een stekkertje losgetrokken en niet vast gezet.
    Ik naar huis en het hele weekend de auto niet gebruikt. Gisteren wil mijn vrouw in de auto stappen... niks.
    Deuren werden niet ontgrendeld en ook met de AB gebeurde er niets. Met de sleutelbaard de deur geopend en in de auto geprobeerd te starten etc... niks.
    Uiteindelijk maar de auto van een vriend ervoor gezet en startkabels aangesloten en na een tijdje deed hij het weer.

    Vanavond even kijken of hij wil starten, anders zal de accu wel dood zijn.
    Of zou er ergens een stroomlek kunnen zitten die de accu leeg trekt? Dat ze een stekker verkeerd aangesloten hebben?
     
  19. #159 Factory, 4 sep 2018
    Laatst bewerkt: 4 sep 2018
    Zo'n set is niet verstelbaar. Voor die prijs heb je alleen veren. Wil je verstelling, dan moet je een schroefset nemen. Maar dan schiet de prijs al snel omhoog naar een bedrag rond de 1000 euro voor een kwaliteit als Eibach. En dan moet het ook nog gemonteerd natuurlijk.
     
  20. Die start/stop accu's gaat van het een op het andere moment kapot. Er zijn er op het forum al meer geweest die daar last van hadden, waaronder ikzelf.
     

Deel Deze Pagina