1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cruise control + uitzetten auto

Discussie in 'Electronica' gestart door Luuk G., 30 sep 2022.

  1. Beste focusclub leden,

    Bij onze Focus van 2010 (81-KND-8) is een aantal weken geleden een kapotte waterpomp gerepareerd en apk-keurint uitgevoerd.

    Sindsdien zien we echter weer iets nieuws, wat niet helemaal lekker loopt.

    1. Als de lichten aangaan, wordt het dashboar en radio licht zwakker (weet niet als dit altijd geweest is, maar het is mij niet eerder opgevallen.
    Het is tevens ook niet meer mogelijk om met de lampen aan en op cruise control te rijden. Als de lampen (overdag) op "auto" staan, de cruise control aanstaat en we door bijv. een tunnel rijden, dan springt de cruise control eraf en blijven de lampen branden voor de rest van de rit. Het is dan niet meer mogelijk om de cruise control aan te zetten, of de lampen moeten echt uitgezet worden.

    2. Als de lampen uitstaan én de koppeling én rem wordt ingeduwd, dan springen ze plots aan. Op welke stand de lampen ook staan.

    3. Het komt regelmatig voor dat we de auto niet kunnen uitzetten met de "startknop".

    Men geeft aan niet aan de elektronica te zijn geweest gedurende de reparatie en apk en ze hebben ook geen idee, waar het zou kunnen zitten.

    Hebben jullie nog een idee?

    Alvast bedankt.

    Mvg,

    Luuk
     
  2. Accu kabels controleren en massa punten van motor
    Als dit na de reparatie ontstaan is moeten ze in de garage nog maar eens heel goed kijken wat ze gedaan hebben.
    Maar het kan ook zomaar zijn dat de accu aan het overlijden is
     
  3. Accu likt mij ook de eerste verdachte, zou die eens laten doormeten inclusief de laadspanning van de dynamo.
    Weet het niet zeker maar waterpomp en dynamo zitten toch op dezelfde snaar? Misschien staat die niet goed gespannen, zou ook verklaren waarom accu bijvoorbeeld niet goed geladen wordt en dus slecht lijtk te zijn.
     
  4. Klopt doe het ook bij mijn station uit 2009, verder wat hier boven geschreven is.
     
  5. Als deze problemen zijn opgetreden na de reparatie. Dan denk ik aan een massa probleem! Ik zou de garage er nogmaals naar laten kijken. En voorleggen of alle massakabels correct zijn aangesloten. En laat even de accu doormeten. Het zou natuurlijk kunnen dat deze de geest heeft gegeven. En dan krijg je de meest rare storingen. Tevens kan het zijn dat er een aandrijf riem niet op spanning staat. Deze riem drijft de waterpomp en waarschijnlijk ook andere onderdelen van de motor aan.
     
    Mansie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina