Focusclub.nl Kartmeeting

De kartmeeting komt er weer aan. Geef aan welke datum je kan.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Facelift is er !

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Michel_limburg, 14 okt 2021.

  1. Die van mij is woensdag 15/06 van de band gerold in Saarlouis. Dealer verwacht hem begin Juli.
     
  2. Ik denk niet dat die heel erg collectable gaat worden, als het een RS moest geweest zijn dan was het een ander verhaal.
    Los daarvan moet je al erg hard petrolhead zijn om je geld er nog aan te geven, want buiten de sound kost dat erg veel aan benzine terwijl je het voor de pure prestaties niet meer moet kopen. Een Mustang Mach-E is bijvoorbeeld sneller naar de 100.

    Anno 2022 zitten er nog maar weinig mensen te wachten op een conventionele (verouderde) ICE zonder enige vorm van hybride of electrificatie. Dat is ook de reden- ook al klinkt dat misschien lullig - dat ik er geen gekocht heb. De 1.0 155pk geraak ik nadien nog makkelijk kwijt wegens lage running costs, toch voldoende vermogen als daily, enz... Dat geldt niet voor de ST helaas.
     
    Edgarcmax vindt dit leuk.
  3. Voor wat betreft deel een van je post, dat gaat dan echt om liefhebbers en juist omdat ze niet meer gemaakt/verkocht worden gaan ook de ST denk ik langzaam in prisj stijgen. Een Mustang Mach e gaat dan wel sneller naar de 100 maar de beleving is compleet anders. Er zullen de komende 2 decennia nog genoeg petrolheads zijn die vast blijven houden aan de bijzondere uitvoeringen zoals RS en ST. Net zoals er nu ook old-timers rondrijden.

    Anno 2022 kan bijna geen normaal mens een jogn gebruikte of nieuwe hybride/electrisceh auto kopen zonder finaciele problemen. De markt voor gebruikte hybride autos zal ngo minimaal 2 jaar duren voordat er voldoende verkrijgbaar is wat ook betaalbaar wordt. Dus vooralsnog zullen mensen die een gebruikte auto kopen het ngo best lastig hebben als ze hybride of vol electrisch willen gaan want er is te weinig aanbod. Zuinige auto's met turbo 3 cilindertjes zijn er wel genoeg..
     
  4. Klopt voor een stuk wat je zegt, maar zoals ik al zei: is die beleving dat waard?

    Moest ik meer geld aan een auto kunnen geven dan koos ik momenteel toch een Mach-E boven een nieuwe Focus ST.
    Die eerste hang ik hier overdag (ik werk 's nachts) aan de stroom en de zonnepanelen (die al afbetaald zijn) zorgen voor een gratis volle "tank". Kost me bijna niets even kort door de bocht. De ST zou me dan per 100km pakweg 25 euro kosten als je de power geregeld gebruikt zoals bij de Mustang... Na 100.000km is dat 25.000 euro aan brandstof. Toch niet normaal?
     
    Edgarcmax vindt dit leuk.
  5. Dat ben ik gedeeltelijk met je eens. Het zou wel common sense zijn om het zo te doen maar net wat je zei, als je echt een petrolhead bent koop je dan toch die ST hoe raar dat eigenlijk ook is. Als ik voldoende geld had zou ik ze allebei kopen, electrisch als daily en de ST voor de fun.
     
    BlueWhale vindt dit leuk.
  6. het woord petrol zegt t al he :schater:
     
    Edgarcmax vindt dit leuk.
  7. Inderdaad kort door de bocht. Een gemiddelde BEV verbruikt 1.500 kWh per jaar (bij 10.000 km), bovenop het gebruik van ~3.500 kWh per jaar voor een gemiddeld gezien, moeten je zonnepanelen al minstens 5.000 kWh per jaar opbrengen wil je de auto 'gratis' kunnen laden. En dan wordt het zonder saldering in de winter al helemaal lastig om 'gratis' te laden als je je dagelijkse stroomverbruik rechtstreeks vanuit de zonnepanelen moet gebruiken.

    Maar goed, het lijkt mij dat we niet te ver off-topic moeten gaan.
     
    gerardTDCI en Edgarcmax vinden dit leuk.
  8. Terug on-topic, welke MK is nu de facelift?
     
  9. MK4.5 of MK4.2 hoe je het wilt noemen. Met het ford logo in de grill.
     
  10. Vandaag mocht ik na 8,5 maand wachten mijn nieuwe Focus ophalen. Ik moet zeggen dat ik nog veel moet wennen aan de hybride motor, vooral het afremmen op de motor is echt een wereld van verschil wanneer de accu wordt opgeladen. Het interieur is echt om te smullen :kwijl:. De koplampen zijn super mooi, maar ik heb het lichtbeeld nog niet gezien. Dus ik ben benieuwd hoe het gaat worden in de donkere uren. Hieronder even een foto van mijn nieuwe Focus (links op de foto) en de nieuwe Focus (rechts op de foto) van mijn zus.
    [​IMG]
     
    TWA, evdr, Jards en 7 anderen vinden dit leuk.
  11. Hebben ze al eerder geflikt met deze (hoef niet uit te leggen waar die op lijkt): m1mytnjb8wu9_800.jpg
     
  12. Op een mustang ziet het er kloppend uit. Het ovale logo erin geplakt ziet er wat suf uit ja.
     
    Bramzel vindt dit leuk.
  13. Mooie auto, Heel veel rijplezier ermee!Ik kan je vertellen dat de optionele koplampen die jij hebt echt een flinke bak aan licht geven, ik spreek uit ervaring.
     
  14. Ik vind ze van design ook iets mooier dan de gewone led koplampen, maar ik heb ze toch niet genomen.
    Is toch erg veel geld moet ik zeggen. De gewone led koplampen zullen wel meevallen denk ik, komende van een 16 jaar oud xenonsysteem :)
     
  15. :D
    Is idd een ietwat dure optie..
    Echter omdat ik de Magnetic kleur heb vond ik deze koplampen er beter bij passen door de donkere behuizing waardoor het wat meer inblend met de kleur :D
     
  16. Ik wens jullie enorm veel geluk ermee en veel veilige km's. Ik ben aan het aftellen, die van mij is onderweg.
    Dat gezegd zijnde: bouwdatum 03/02/22? Waar heeft die wagen dan zolang gestaan? Die van mij is gebouwd op 15/06/22 en is nu onderweg naar de dealer.
     
  17. Snap ik, ik heb een Agate Black exemplaar en daar vind ik eerlijk gezegd de lichtere interne behuizing niet storen.
    Moest dat allemaal zwart zijn vrees ik zelfs een beetje "petjes" look, dan lijkt het alsof ze zelf zwart gemaakt zijn.
     

Deel Deze Pagina