1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

DJ--NeO--'s Zwarte V - met net geen 5 ton over en uit!

Discussie in 'Mijn auto' gestart door DJ--NeO--, 7 apr 2017.

  1. dat was weer een reparatie die zich spontaan aandiende dus.
    fijn dat het weer gefixt is en nu weer lekker km maken met de V :thumbup:
     
  2. helaas wel ja, 9 van de 10 keer zijn dat soort reparaties bij mij ook de reparaties waarbij letterlijk alles tegenzit... gelukkig was dit dat nu een keer niet het geval en kon ik behalve dat ik de poelie moest zoeken de hele bende zo uit elkaar schroeven en weer in elkaar zetten! werkt toch erg lekker hoor... beetje ruimte om de motor! (al dan niet zelf gecreƫerd)

    Kan me nog een reparatie van de VW herinneren... aandrijf as was uit de homokineet gelopen op zaterdag ochtend... maandag einde van de ochtend was ik pas klaar met zeer veel frustratie momenten... uiteindelijke oplossing was toen alle spiebanen lichtjes uitvijlen voordat de boel een keertje netjes in elkaar wou glijden...
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  3. Was dat de poely van de dynamo ?
    Lijkt mij dat het de spanrol was
     
  4. t was de poelie van de dynamo... de spanrol zelf is nog lekker fris :) en nu is de vrijloop poelie van de dynamo ook weer fris, mede mogelijk gemaakt door INA :)
     
  5. Zo dan, en van 2018 springen we naar 2021!, tot 2020 probleem loos en zeer goedkoop kunnen rijden met mijn V, 2020 was het jaar van het geld uitgeven om haar in top conditie te houden!
    beginnende met een complete Kop-revisie daar ik een lekke koppakking had! vervolgens omdat deze motorisch nu zo top en fris weer is, nieuwe voor ophanging! man man man dat rijdt zo lekker zeg!

    En toen begonnen de problemen!

    zodra de automaat olie boven de 90 graden uitkomt begint deze in de lage versnellingen te bonken...
    omdat ik 3100 voor een revisie van de bak een beetje veel vind heb ik een vervangende automaat opgesnord! 10 maart in de planning voor te vervangen!

    And so the story continues... vorige week maandag begon in de middag de auto slecht te starten, zodra deze liep was t weer prima! dit had ik in aug/sept ook al gehad en dacht toen aan mijn brandstof pomp, echter was t verdwenen en toen geen aandacht meer aan besteedt! ok, de dagen volgen, soms start deze wat slechter... Weet je, de Boegies zitten er sinds de koprevisie 30K terug er al in, laat ik die maar eens vervangen, doen we meteen het gas verdeelhuis schoonmaken! instant beter lopen!! wat een voldoening geeft dat dan weer! ondertussen een lange afstands rit gemaakt zonder enige problemen!

    Dan komt Vrijdag 26 Februari, in de middag moet ik even naar Maastricht Aachen Airport, heen weg niet aan de hand...
    Dan starten voor naar huis te rijden, weer moeilijk starten en daarna even onregelmatig lopen, vervolgens weer niets aan de hand, op de snelweg krijg ik de melding laag KVS niveau *F*CK* gestopt en gezien dat het niveau van de KVS inderdaad helemaal laag staat, dop los en hoppa niveau komt weer op normale stand, doorrijden en niets aan de hand, snel bij Thuurbo even gemeten of er uitlaat gassen in het koelsysteem zitten, hier krijgen we helaas geen duidelijke uitslag van wordt niet blauw maar ook niet echt geel... nou, laten we dan maar een afspraak maken om het kvs systeem onder druk te zetten! tot dinsdag!!

    door naar huis en op naar de volgende afspraak! bij de volgende afspraak wil ik hem weer starten en gaat weer niet lekker! het ritje naar huis (2km) krijg ik wederom de melding KVS laag, thuis aangekomen dop weer los en het potje stroomt direct weer vol (vol!!) nog een keer laten lopen en t niveau zakt terug naar normaal!

    Zaterdag 27 Februari.
    Moet een paar kleine ritjes doen, oa nog even naar een VW kijken welke niet wilt starten, hiervan is de uitkomst gelukkig duidelijk, brandstofpomp relais defect, maar dan start ik mijn auto weer, weer moeilijk starten en slecht lopen, ook merk ik een lichte tik op in de motor, deze tik verdwijnt instant wanneer het slechte lopen ophoudt. halve km later thuis open ik de kap, zie het KVS niveau 496bijna geheel bovenaan staan, druk in de slangen is mijn inziens hoog! opendraaien heeft dan dus ook tot gevolg dat de KVS eruit zal stromen, doen we dus maar niet!

    Dan maar eens de Boegies van 4 en 5 eruit draaien, 5 ziet eruit als nieuw (zijn tenslotte ook maar een week oud!) 4 is een geheel ander verhaal! zaklampje gepakt om in de cilinders te kijken geeft t verlossende antwoord, cilinder 5 ziet eruit zoals het hoort, cilinder 4 is nat! viel direct op...

    zit nu dus met een auto waar ik vorig jaar een volledige kop revisie bij heb laten uitvoeren welke geen ene PIEP heeft geholpen...

    die automaat bak zal ik nu maar niet meer gaan vervangen, gezien het feit dat dezelfde cilinder nat is als vorig jaar moet Thuurbo toch wel duidelijk iets over het hoofd gezien hebben, resulterende in een hoop geld over de balk voor niets!

    KM stand nu is 496648 en denk niet dat er nog veel bij gaat komen!
    ben eigenlijk wel klaar met haar nu! ze zal t meest in onderdelen gaan opleveren... [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Rykers vindt dit leuk.
  6. pfff, dat is zonde zeg :nocheer:
    wat gaat er voor terug komen Frederik?
     
  7. Was er inderdaad goed ziek van, maar inmiddels heb je al gezien wat ervoor terug is gekomen :)
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina