1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0 Ecoboost 250pk Cold air intake st

Discussie in 'Performance' gestart door Robindj, 20 dec 2019.

  1. Ik ben sinds kort in het bezit van een focus mk3 st, en heb het idee om wat aanpassingen te doen.

    Nu heb ik recentelijk al de standaard bov vervangen voor een turbosmart exemplaar.
    Alleen nou heb ik het idee opgevat om een cold air intake te plaatsen. Geen idee of ik hier wat mee ga winnen aan vermogen/koppel, maar vind het wel netjes staan onder de motorkap. En misschien krijgt het geluid ook een oppepper.

    Nou is mijn vraag eigenlijk heeft iemand ervaringen met een cold air intake op zijn/haar focus? Zo ja welke zal ik moeten nemen?

    Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en kwam eigenlijk niks relevants tegen.


    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  2. K&N luchtfilters worden vaak gebruikt, in combinatie met een RS luchtfilterhuis (deksel) krijg je het zelfde effect.

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12 life met Tapatalk
     
  3. Ik heb er 1 van revo geplaatst, vooral heerlijk geluid.....performance zal weinig schelen met de k&n
     
  4. Ik denk dat ik persoonlijk voor de intake van Mountune zou gaan.
    Gedeelte voor de (OEM) looks, maar deze kit geeft ook daadwerkelijk een kleine vermogens boost en mooier aanzuig geluid!
     
  5. De REVO die ik heb, zou ook een vermogensboost geven. Op de dynorun kreeg de motor zoveel extra lucht door dit filter dat het vermogen iets werd terug geschroefd door de boordcomputer.
     
  6. Moet een goede remap weg kunnen regelen. De computer kan tot een bepaald niveau correct compenseren, val je daarbuiten dan kan het effect zijn wat je beschrijft maar ook rijk of arm lopen.
     
  7. Klopt @Godtoh , Ik doe eerst alle upgrades plaatsen en daarna laat ik de auto in 1x goed remappen. Luchtfilter gedaan begin van het jaar, intercooler gedaan in september. Wil als de financiën meewerken eerste helft 2020 de uitlaat aanpakken en eind 2020 remappen
     
  8. Bedankt voor de reacties!
    Er zit al een k&n vervangingsfilter op zonder einddop.
    Ik heb van de week een intake tube van steeda besteld samen met een symposer delete en een ram air intake.
    Heb voor een losse intake buis gekozen omdat ik wel graag het originele luchtfilterhuis wil behouden en ik dus al een k&n filter heb. En een complete cai best een smak geld kost hier in nederland. Misschien dat ik met de tijd dan alleen nog het geribbelde stukje slang ga vervangen voor een siliconen exemplaar.
    Zodra het binnen en geplaatst is laat ik weten hoe of wat.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  9. #9 Robindj, 23 jan 2020
    Laatst bewerkt: 23 jan 2020
    Zo, hier even een update wat betreft mijn cai.
    Ik heb het het hele spul nu een aantal weken op de auto zitten en ben wel aardig tevreden.

    De symposer delete maakt het wel een stuk rustiger in de auto, maar daarintegen laat de turbo wel beter van zich horen.
    Was ook erg simpel te installeren, en ruimt het een klein beetje op onder de kap.

    De ram air intake was wel een b*tch om te monteren, aangezien ik geen zin had om de hele voorbumper te demonteren. Dus dat was meer te wijten aan m'n eigen luiheid haha.

    Over de intake tube van steeda ben ik iets minder te spreken, en dan met name over de pasvorm en montage. Hij wordt op zn plaats gehouden door het siliconen deel op de turbo en een boutje op het motorblok.
    Ook is de hoek van de buis richting het luchtfilterhuis iets anders dan origineel. Met de originele geribbelde slang kom ik nog wel redelijk weg. Alleen met een siliconen slang ga ik de bocht niet redden.
    Dus misschien dat er in de toekomst nog een andere buis inkomt.

    Verder ben ik stiekem aan het kijken om naar een stage 2 te gaan.

    Als jullie hier nog ideeën of tips in hebben hoor ik dat altijd graag!

    Heb ook nog even een foto van hoe het er nu uitziet.[​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  10. Hier hetzelfde probleem gehad met de Steeda buis. Afgelopen herfst geprobeerd te laten monteren i.c.m. een ProHoses elleboog naar mijn RS filterhuis, maar de pasvorm was slecht. Heb daarna op het Amerikaanse ST forum gehoord dat deze buis alleen met het eigen Steeda filterhuis gebruikt moet worden. Dit stond echter alleen vermeld op de US site van Steeda en NIET op de UK site waar ik de buis gekocht had. Na contact opgenomen te hebben met Steeda UK is mijn probleem bevestigd en is er ook een aanpassing gemaakt op de UK site.

    Mijn topic op focust.org met foto's:
    https://www.focusst.org/threads/bad-steeda-inlet-tube-fitment.157721/#post-2537756

    Het zou er nu dus bij moeten staan. Verder netjes mijn geld terug gehad en ik hoefde de buis niet eens terug te sturen. Deze buis is overigens te koop voor mensen die geen standaard ST of RS filterhuis hebben en/of willen pielen aan de pasvorm. Ik heb in het topic van de link hierboven overigens één foto gebruikt van iemand van dit forum die ook deze Steeda buis heeft gemonteerd. Weet de naam niet meer, blauwe ST in ieder geval.
     
  11. Bedankt voor je reactie @Kludrex, ik ga eens kijken wat ik ermee kan doen.
    Weet je toevallig welke losse tube er eventueel wel tussen zou passen?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  12. Hier kun je er meer over lezen, inclusief link naar een beter passend alternatief.
    https://www.focusclub.nl/index.php?...uitlaat-geluid.105217/page-11#post-1821763741

    Deze zou ook moeten passen, wel uit de USA met bijkomende kosten.
    https://www.fswerks.com/collections...s-cool-flo-air-intake-tube-ford-focus-st-2013
     
  13. Ah top, Dankjewel. Ik zal het eens doorlezen.

    Die van fswerks had ik ondertussen ook gevonden inderdaad.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina