Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 juni.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Coming home-Leaving home module installeren

Discussie in 'Handleidingen Focus I' gestart door Denz, 10 okt 2010.

  1. Dan heb je he mwaarschijnlijk op constante plus geschakeld?
    En niet via je contact?
     
  2. De oplossing:

    Ik heb de rood-groene kabel onder de stuurkolom voor de plus-kabel gebruikt. Op deze kabel staat bij ingeschakeld contact geen spanning, en werkt de module dus niet (wat zo hoort). Bij contact-uit staat er wel spanning op, en werkt het syteem zoals het moet. Je lampen gaan dan ook aan als je het contact uitzet. De kabel zit in de rechtse kabelboom onder de stuurkolom (je hoeft alleen de onderste afdekkap weg te halen).

    Foto:

    [​IMG]


    Ik heb de startpost ook even aangevuld met de ze info!!

    Groet,

    Dennis.
     
  3. :thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs:Super denz!!!!
    Dan ga ik het even afmaken :cheer::dance:
     
  4. Goedendag ik heb zo'n zelfde set liggen om in te bouwen, zit ook te kijken om hem in te bouwen in me fofo 1. maar had even de volgende vragen.
    Geeft het geen ellende als je stroom gebruikt van de groen rode draad, zat namelijk te denken om met een relais te werken.
    en voor de aansturing heb je maar 1 bruine draad nodig op de cv? omdat er namelijke 2 bruine zijn.
    Verder mooie how to
    Groeten Alexander
     
  5. Je hoef er maar een te gebruiken van de bruine draad.
    Omdat als je de sleutel omdraait de stroom op ht kastje komt gaat de module de lampen laten branden.(sluiten dus)
    Bij openen krijgt de module stroom seintje via die bruine draad. Lampen gaan weer aan.
    Zodra je de sleutel omdraait gaat de module uit dus met wegrijden kan er nooit licht aan staan via de module.
    Ik ben er erg blij mee, werkt naar behoren.
    Maar alle dank nogmaals voor Denz.
     
  6. Helemaal goed uitgelegd Matthijs! :) Fijn dat het allemaal goed werkt! Ik heb niet gezocht, maar heb jij het bij een mk1 fase 1 toegepast? Of iemand? Zou fijn zijn om te weten als aanvulling op de how-to, gezien ik het alleen op mijn mk1 fase 2 Focus heb uitgezocht/gemaakt.
     
  7. Ik had zoiets op mijn vorige CC aangesloten. Bij openen van de deuren gaat de binnenverlichting branden. Dit stuurt een relais aan wat de mistlampen laat branden. Voeding via de draad van de parkeerlichten. Als het contact aan gaat gaat de voeding van de parkeerlichten af en gaan de mistlampen uit.
     
  8. Montage

    Vandaag is deze module (dezelfde uit begin post) in mijn focus 1 fase 2 geinstalleerd:kwijl:. Nicky dankje wel!!!

    Volgens mij werkt alles prima, maar heb nog wel een kleine vraag/opmerking.

    Als ik de auto namelijk op slot wil doen of van het slot af wil halen, gaan de lampen 1 keer knipperen voor de module zijn functie doet.

    Weet iemand waar dit aan kan liggen?

    Dit om ik tzt misschien wel xenon wil inbouwen en dit lijkt me geen goede combinatie.
     
  9. @ JRK: dit had ik ook.. Ik had zowel mijn mistlampen als mijn koplampen op de module aangesloten. Bij mij waren het alleen de mistlampen die 1 keer knipperden, maar heb mij hier nooit zo aan gestoord.

    Nu weet ik niet meer welke draad ik van de module op de koplampen (dimlicht) en welke ik op de mistlampen had aangesloten. Misschien dat je hier nog iets mee kan.. (draden verwisselen?).

    Dennis.
     
  10. @Denz:
    ik was vandaag op bezoek bij Nicky, iemand die wel verstand heeft van draadjes en kleurtjes. Ik daarin tegen dus helemaal niet.
    Maar ik zal hem jouw antwoord sturen misschien dat hij er iets mee kan.
    Dankje :thumbs:
     
  11. Wij hebben alleen de dimlichten aangesloten, en deze heeft vanaf de schakelaar 2 draden.
    De ene heb ik op de oranje aangesloten en de andere op de gele, als het daar dus aan zou liggen zou er maar 1 koplamp moeten knipperen, en dus niet allebei.
     
  12. Hallo,
    Ik heb het zojuist geinstalleerd maar is het normaal dat de auto blijft doordraaien als ik het contact afzet en zolang de lichten via de module branden?
     
  13. @Patje01:
    Denk niet dat dat klopt, dan heb je denk ik de verkeerde kabel onder je stuurkolom te pakken..
     
  14. Ik ben nu dus ook bezig, maar is er al iemand die het werkend heeft in een fase 1? Ik ben namelijk zo ver dat alles werkt, maar alleen kan ik nergens een puls kabel vinden zodat het licht aan gaat als ik hem van het slot doe.

    Wie o wie kan me hiermee helpen?
     
  15. ik zoek dus ook de pulse draad van de fase 1 van de cv voor dit systeem,
    is helaas niet het zelfde als de fase 2
     
  16. Ik heb de pulsedraad uiteindelijk wel gevonden. Zal morgen als ik tijd heb even oor je kijken welke het is. In mijn pepper topic zie je het resultaat.
     
  17. is er iemand die dit voor mij wil inbouwen? in omgeving tilburg / den bosch..
    (werk in tilburg en woon in drunen namelijk :D )
     
  18. Gisteren ook gemonteerd op men FoFo1.2 met origineel Xenon. Werkt helemaal super, dankzij deze handleiding heel ver gekomen. Bedankt.
     
  19. Alleen sinds ik het er op heb zitten. Werken mijn ramen niet meer op comfort stand omhoog.
    Naar beneden werken de 4 ramen wel volledig elektrisch op comfort stand maar zodra ik ze weer omhoog wil doen niet.

    Wie komt dit bekend voor of weet een oplossing?
     
  20. Heb je accu losgehad?

    Kan zijn dat de ramen weer even stuk voor stuk ingeleerd moeten worden?

    Omlaag doen, en als je ze weer omhoog doet, knopje vast houden. Als raam helemaal omhoog is knopje nog een seconde of 3 vasthouden.

    Dan zou de comfortstand weer ingeleerd moeten zijn? Het proberen waard.
     

Deel Deze Pagina