1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Distributieriem 1.6 ecoboost

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Focuspolo, 15 feb 2021.

  1. distributieset inc waterpomp 148.50
    multiriem 33,54
    koelvloeistof 5 liter 25
    arbeid 3,5 uur 183,75

    dit zijn de ex btw prijzen
     
  2. Distriebutie kompleet met pomp van Gates bij autodoc 90 euro.
     
  3. Dat zijn online onderdeelprijzen. Ik legde even de specficatie voor truckerowner uit omdat hij 472 vaag vond.. Ik weet niet wat de garage gebruikt qua merk onderdeel en of ze hierover marge hanteren.
     
  4. waarschijnlijk reken ze voor de pomp meer dan 50euro. naast vervangen moet ook systeem opnieuw gevuld worden en warm gedraaid worden. Als ze het goed doen rijden ze er stuk mee om zo een eventuele luchtbel weg kan en ze weten dat het op peil is.
    het is wel zo dat 534 en 213euro samen 747euro maakt. Dealer is 762euro als je alles doet.
    edit: focuspolo had gereageerd precies wanneer ik verzond.
    Die heeft het dus voor een zeer leuke prijs het kunnen laten vervangen.
    Als ik dat bedrag doorkreeg had ik mogelijk direct het laten doen. Bij mij is als ik gereedschap koop en doe het zelf kost het me tijd maar scheelt het meer dan 500euro.


    wat ik wel zag is de offerte van dealer bepaalde onderdelen extra heeft staan.
    beugel voor aandrijfas en 2 moeren worden mee vervangen. en leiding wat lijkt op harde koelleiding die naar de turbo toe gaat.
    alleen geen bakolie wat dan weer apart is
     
  5. de prijzen verschillen omdat zelfs binnen de producent, bvb Gates of Contitech of wat er nog, zitten wel kwaliteitsverschillen. Daarom ook van het zelfde merk, voor het zelfde doos inhoud, verschillende order nummers met verschillende prijzen.
    Je kan een goedkope Gates DR incl. waterpomp voor ongeveer 70-90 euro maar ook een het zelfde set van Gates, andere bestel nummer, voor 130€.
    Bij Ford is duurder omdat OEM materiaal is = automatisch duur.
    Jij mag kiezen
     
  6. gates heeft maar 1 bestlnr. KP25669XS deze set of hij nu 70 of 130euro kost, je hebt dezelfde kwaliteit.
    Echter komt het uit china, kan het imitatie zijn maar dan zijn alle logo's net wat anders, Daarom bestel je zoiets niet uit china.

    Gates(of continental) maakt ze ook voor de OEM, dan zit er geen gates doos om maar ford doos of welke autofabrikant dan ook.
    Kan zelf zo zijn dat op de waterpomp dan ook een ford logo staat.
    Deze kost meer(enig prijs wat ik kon vinden 180euro) echter je weet haast zeker dat alle modificaties er op zitten. ivm bij gewijzigde onderdeel wordt in het ergste geval oude onderdeel meteen vernietigd.
    Heb geregeld onderdelen gemonteerd waar de autofabrikant logo weg was geslepen. Dat is puur omdat het via de grossier komt en niet van de dealer af komt
     
  7. in dit geval wel, is maar een art. no. van Gates.
    Ik kan mij nog herinneren twee jaren geleden met mij Fiesta mk5, ik kon kiezen tussen een goedkope SKF setje of een duurdere bij auto-onderdelenexpert
     
  8. Ik heb het zelf nog niet gedaan dit is een offerte die ik kreeg van een garage uit mijn straat die goed bekend staat in de regio. Zie wel vaker ford's / volvo's daar staan en had zelf bij een oudere polo ook goede ervaring met hun. Evt kan ik het dus nog goedkoper doen door het zelf te bestellen en door een bevriende monteur die zelf bijklust te laten doen bij zijn eigen autogarage.
     
  9. Voor degene die het zelf willen doen.

    Heb afgelopen weekend met succes de riem vervangen.
    Enige tools die je echt nodig hebt zijn. De blokkeertool voor de nokkenas. Afsteltool voor krukas en afsteltool voor krukassensor.

    Had gezien dat in de schrijven van ford ze nergens over hebben dat je kleppendeksel eraf moet halen en daar de nokkenas biven de bak met een plaat moet blokkeren. Dit klopt jeb je idd niet nodig, alleen als je nokkenaspoelies eraf wil halen heb je het nodig.

    Enigste moeite was achterop het blok de 3 stalen leidingen, 1 voor koelvloeistof en de andere 2 voor buitenlucht en vacuum voor de turbo.

    De steun van aandrijfas kun je los draaien en eraf schuiven, zo kun je makkelijk de afsteltool achterin het blok schroeven om zo krukas tegen zijn blokkering te zetten. Deze tool is ook sterk zat om de krukas te torquen na reparatie.
    Heb de tool op de plek van de startmotor wel gekocht maar niet gebruikt.

    Ene kant van de auto stond op de grond en door in versnelling te zetten heb ik zo extra de krukas tegen kunnen houden om 100nm en 90graden door te draaien.

    Inc tools en kvs was nog geen 200euro kwijt en goeie dag werk ivm je niet direct weet hoe alles precies zit en je op me gemak alles heb gedaan
     
  10. Netjes hoor, én voldoening :respect:
     

Deel Deze Pagina