1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Configuratie en instellingen aanpassen met een (aangepaste) ELM327 interface.

Discussie in 'Handleidingen Focus III' gestart door JW, 27 apr 2015.

  1. Ik heb ook al zo'n ding maar als ervaring met telefoons rooten etc enig raakvlak met dit heeft wil ik eerst afkijken voordat mijn ecu ofzo volledig ontregeld is.
     
    Nop vindt dit leuk.
  2. Voor mij gaat het primar om auto locking van deuren. Maar andere opties kunnen misschien ook interessant zijn (dat Hill assist heb ik al, maar er is een andere variant lees ik bijv?).
     
  3. Ik heb zelf ELMconfig, dus de standaard basis dingen kunnen we wel inschakelen. Zoals autolock.

    @MarcoR @Gerlof @Nop Stuur me maar even een DM met wat je wilt dan kijk ik of het mogelijk is met de kabel die ik heb!
     
  4. In principe hoef ik alleen autolocking, maar dat komt ook omdat ik niet ergens kan vinden wat er allemaal mogelijk is. een ST logo of iets dergelijks hoef ik niet, en Hill assist heb ik al (zijn er meerdere varianten van?).
    Met autolocking ben ik al een tevreden mens :).
     
  5. Het gaat mij ook om autolock en daarnaast als het mogelijk is graag instapverlichting, want uitstapverlichting is al geactiveerd. Wat er verder nog mogelijk is weet ik niet, misschien wil ik nog wel meer dingen waarvan ik nu niet weet dat ze mogelijk zijn....
    Daarnaast “moet” mijn BCM (Body Control Module) geupdate worden en is het niet ondenkbaar dat er nog meer modules niet up to date zijn. Maar of die updates ook via ELM kunnen weet ik niet, anders zal ik ermee naar de dealer moeten vrees ik.
     
  6. Instap verlichting is een goede inderdaad, daar had ik niet aan gedacht.
     
  7. Ben alleen de eerste paar weken niet in de gelegenheid om wat af te spreken.
     

  8. Even mijn vragen in het rood erin verwerkt :)
     
  9. DDS: Instelling nummer 101 "Tire Pressure Monitoring" wijzigen naar "Deflation Detection System" (44). ->> Wat is het verschil hiertussen?

    Door deze configuratie parameter te wijzigen activeer je het DDS bandenspanning controle systeem.


    Hill Start Assist (mits ondersteund): Instelling nummer 218 "Hill Launch Assist" wijzigen naar "With Hill Launch Assist" (02). ->> Wat is het verschil hiertussen?

    Door deze configuratie parameter te wijzigen activeer je het Hill Start Assist systeem.


    De Hier genoemde functies kunnen bij vrijwel alle focus 3 uitvoeringen worden geactiveerd.
    Daarnaast is het ook mogelijk om met het FoCCCus programma functies zoals Cruise Control en het ST menu dat standaard in elke Focus 3 teller aanwezig is te activeren. Kun je hiermee zorgen dat CC standaard 'aan' staat wanneer je de auto start?

    Nee, dat is helaas niet mogelijk.
     
    MarcoR vindt dit leuk.
  10. Tnx JW! Die functies staan bij mij al aan als ik het zo lees :).
     
  11. Heb sinds vandaag een ELM 327 van Tunnelrat en FORScan v2.3.34 beta gedownload op de laptop. Voor ik ermee begin te experimenteren lijkt het me verstandig om eerst een backup te maken. Doe je dat ook met FORScan of op een andere manier ?
     
  12. Zoek de thread "handleidingen-forscan-mk4-compleet-overzicht" hier in het forum even op. Daar staat het precies omschreven.
    Sorry, een directe link hiernaar lukt me even niet.



    Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
     
  13. Misschien niet helemaal het goede topic, maar ik vroeg me t volgende af. Op mijn vorige focus mk2.1 zat een optie in het menu om het gedrag van stuurbekrachtiging aan te passen tussen sport comfort en nog iets. Nu kan ik deze optie niet terug vinden in mijn huidige mk3.2. Enig idee of ik het over het hoofd zie, en of dit alsnog te krijgen is via een aanpassing in de configuratie?
     
  14. Nee, bij de volledige elektrische stuurbekrachtiging in de Focus 3 is dit niet langer in te stellen.
     
    remcor2000 vindt dit leuk.
  15. Goedemorgen allemaal. Even een vraagje. Ik heb na wat aanpassingen gedaan te hebben met Forscan een storing. Mijn focus MK3 ( sync1 naar sync3 ) geeft storing verkeersborden aan. Ik heb geen verkeersbord herkenning maar blijkbaar staat deze optie wel aan.

    Ik kan met mijn ELM327 niet alle modules meer bereiken, wel kan ik aanpassing in de asbuilt doen. Weet iemand welke module en regel ik hiervoor moet aanpassen ?
     
  16. Verkeersbordherkenning heeft niets met SYNC 3 te maken dus je zal vrijwel zeker ergens een verkeerde instelling in de centrale voertuigconfiguratie hebben geselecteerd.

    Persoonlijk zou ik in dit geval beginnen met een backup van de oorspronkelijke centrale voertuigconfiguratie van de BCM en IPC terug te zetten en opnieuw te beginnen met het wijzigen van de instellingen die voor SYNC 3 noodzakelijk zijn.


    Het is wel overigens handig om te vermelden welke modules er niet meer te benaderen zijn.
     
  17. De fouten komen uit de IPC en de BCMii, daarvan kan ik wel in de asbuilt komen.
    Ik zal wat foto’s sturen.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  18. Persoonlijk zou ik eerst eens het FoCCCus programma proberen. Het Forscan programma heeft nog weleens de nodige bugs (vooral de meest recente versies). Gezien de centrale voertuigconfiguratie van zowel de BCM als de IPC niet meer uit te lezen zijn acht ik de kans groot dat het een bug van het Forscan programma is. Wanneer de centrale voertuigconfiguratie van de BCM en IPC met het FoCCCus programma wel uit te lezen en aan te passen zijn weet je meteen waar het aan ligt.
     
  19. Mijn focus 3.2 van 2015 geeft deze foutmelding:

    ===PCM DTC P0420:00-68===
    Code: P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

    Volgens mij komt het door te lang kleine afstanden te rijden met E10 benzine. Hoe en waar kan ik met Forscan of Foccus deze melding resetten? Ik kan nu alleen maar met de ELM 327 uitlezen maar zie niet hoe ik die fout weg kan poetsen.
     

Deel Deze Pagina