1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mondeo Dark Angel's Mondeo Mk4 Wagon Titanium S

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Dark Angel, 29 dec 2015.

  1. Nice!
     
    Dark Angel vindt dit leuk.
  2. 100k erbij netjes

    Hoe lang heb je em nu ?
     
  3. Ik heb de auto bijna 2 en half jaar nu. Zit op een 45k per jaar.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
    jjonkie vindt dit leuk.
  4. Vandaag de olie lekkage waar de Mondeo mee kampte, aangepakt.

    De oorzaak was de olie toevoer leiding van de Turbo, dit hadden we bij de laatste olie wissel geconstateerd.
    Hierna de leiding bij de Ford besteld en vandaag hadden we tijd om hem te plaatsen.

    Gelukkig ging het allemaal redelijk vlot zonder al te veel dingen te hoeven verwijderen om erbij te kunnen. (Turbo buis en slang die onder het blok door loopt, hitte schild van de turbo moest alleen los en de luchtbuis vanaf het luchtfilter naar de turbo.)

    Hierna was het een kwestie van de 2 banjo bouten los te draaien en de leiding tussen het blok en de turbo te begeleiden en te verwijderen.

    Terug plaatsen van de nieuwe in omgekeerde volgorde en klaar was het weer.

    Half uurtje proef laten draaien en alles was nog steeds kurkdroog waar bij de oude leiding er al weer olie lekte na 2 sec.
    Operatie weer geslaagd.

    Bij de oude leiding bleken er helemaal geen koperen ringen tussen te zitten en was de gehele leiding ook uit 1 stuk.

    De nieuwe leiding heeft wel deze ringen en een extra ring ook nog bij de onderste banjo bout, plus er zit een stukje flexibele slang tussen.

    Oud versus nieuw.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    gerardTDCI, Rykers en hans01 vinden dit leuk.
  5. Modificatie zo te zien aan nieuwe leiding
     
  6. Geen koper ringen? Dan wil het wel lekken. Nieuwe buisis beter, zo te zien.
     
  7. Die oude heeft iig niet de kans om te roesten. ;-)
    Mooie fix!
     
  8. bijzonder ja, snap de wijziging met dat flexibele deel wel. Dat blijft tenminste heel bij alle trillingen.
    echter de missende ringen snap ik niet, die horen er gewoon tussen. ook in de oude situatie.
    mogelijk heeft de vorige eigenaar de turbo een keer laten wisselen en zijn die ringen 'verdwenen'.
     
  9. Ja wij vonden het ook vrij bijzonder dat ze er niet tussen zaten. Verklaart het olie lekken dan weer wel.
    Nu zijn de toevoer en de retour leiding vervangen voor verse nieuwe en het is nu (nog steeds) kurkdroog.
     

Deel Deze Pagina