1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Diverse openstaande punten

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Allard, 18 okt 2019.

  1. Goedenavond allemaal.

    Ik benieuwd naar jullie mening over een aantal punten.

    Een paar maanden geleden hebben wij een Ford Focus CC gekocht uit 2008. Mooie auto (zie voorstel topic), maar hij heeft wat aandachtspunten.
    Hiervoor is de auto al meerdere keren terug geweest naar de dealer waar we nog garantie hebben, maar een aantal zaken kunnen ze niets aan (laten) doen.
    Naar mijn mening kunnen ze wel opgelost worden, maar jullie hebben meer ervaring en kennis van Focussen. Ben dus erg benieuwd naar jullie visie hierop.

    • Stuur trilt beginnend bij 110km/u.
    Ik dacht dit is op te lossen door de banden te balanceren, dit is ook gedaan maar heeft ook volgens de dealer het probleem niet volledig opgelost.
    Volgens Ford zit dit in de aandrijfas? Het is bekend dat deze zwak is bij dit model?

    Mijn vraag is dan ook. Klopt dit? En kan dit opgelost worden met verbeterde rubbers of aandrijfas?

    • Lekkage aan dak.
    Het dak lekt voornamelijk aan de bestuurderszijde. Hier komen nieuwe rubbers voor. Is dit voldoende of moet het dak ook opnieuw afgesteld worden?


    • Cruise Control onrustig. Bij ingestelde snelheid van 120 oppakken bij 80, schakelt hij steeds terug en op terwijl de snelheid wordt opgebouwd.
    Volgens de dealer is de bak goed, CC geeft geen fouten en MM is ook foutloos.
    Mij lijkt dit echt software aan de CC of de bak. (Het betreft een automaat).

    • Auto trilt soms bij koude motor en stil staan bij stoplicht. Komt dan onrust over.
    De dealer heeft dit niet geconstateerd. Jullie een idee?

    • Slot bestuurders deur vreemd geluid bij afsluiten, gaat wel op slot. Openen geeft geen (bij)geluid.
    De bijrijders zijde hebben we ook al gehad dat die spontaan open sprong tijdens rijden, hier is het slot en de deur opnieuw afgesteld.
    Is dit bekend bij deze modellen?


    En als laatste, orgineel zitten er geen sensoren aan de voorzijde, maar wij hebben de auto wel gekocht met al gemonteerde (after-market) sensoren.
    De dealer heeft ze werkend gekregen, echter piepen deze ook om niets. Erg verwarrend soms dus.
    Wat is jullie ervaring met after-market sensoren en zit hier kwaliteit verschil in?

    Een flink lijstje vond ik zelf, ik hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen geven.
    Mochten er vragen en/of onduidelijkheden zijn dan hoor ik het wel.

    Thnx! :cool:
     
  2. ik heb dan wel een fase 2 maar daar heb ik ook last van.
    hij maakt een soort schrapend geluid bij sluiten, bij mij is het de linke rachterdeur die dat geluid maakt.
    schijnt geen kwaad te kunnen en is volgens (een goede Ford monteur) ook niet te verhelpen.
    behalve een nieuw slot dan ;)

    heb al vaker gelezen dat dat op de Focus MK2 niet gaat werken, ze piepen al omdat ze reageren op de rijwind, je zou een soort module moeten hebben die ze uitschakelt boven de 5 km/u.
     

Deel Deze Pagina