1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

(deel)restauratie van de E30 M3

Discussie in 'Mijn auto' gestart door Kaz, 30 jun 2010.

  1. Mustang :)

    Het enige dat je absoluut niet wilt repareren is de S14, want dat gaat je echt astronomisch veel geld kosten. Vandaar dat ik een vangnetje probeer in te bouwen bestaande uit lichtjes en metertjes, plus zoveel mogelijk preventief onderhoud.
     
  2. Michel, alsnog gefeliciteerd met jullie dochter :D
     
  3. #1283 uwbuurman, 20 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2014
  4. Das een zeer nette rebuild! Kost wat, heb je ook wat.

    Haha, een t42 erop schroeven. Veel succes met dat onder controle houden :mrgreen:

    https://www.youtube.com/watch?v=niQ26ASiVT4 Dan heb je pas power. In de basis hetzelfde (onder)blok als de S14, dus niet zo gek dat je er fijn een turbo op kan schroeven :)
     
  5. Om goed bij het schutbord te kunnen, en ook omdat er nogal wat overtollige bedrading door de auto loopt en er deels zelf wat geknutseld is, zijn we afgelopen 2 weekenden bezig geweest om de volledige bedrading uit de auto te halen. Dus veel labellen, foto's maken en een goede manual met plattegrond van de bekabeling bij de hand. In de hoop dat straks alles weer in elkaar komt :mrgreen: Ook de tellerunit uit elkaar gehad omdat de dagteller niet goed mee loopt en de service interval lichtjes niet branden. Kwestie van asje smeren en nieuwe batterijen, voor ze zekerheid wat tandwieltjes in de teller vervangen wegens oud en broos, dus hopelijk werkt straks alles weer.

    Het schutbord heeft toch best wel wat problemen, dus we gaan ook dashboard er nog uit halen. Om dat te kunnen doen moet de rolkooi er uit, dus je snapt het wel.... Lekker veel werk, en je zit al bijna op een restauratie. Maar denk wel de bron van de ellende gevonden te hebben, dus na reparatie en voldoende roestbeschermende maatregelen kan ie er weer een tijdje tegen

    We kwamen nog wat meer probleemplekjes tegen bij de achterkant en rond de tankdop opening, maar allemaal wel te fixen.

    Tot slot wat foto's

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. Wordt toch geen Koos project heh? voor je het weet staat er alleen een chasis op een bok...
     
  7. Nou, wie weet. Ik overweeg het wel, maar denk dat het niet nodig is. Beetje afhankelijk van wat we nog aantreffen bij weghalen dashboard.
     
  8. dat is nog een beste klus Michel, succes ermee en ik hoop voor je dat het daarbij blijft :thumbs:
     
  9. Onthou deze zin :)

    Veel succes en plezier met de restauratie van deze mooie wagen.
     
  10. Dit is natuurlijk wel een uitgelezen gelegenheid om de boel volledig te strippen, aan het spit te hangen, stralen, herstellen waar nodig, doorlassen, professionele kooi er in tot aan de schokdempersteunen, roest bescherming, opnieuw spuiten en dan de boel weer opbouwen. Leuk, stoer om te doen, maar dat is wel een totaal ander verhaal qua kosten. Maar goed, als de huidige route m niet wordt... Uiteraard is het dan wel een meerjaren plan.
     
  11. En zo ziet de km teller/ snelheidsmeter van VDO er uit. Prachtig stukje mechanica gecombineerd met electronica. :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Ik denk al, zit zo in het draadje van Koos :schater:

    Je moet maar zo denken , is hobby, leuker kunnen we het niet maken, wal lastiger.

    Wel een mooi project :thumbs:
     
  13. Precies, ik wilde een hobby auto. Nou, die heb ik. Verder niet meer zeuren :mrgreen:
    Ok, nog even om het af te leren: oude kolere meuk, begin er niet aan! ;-)
     
  14. Ha herkenbare beelden, die tellerbak heb ik ook open gehad bij de E30. De batterijen op het SI-bordje gaan allemaal rotten, als je er op tijd bij bent, zet je gewoon nieuwe batterijen, maar als je later bent, dan gaan ze lekken en vreet het zuur je SI-bordje op. Dan gaat je toerenteller ook gek doen of valt uit.

    Bij de mijne stonden blaren erop van de corrosie.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Maar ik denk dat je goed bezig bent, om alle roest aan te pakken. Je kunt overwegen om een nieuwe kabelboom te bouwen, dan heb je nergens breuken of anderszins slechte draadjes lopen.
     
  15. Er zitten al Lithium batterijen op het bord, het is al een replacement uit '91. Ze hebben geen lekkage maar ze geven bijna geen spanning meer dus ik vervang ze maar. Kijken of het werkt. Meteen wat controle lampjes vervangen en de lampjes van de dashboard verlichting. Als je dan toch bezig bent.

    Een nieuwe kabelboom is nogal een project! Ik had eigenlijk weinig storingen, dus denk dat het uitdunnen, weghalen wat er niet hoort en fixen van de 2 issues die we gevonden hebben (schuurplek bij koppeling, en gesmolten massadraad die daarmee samen hangt) genoeg is.
     
  16. Lijkt wel of al die BMW's knutselprojecten zijn ;) Sorry kon het niet laten...
    Lekker bezig!
     
  17. Ja, nou! Hier zie je de aanzet voor een nieuwe kabelboom, voor een complete E46M3 die in een BMW e21 is gebouwd. onderstel, motor, bak, alle sensoren als DTC, ABS de hele bende. Die auto gaat bij 100 km/h nog volledig dwars, in de 4!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. Kanonne zeg! Ik wordt al wanhopig als ik er naar kijk ;-)
     

Deel Deze Pagina