1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Configuratie en instellingen aanpassen met een (aangepaste) ELM327 interface.

Discussie in 'Handleidingen Focus III' gestart door JW, 27 apr 2015.

  1. Je had gelijk, met een 13 polige stekker geeft hij netjes aan dat er een aanhanger achter de auto hangt. Alleen heb ik nu na het afkoppelen wel de melding “storing park pilot” die niet weg gaat :roll: maar weer op zoek waar dat door komt
     
  2. Als je een verloop gebruikt meet de auto dus niet dat er iets achter hangt.

    waarschijnlijk is de verloop niet volledig dus maar 7 pennen aan de 13 polige kant
    Of is er een pen nu net niet aangesloten waar de controle op zit.

    verlichting bv zit op een 7 polige links en rechts bij elkaar terwijl een 13 polige links en rechts gescheiden is aangesloten als dan de verloop net de verkeerde pen gebruikt
     
  3. Als ik me goed herinder maakt het niet uit of je verloop erin hebt zitten of niet.
    Rede is dat het geen gebruik meer wordt gemaakt van schakelaar.
    Wordt controle voeding op achterlicht bijvoorbeeld gezet. Als er geen stroom loopt, is er dus niks aangesloten.

    In geval van verloop zou het op alle draden geen enkele stroom kunnen lopen. En dus de gedachten dat er niks achter hangt.

    Mk3 geeft ook aan dacht ik op display dat aanhanger is aangesloten en dus parkeerhulp niet werkt, of is dit alleen met mk4.

    Zou zeggen zet je mistachterlicht aan. Dit werkt niet als auto denkt dat er een aanhanger achter zit. Zelfde als parkeersensoren achter.
    Zit er geen aanhanger achter volgens systeem zouden beide moeten werken.

    Werkt dan alleen mistachterlicht en parkeerhulp geeft storing.
    Lees storing uit. Kans dat toch iets fout geprogrammeerd staat waardoor hij dan betreffende melding geeft.

    Bij mijn mk3 zat geen parkeersensoren erop dus dat probleem heb ik ook nooit kunnen hebben.
    Wel had ik rest allemaal via forscan geprogrammerd
     
  4. Edgar Focus vindt dit leuk.
  5. Ik heb er nu ook een met een schakelaar, maar wil hier eigenlijk vanaf. Forscan adviseert de obdlink ex, maar die kost dik 2x zoveel. Als de vgate net zo goed werkt is het zonde om een 2x zo dure adapter te kopen, maar als dat niet zo is, is het zonde om 2x geld uit te geven.

    Ben benieuwd naar de ervaring van Edgar.
     
  6. Ik heb onlangs wel een OBDlink EX aangeschaft voor Forscan en kan alleen maar zeggen dat ik het de investering waard vind. Het is een snelle en stabiele interface.
     
  7. Ik was op een clubdag en heb ongeveer de helft van de gevraagde auto's niet kunnen uitlezen/aanpassen vanwege de kabel.
    Kabel geretourneerd en de duurdere versie gekocht, tot nu toe geen enkel probleem/
     
    Rallye en gerardTDCI vinden dit leuk.
  8. Je schijnt in het IPC ook weer te kunnen geven wanneer het brandstofniveau laag is. Nu gaat er alleen een lampje branden in de linker teller en hoor je een geluid. Weet iemand welke hex- parameter aangepast moet worden om dit visueel weer te geven in het IPC?
     
  9. Bedankt mannen, dan ga ik inderdaad maar voor de duurdere versie.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  10. Goeiemorgûh,

    Ik zat gisteren forscan in me auto en toen zag ik dat er een paar modules bij mij op 'module intialization/relearn' staan, namelijk PCM, ABS & RCM. Wat moet ik hiermee?

    Tevens staat mijn TRM in 'Trailer Tow Activation', wanneer ik deze run, via ECU tab, wil die niet opstarten(zie foto). Resetten heeft niks uitgemaakt.

    Als ik in me BCMii, via Central Configuration, kijk staan me 'Heated Seats' & 'Heated Steering Wheel' op 'not configured', ik heb wel de fysieke knoppen en deze werken.


    Ik was aan het kijken of ik me 'heated steering wheel' & 'heated steering' icons in me Sync2 homescreen kon krijgen, maar alleen in APIM module configuration aanzetten is het niet. Iemand misschien nog ideeën?[​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  11. Er staan bij mij ook heel veel opties als not configured maar ze werken zoals het hoort, dus mijn advies, niet aanzitten.
    Of zoals ze in Frankrijk zeggen, if aint broken, dont fix it.
     
    gerardTDCI en Tropic vinden dit leuk.
  12. Ben het met de stelling eens...

    Zit alleen nog met die module intialization/relearn...
    Wat ik tot nu toe heb gevonden komt dat doordat er in je BCMii aanpassingen zijn gemaakt welke ook van toepassing zijn op die modules. Vanuit FORScan wordt gezegd dat je dan de relearn moet doen om die modules de nieuwe aanpassingen aan te leren... Maarja dan zou ik eerst me hele BCMii moeten na lopen op correctheid voordat ik het kan initalizeren...

    To be continued....

    Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  13. Je hoeft alleen de dingen die je wil aanpassen aan te passen en dan herschrijven, heb ik gedaan met Sync 3 en autolock en dat werkt prima.
    De rest gewoon niet aanzitten.
     
  14. Of it is’nt broken do not fix it

    met andere woorden instellingen waar je niets van weet gewoon niet veranderen
    Of het moet zijn dat je het risico wil lopen dat je een “mooie” onderzetter op de salontafel wil hebben
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  15. Is er iemand die zijn MK3 IPC heeft voorzien van de MK3.5 software en ook de PAM van de MK3.5 heeft geïnstalleerd en alles werkend heeft gekregen? D.w.z. Ook de signalen van de PAM weer werkend heeft gekregen?
     
  16. @JW heeft dat gedaan.
     
  17. Dan ben ik erg benieuwd welke bestanden hij heeft gebruikt en wat het p/n is van de MK3.5 PAM.
     
  18. Ik heb hier wat mee getest maar uiteindelijk nooit ingebouwd i.v.m. verkoop van de auto.


    Hetgeen ik volledig werkend heb gekregen:

    PAM met onderdeelnummer GJ5T-15T850-BJ. Deze PAM is afkomstig van een MK 2.5 Kuga maar is 100% identiek aan onderdeelnummer F1ET-15K866-BJ welke in de Focus MK3.5 is toegepast.

    IPC met full color display met de volgende MK3.5 software:
    F1ET-14C025-BB
    F1ET-14C026-BBJ
    F1ET-14C026-BCD
    F1ET-14C026-BFF (normale MK3.5) of F1ET-14C026-BSE (MK3.5 ST)
    F1ET-14C318-BD
     

Deel Deze Pagina