1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Chiptuning - ervaringen

Discussie in 'Performance tuning' gestart door MrJ, 14 jun 2020.

  1. Ja dat zeker. Ik had met de clio problemen met de automaat toen hij op de bank stond(kwam niet door de tuning). Hebben ze even geregeld dat ik bij de Renault in de buurt terecht kon. Helaas was het te laat om terug op de bank te gaan dus ze hadden de oude map tijdelijk terug gezet. Mocht gewoon een andere afspraak maken om het af te werken. Later hebben ze ook nog een storing op de kat er uit gehaald die ze gemist hadden. Even ter info. Ik had nog wel een kat maar die zat niet meer tussen de lambda sensoren
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  2. #22 Lex, 16 jun 2020
    Laatst bewerkt: 16 jun 2020
    advies zou zijn om te gaan voor de normale tuning + EGR aanpassing.
    Optioneel dan nog de vermogenstesten.
    Genoemde combinatie bedraagt € 474,- Incl. btw

    Dit heb ik van hun gemaild gekregen . Op zich nette prijs
    Alleen een vraagje aan de kenners hier is het nodig om dat EGR gebeuren erbij te doen ,en geeft dat geen problemen met de Apk keuring
     
  3. nee en nee ;)

    om op de eerste nee even terug te komen, ik zou het wel doen, zo voorkom je problemen in de toekomst met je EGR klep.
    ik heb het ook laten doen en nooit last of storingen met de EGR.
     
    Lex vindt dit leuk.
  4. Dank je volkomen duidelijk zo
     
  5. Persoonlijk ben ik niet zo een fan van piggy-back systemen. Maar dat is meer een gevoel dat ik er bij heb dan echte data.

    wat betreft op maat geschreven. Zoals ze het in het filmpje uit leggen bieden alle tuners het eigenlijk wel aan. Sommige via flash tune zoals bijvoorbeeld zip en racechip doet het via piggy-back. Ze pakken 1 auto of motor van een bepaalt type en schijven aan de hand daar van een tune die op 99% van dezelfde motoren werkt.
    Maar wat ik, en met mij meer tuning fans, zien als een tuning op maat/custom tune. Is een remap specifiek aangepast/geschreven voor jou motorblok. Aangezien er zelfs binnen een serie van dezelfde motoren afwijkingen zijn in prestaties door afwijkingen in productie. Daarom zie je soms ontevreden mensen als ze met een standaard auto op een testbank gaan omdat hun motor de waarde op de sticker niet haalt. Dit is vaak simpel op te lossen door een remap omdat het betreffende blok net iets anders reageert op de standaard instellingen dan een ander blok. Beetje bij schaven en je haalt de waardes wel.
    10 dezelfde motoren met dezelfde map geven 10 verschillende test uitdraaien zegmaar.
     
    Gitzo, M.Blaak en Gianshamo vinden dit leuk.
  6. Dat is ook mijn ervaring met UT inderdaad, maat van me heeft daar zijn 1.5 182pk laten tunen, maar had idd wat storingen en dips die zijn keurig opgelost door UT
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  7. Heb een afspraak gemaakt bij UT woensdag 9 uur . Krijg 100 euro korting als lid van focus club
    Chip tuning ,EGR klep . Dyno run voor 540 - 100
    Ben benieuwd
     
    PetervdL en gerardTDCI vinden dit leuk.
  8. Moet je uiteraard helemaal zelf weten maar de egr klep wegschrijven vind ik echt onzin. Functioneert deze niet goed? Als je voldoende kilometers rijdt en de roetfilter kan altijd goed regenereren dan hoef je helemaal geen problemen te hebben met de egr klep.
    Daarnaast is de econetic gemaakt om zo schoon mogelijk te rijden en niet zo snel mogelijk. Daarvoor had Ford andere diesels in het programma.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
    Gianshamo vindt dit leuk.
  9. Hier ook 250000km gereden met een Econetic zonder enig EGR en roetfilter probleem. Zolang je geen korte stukjes gaat rijden is er niets aan de hand. Je moet echt wel 30km rijden om zo'n Econetic goed warm te krijgen. Ik zag altijd dat na een kilometer of 30 het verbruik begon te dalen.
     
    jeroenbreuer en Gianshamo vinden dit leuk.
  10. eigenlijk wel raar, dat je een auto ontwikkeld die geen korte stukjes mag rijden :loco:
    maar ja, alles voor het milieu hé.
     
  11. Yep, voor die personen heb je benzine auto’s.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
    OmeJoyo vindt dit leuk.
  12. dat is een beetje kort door de bocht hé Jeroen.
    wat dacht je van taxi's in Amsterdam die de stad niet uitkomen?
    ja ja, moeten ze maar elektrisch gaan rijden natuurlijk maar dat had je 10 jaar geleden nog niet.
     
  13. Het gaat voornamelijk om de temperaturen. Ik neem aan dat de taxi’s in Amsterdam net als op andere plaatsen nog redelijk veel kilometers maken en de motoren over het algemeen warm zijn. Al zijn stads kilometers wel slechter voor je materiaal dan snelweg kilometers
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  14. Geen enkele auto vind het fijn om korte stukjes te rijden (afgezien van een EV).
    Zelfs benzinemotoren hebben er een hekel aan.
    Als ik onze C-Max zie, dan gebruikt mijn vrouw deze voornamelijk voor korte stukjes woon-werk (eigenlijk woon-station) waarbij de enkele reis nog geen 10km is en dat 2x in de werk. De auto vind dat echt niet fijn, we gaan nu elke twee weken minimaal 100km rijden om het spul warm te krijgen.
     
  15. dat geldt ook voor benzineauto's, precies wat @meeder hieronder aangeeft.

    ja, precies.
     
  16. @gerardTDCI wat ik bedoel is dat het effect Van korte stukjes bij taxi’s Minder negatief effect heeft als voor kort woon werk verkeer. Als het goed is staat een taxi tijdens de shift niet zo lang uit dat hij ook helemaal af koelt. Hij blijft meer op bedrijfs temperatuur. En dat is de grootste factor in verbruik en vervuiling. En het ging over de egr klep en het roetfilter. En die gaan met de juiste bedrijfstemperatuur langer mee. net als dat in een benzine auto de kat een bepaalde bedrijfstemperatuur nodig heeft.
    Wat ik met die stads kilometers nog bedoelde was voornamelijk nog mechanische delen die harder slijten door veel optrekken en remmen. Maar het ging over het wel of niet aanpassen van de egr. En vanuit dat oogpunt kwam mijn reactie.
     
    gerardTDCI en jeroenbreuer vinden dit leuk.
  17. ik snap het Lucas :thumbup:
     
  18. Ha Lex. Hoe is dit alles bevallen..?
    Wat zijn je ervaringen en evt opgekrikte cijfers? :D


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  19. Zeer goed bevallen daar ,wordt duidelijk uit gelegd en je mag alles zien
    Auto heeft 4 runs gehad om hem goed aftestellen
    Heb nu 30 pk meer nu 130 en 315NM
    Auto loopt goed en merk het verschil wel
     

Deel Deze Pagina