1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dit betaal je voor de nieuwste crossovers van Ford

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Rykers, 18 sep 2019.

  1. [​IMG]

    De prijzen van de Puma én Kuga zijn bekend!

    Crossovers zijn op dit moment mateloos populair. Nu is het niet zo dat elke SUV-achtige ook daadwerkelijk goed aanslaat. Denk aan de Mercedes-Benz GLK of de Ford EcoSport. Met de nieuwe Puma hoopt Ford de Ecosport te vergeten.

    Niet alleen de Ford Puma is net nieuw, ook de derde generatie van de Ford Kuga is helemaal nieuw. Van beide modellen heeft Ford de prijzen bekend gemaakt.

    Prijzen Ford Puma
    We beginnen met de Ford Puma. Deze is leverbaar vanaf 23.200 euro. Dan heb je een Puma 1.0i Ecoboost met 125 pk en handgeschakelde transmissie. Deze motor kun je leveren met een zeventraps automaat, die precies 25.000 euro kost. Dan zijn er twee Puma’s met een milde hybride aandrijving. De eerste levert (verwarrend genoeg) ook 125 pk en kost 23.600 euro. De tweede mild hybrid is goed voor maar liefst 155 pk en kost 24.800 euro. Tenslotte is er een 1.5 diesel die Ford Ecoblue noemt. Deze is er vanaf 25.000 euro.

    [​IMG]

    In alle gevallen gaat het om de zogenaamde Titanium-uitvoering. Alle aandrijflijnen zijn ook verkrijgbaar als Titanium X, ST-Line, ST-Line X en ST-Line V. Om de prijsrange aan te geven: de duurste Puma is de 1.5 TDCI ST-Line V die 30.850 euro kost.

    Prijzen Ford Kuga
    De Ford Kuga is een maatje groter dan de Puma en dus ook even wat prijziger. De Kuga 1.5i Ecoboost met 120 pk en handbak kost 28.300 euro. De 120 pk sterke diesel kost 30.500 euro met handbak en 32.300 met automaat. De 2.5i PHEV moet 38.650 euro kosten. In al deze gevallen betreft het de Trend-uitvoering. De sterkere dieselmotoren zijn alleen leverbaar als Titanium, ST-Line X en Vignale. Voor de context, de duurste Kuga is de 2.0 diesel met 190 pk, automaat en vierwielaandrijving in Vignale uitvoering. Daar wil Ford graag 47.350 euro voor hebben.

    [​IMG]


    via: autoblog.nl
     
    RSBülent en GekkeHenkie vinden dit leuk.
  2. Dit worden succesnummers. Samen met de nieuwe Focus worden het wellicht weer goede jaren voor Ford.
     
  3. Op Ford.de is deze al te configureren en zijn de brochures te downloaden
     
  4. De hybride Kuga mag 1200kg trekken, dat is mooi.
     
  5. Zo vind ik hem wel mooi:

    upload_2019-9-19_14-57-50.png
    upload_2019-9-19_14-58-23.png
     
    Redwagon vindt dit leuk.
  6. Half van achter is de Puma net een mini Macan. :cool:
     
    RSBülent vindt dit leuk.
  7. Waarom lijkt die van voren op een Mito?
     
    RSBülent en gerardTDCI vinden dit leuk.
  8. St line is wel mooi. De titanium heeft helaas zwarte wielkastomlijsting waarbij deze bij de st line in de kleur vd auto is meegespoten
     
  9. De koplampen hebben wel gelijkenis met de oude Puma maar je kunt er ook vleugje mito in zien
     
  10. doe mij maar een van deze twee... kleur is om het even... in Duitsland gewoon 8000 euro goedkoper dan wat ik voor mijn Focus betaald heb... met alle opties hetzelfde, behalve de automaat, maar zelfs wel met iLed en 19"

    [​IMG]
     
  11. Toch wel 2 gave SUVs. 20190919_204825.jpg
    20190919_204311.jpg
     
    RSBülent vindt dit leuk.
  12. waarom krijg ik met de puma zo'n porsche cayenne gevoel.
    Met model 3 heb ik een porsche 911 gevoel qua voorkant en met deze cayenne.
    beide vooral de koplampen en de voorkant.

    Voor de rest zoals ook de focus mk4 is de puma zeker een leuke auto om te hebben. Niet iets wat te gewaagd is.
    Ligt aan hoe het over 5-6 jaar of zo 2de hands markt is.
    Iets trekken wil ik altijd, dus welke het dan wordt is de vraag. Maar dat is voor latere zorg.

    We moeten hier zuinig mee zijn. Verwacht dat dit toch ook de laatste benzine/dieselmotoren zijn. Dat de opvolger toch volledig electrisch is. Kunnen er helaas niet meer omheen.
     
  13. Tja een kuga hybride die maar 1200 kg mag trekken das een tegenvaller zou toch op zijn minst 1500 kg of meer verwachten van een kuga
     
    meeder vindt dit leuk.
  14. 1200kg valt ook wel enigzins tegen maar bij Toyota mag je alleen een serieuze aanhanger trekken met de RAV4 AWD hybride.

    De hybride aandrijflijnen van Ford en Toyota zijn behoorlijk vergelijkbaar (power split device) dus Ford doet wel iets moois dat ze daar met alleen aangedreven voorwielen 1200kg trekgewicht uit kunnen halen.

    Als Ford er net als bij de RAV4 ook een elektrische aandrijving voor de achteras onder kan bouwen zullen ze die 1500kg makkelijk halen.

    Daarnaast is de Kuga aanmerkelijk goedkoper, een RAV4 AWD kost zo €50000.

    De enige betaalbare hybride die meer mag trekken is de Kia Niro, die 1300kg mag trekken. Alleen durf ik privé geen auto met een automaat met dubbele koppeling te kopen.
     
  15. zat laatst te lezen dat de RAV4 gezakt was voor de Elandproof....:shock:
    dan zou ik wel genoegen nemen met 1200KG en een Ford badge :schater:
     
  16. Ja, daar schrok ik ook wel van. Eerst was de Hi-Lux al 2x gefaald en nu de RAV4 ook.
    Zag er niet prettig uit die test en valt zwaar tegen. Toyota schoot gelijk in de verdediging maar die test doen ze met alle auto's gelijk bij dat Zweedse tijdschrift.
    Een mindere chauffeur zou daar lelijk mee terecht kunnen komen.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  17. Tja voor een caravan is die 1200 kg gewoon te weinig en waarom zou meer niet lukken bij aandrijving op alleen de voorwielen ?

    Het lijkt me dat de kuga daar op zich geen probleem mee hoeft te hebben aangezien een focus 3 ook 1500 kg mag trekken en de focus 4 zal daar ook wel bij in de buurt komen of niet.
     
  18. De power split device is in combinatie met een Atkinson cycle motor niet het meest geschikt om zware aanhangers te trekken.
    Als het eenvoudig zou zijn had het ook niet tot nu geduurd voor Toyota het voor elkaar had dat je met de Corolla 750kg mag trekken.
    De RAV4 mag alleen met de hulp van de elektrische achterwielaandrijving een caravan trekken.
    Ik denk dat er geen één hybride met een power split device is die met alleen aangedreven voorwielen meer dan 1200kg mag trekken, wat dat betreft is dat al best knap.

    Als alternatief had Ford een nieuwe aandrijving moeten ontwikkelen zoals de GTE van VW of wat Hyundai/Kia gebruiken (elektromotor tussen vliegwiel en automatische versnellingsbak). Ford gebruikt al jaren een power split device en dat is een beproefd concept qua betrouwbaarheid net als dat Toyota en Chrysler dat ook gebruiken. Een oplossing zou het gebruik van grotere motoren zijn in combinatie met een groter accu pakket zodat je MG1 en MG2 samen langer kan gebruiken om de ICE te ondersteunen om een heuvel op te komen. Op de vlakke weg zal het sowieso al geen probleem zijn.

    Ik zou ook het liefste zien dat het trekgewicht rond de 1500kg zou liggen zodat je comfortabel 1200-1300kg kan trekken, ik zit niet graag tegen het maximum aan, onze caravan mag 1300kg wegen en in de praktijk weegt hij +/-1150kg als we op vakantie gaan.
     
  19. Neem je de caravan dan leeg mee? ,onze hobby mag 1350 wegen en die zit toch wel tegen de 1300 kg aan als we weg gaan die is leeg al 1100 kg als ik me zo even niet vergis maar zeker niet onder de 1000 kg
     
  20. +/-950 leeg, standaard max 1200kg maar opgehoogd naar 1300kg.
    Het is een Kip Vision.
     

Deel Deze Pagina