1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Distributie ketting

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door focusgebruiker, 19 feb 2019.

  1. Beste leden,

    Ik heb vandaag mijn kleppendeksel er af gehaald. De pakking moet vervangen worden. Nu kon ik ook gelijk even een kijkje nemen bij de distributie ketting. D ketting ziet er nog mooi uit. Echter er zit een beetje speling op de ketting. Mijn vraag is of deze ketting niet strak hoort te staan? Of hoort er een beetje speling op te zitten?
     
  2. Achterop het blok zit een hydraulische spanner. Als de motor loopt bouwt hij de juiste druk op tegen de ketting. Waardoor hij weer strak komt te staan.

    Het kan zijn als je tussen de nokkenassen kijkt dat de klepveren nokkenas net naar elkaar toe heeft gedraaid. Dan staat hij ook wat lisser ertussen in.

    Dus ja dat het wat los staat is mogelijk. Als het allemaal goed werkt is die spelling bij lopende motor weg.

    Slappe ketting kun je horen bij lopende motor. Dat klapperd het meer. Goei voorbeeld is de thp van peugeot/citroen. Ketting word te makkelijk te lang en bovenste geleider gaat dan kapot.
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  3. Hoe heb je de kleppendeksel pakking vervangen? Met behulp van een instructie of video die je online gevonden hebt? Ik ben aan het twijfelen om het zelf te doen aangezien de ford dealer er €300 voor vraagt.
     
  4. Ehm...waarom moet hij vervangen worden?
     
  5. Olielek boven op de kleppendeksel. Volgens de Ford dealer komt dit bij 1 op de 100 voor en is dit de kleppendeksel pakking die uitgedroogd/ingescheurd is.
     
  6. @miquel2108
    Welke motor gaat het om ?? Je hebt hiervoor toen een eigen topic voor gemaakt eind juli. Alleen daar geen antwoord op.
     

  7. Klopt, helemaal vergeten toen!

    Het gaat om een 1.0 Ecoboost 100pk benzinemotor
     
  8. Ah, ok..iets om op te letten dus.
    Is het een gewoon klepdeksel? Geen nokkenassen die rondspringen als je het losgooit?
     
  9. De 1.0 Ecoboost heeft toch een distributieriem? Pas vanaf de Focus 4 heeft hij een distributieketting.
     
  10. Mijn technische kennis hierin gaat niet heel ver. Ik moet het vooral hebben van de kennis van mijn schoonvader. Ik weet niet of je wat kan met een kenteken?
     
  11. De Ford dealer zegt de kleppendeksel pakking, al kunnen ze dat van buitenuit niet 100% beoordelen natuurlijk. Ik heb in ieder geval een klacht neergelegd bij Ford Nederland omdat ze niet mee willen in het dekken van de kosten terwijl de monteur aangeeft dat het bij zo’n 1 op de 100 auto’s voorkomt. Aangezien de auto slechts 4 jaar oud is en normale km gereden heeft (nu 115.000) mag ik verwachten dat een motor geen olie lekt.

    Maar wat als ze de kleppendeksel pakking hebben vervangen en het probleem is niet opgelost? Dan moet alles nog een keer open. Tegen het uurloon van Ford is dat geen grapje...
     
  12. Ik weet niet wat die sensor kost, maar die zouden ze eerst kunnen doen. Is een stuk minder arbeidintensief gok ik.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  13. als er olie bovenop de plastic kleppendeksel ligt is het niet je kleppendekselpakking. Vloeistof zal altijd zakken en nooit zomaar omhoog gaan. In dit geval is idd de nokkenassensor waarschijnlijk het.

    dealerprijs geen idee, maar bij winparts vragen ze 32 euro ervoor. echter de kans is dat de kleppendeksel zelf en/of sensor aangepast zijn/verbeterd zijn voor deze klacht/probleem. vandaar dat je onderdeel het beste via de dealer kan krijgen.

    zelf de sensor eruit halen en fixen is wel goed zelf te doen
     

Deel Deze Pagina