1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Deurvergrendeling --> boven de 5 km inschakeld

Discussie in 'Handleidingen Focus I' gestart door Slewey, 16 mei 2007.

  1. Geweldig... Raar hoe het werkt zo, maar het werkte bij mij in 1 keer!
    Super bedankt want ik vind het inderdaad wel een handige optie! :D
     
  2. Net geprobeerd op m'n Focus (MK1, fase 2), werkt perfect.
    Ben hier erg blij mee!
     
  3. Hoe zit het eigenlijk als je weer beneden de 5km pu komt? Gaan je sloten dan weer automatisch open?
    Als ik hier logies over nadenk, lijkt het mij van niet, anders blijf je je sloten horen in de file.. :)

    Met andere woorden, eenmaal op slot blijft op slot tijdens het rijden en stilstaan?
     
  4. Als ze eenmaal in het slot zitten gaan ze pas open als je dat zelf doet.... :wink:
     
  5. werkt perfect fijne optie, bedankt voor de tip :D
    ruud
     
  6. ik las ook ergens in een boekje bij mijn auto dat je ook de ruiten automatische dicht kan laten doen als je de auto op slot doet.

    Of was dit boekje voor de type 2 :P Weet iemand of dat mogelijk is?
     
  7. als je 4 elektrische ruiten hebt, met de comfortsluiting (one touch shut en open)
    dan kun je door lang op de afstandsbediening te drukken bij het sluiten, je ramen ook laten sluiten.
    dit geld ook voor openen.
     
  8. zal ook eens proberen in de cougar of de autolock boven 5km/pu gaat werken :)
     
  9. Weet iemand of dit er ook is voor een Focus van 2008? De truc die hierboven beschreven staat werkt niet...
     
  10. Zocht jij deze? ;-)
     
  11. deze optie ff ingeschakeld is toch wel een prettig idee dat je portieren niet door iedere malloot open getrokken kunnen worden ?
    het is echter wel zo dat na dat je portieren hebt ontgrendeld als er iemand in of uit wil , ze daarna niet meer automatisch vergrendelen !
    en wat gebeurter bij een aanrijding worden de deuren dan ontgrendeld ?
     
  12. bij een aanrijding is net als of je stil gaat staan bij een stoplicht, dus ik denk niet dat de deuren dan van het slot springen.

    denk dat deze optie aan de ene kant voordelen heeft, maar ook nadelen... (ik gebruik t niet)
     
  13. Ik meen ergens te hebben gelezen dat ze automatisch van slot gaan als de airbags 'ontploffen'.
     
  14. tja moet je net kortsluiting krijgen, dan werken de motortjes toch niet meer lijkt me? vind het maar link..
     
  15. Of je deur is zo verkreukeld dat hij niet meer open kán.. Zo kan je allerlei doemscenario's bedenken ;)
     
  16. Ik zet het niet aan, dalijk kom je er niet meer uit bij een ongeluk :crying:
     
  17. Het systeem werk altijd nog met een kabel dus kortsluitng of niet deur gaat wel open. En bij een ongeluk als de deur zover ingebeukt/ gedrukt zit dan gaat ie zowiezo niet open. Dit werkt gewoon goed en werkt ook alleen op de focus1 fase 2.
     
  18. klopt!
    De deuren ontgrendelen altijd wanneer de airbags ploffen,
    want of de deuren nu automatisch dicht gaan of je duwt zelf op het knopje dat maakt niks uit.

    Als je deuren op slot zitten gaan ze dus gewoon open bij een ernstige aanrijding waarbij airbags en gordelspanners in werking treden.
     

  19. Kortsluiting kan wel degelijk nadelig zijn. Kortsluiting maakt wellicht niks uit, als iedereen in de wagen op dat moment in staat is, zelfstandig van binnen de portieren te ontgrendelen.

    Maar stel: enkel de bestuurder kan uit de wagen klimmen. Zijn portier ontgrendeld hij van binnen uit en gaat naar buiten. In een poging de achter passagiers te bevrijden, komt hij erachter dat de achter portieren nog vergrendeld zijn. Dan maar weer terug de wagen in? Immers kan van buiten de boel niet worden ontgrendeld!

    Tuurlijk zijn er tal voorbeelden te noemen en zal het systeem zijn voor en nadelen hebben. Ik meen overigens wel, dat een autofabrikant moet kunnen garanderen dat in geval van te water raken e.d. dat het electrische systeem, bv ramen en deuren, minimaal een bepaalde tijd moet blijven werken.
    Maar ben je door de klap je accu kwijt, dan gaan alle veiligheidsvoorzieningen natuurlijk niet meer werken zoals het wellicht was bedoeld.
     
  20. Zijn er ook mensen met een Ghia die het gelukt is? Ik heb een Focus Ghia sedan van 2002 maar bij mij werkt het niet.
     

Deel Deze Pagina