1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

dagrij verlichting inbouwen

Discussie in 'Electronica' gestart door focus99, 24 sep 2020.

  1. ik ben van plan dagrij verlichting in te bouwen in de ford focus cmax 2005 , nu zie ik in de zekering kast onder handschoenenkastje een zekering (nr 71) zitten die het instructie boekje aangeeft dat het verlichting overdag is en staat spanning op als contact aan staat maar als ik die er uit haal gebeurt er niks , is dit een teken dat de auto er voor voorbereid is ?
     
  2. Sluit er eens een los lampje op aan en kijk wat er gebeurt. Dan kan je zelf je conclusie wel trekken denk ik.
     
  3. Deze zekering is benodigd voor de Scandinavische dagrijverlichting waarbij de koplampen overdag altijd branden. Dit is in veel Scandinavische landen al sinds jaar en dag verplicht.

    De Scandinavische dagrijverlichting bestaat bij de focus 2 / C-max 1 uit een zekering, een relais en bij halogeen koplampen een weerstandsdraad waardoor de koplampen overdag op circa 80% branden. Bij originele xenonkoplampen branden de lampen op volle sterkte maar worden overdag door de automatische hoogteregeling in de laagste stand gezet.

    Wat voor de Scandinavische dagrijverlichting wel of niet is voorbereid is lastig te zeggen. In veel gevallen is het plaatsen van het relais en de zekering voldoende om het te laten werken maar het komt ook voor dat de weerstandsdraad ontbreekt of dat de benodigde contacten in de GEM module/zekeringkast ontbreken.
     
    Boekenplank vindt dit leuk.
  4. Hij doet het intussen ,was kwestie van een relais plaatsen bij die van ons , nu heeft mn broer ook zon focusc max alleen als die schakelaar op automaat staat branden alleen de stads lampjes ipv dimlicht hoe kan dat ?
     

Deel Deze Pagina