1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De klusauto die langer mee moet gaan

Discussie in 'Electronica' gestart door RB1983, 10 apr 2022.

  1. Je kan niks slopen. Ja of je moet hem als hamer gebruiken.

    Draaiknop op die geluidsgolven 4de van links.

    Ff testen of die t doet door de 2 pennen tegen elkaar te houden. Dan piept die en zegt die 0. Dan weet je dat die werkt. Dan op je zekering rood op een puntje van je zekering, zwart op de ander.

    Piepen is gesloten kring dus heel.
    Niet piepen is onderbroken stroomkring dus stuk.
     
    RB1983 vindt dit leuk.
  2. Gevalletje better safe than sorry zegmaar :-), ik ga aan de test. Benieuwd hoeveel zekeringen kaduuk zijn. Ik hoop een boel, want dat is makkelijker te fixen dan als er niks kapot is en hetgeen stroom krijgt zelf kaduuk is. Update volgt vanzelf weer!
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  3. Helaas....alle zekeringen piepen...dus daar zit niet de oorzaak van de issues. Nieuw interieurfilter geeft wel wat extra lucht, dus dat is in ieder geval gelukt.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  4. Heb je nog op de sloop gekeken voor wat onderdelen? Wat werkt er nu niet nadat je alle zekeringen hebt geconcentreerd? Ging volgens mij om het raam, de info schakelaar op de richtingaanwijzer hendel en de radio toch?

    Groeten, Nick

    2004 1.6 Focus C-Max S
     
  5. * Snelheidsmeter/kilometerstand valt zo nu en dan weg. Lekker op de snelweg en geen idee hebben hoe hard je rijdt. De ene keer duurt het wat langer dan de andere keer, maar hij komt wel weer vanzelf tot leven.
    Voor dit probleem weet ik wel een oplossing, door vochtinwerking zijn de chip soldeerverbindingen op het instrumentenpaneel aangetast waardoor het instrumentenpaneel niet volledig afgeschakeld wordt. Gevolg is het constant resetten van het instrumentenpaneel en met wat pech een lege accu want ook als de Focus niet gebruikt wordt gaat dat reset proces door. De oplossing is vrij simpel het instrumentenpaneel demonteren en daarna uit de behuizing halen zodat de printplaat zichtbaar wordt die ook los schroeven en verwijderen. De printplaat op een warme plaats op temperatuur laten komen en na een uur of twee drogen met een zachte dan wel gebruikte tandenborstel schoon te maken totdat de print met alle soldeerverbindingen er weer als nieuw uitzien. De pen contacten van de snelheidsmeter en de andere meters ligt opschuren en daarna het instrumentenpaneel weer in de behuizing monteren.
    Mijn Focus had dat probleem ook en de garage kon de oorzaak niet vinden maar na een zoektocht op het internet vond ik een youtube film met exact het probleem en ook de oplossing.
     
    R.Zwiers en Edgar Focus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina