Standaard ruit zit al dicht tegen de grens van 55% aan. Of ja als je folie pakt met 1 streepje donkerder dan doorzichtig, kan dit bij sommige dus al jet over de grens gaan. Van bstyle naar achter mag het 100% licht tegen houden zolang je maar rechter biitendpiegel hebt. Je hebt dan eigenlijk zelfde zicht als met bestelwagen. Heb zelf idd folie gehad waar met poliseerende bril je blokjes ziet, dit ligt aan wat voor folie je pakt
Ik denk ook dat de meeste agenten hier moeilijk om doen, omdat een voorruit niet gemeten kan worden met een glasmeter. De meter kan bij de voorportieren eenvoudig over het glas gemeten worden (als je het raam een stukje open zet), wat bij een voorruit dus niet kan (die is rondom omsloten). Toen ik het de eerste keer zag dacht; "Oh, dat is tof". Maar nu hoor ik in mijn omgeving veel kreten als 'proleten-auto', 'chappie-volk', 'petjes en bontkraagjes bestuurders' wat mij er dus al snel van heeft weerhouden om überhaupt te zoeken naar de mogelijkheden. En inderdaad wat meerdere al aanhalen, een fabrikant/leverancier wilt graag haar product aan de man brengen en als je zelf al zegt dat het niet mag, dan ga je niets verkopen.
Wat anderen er van vinden zou ik me niet druk om maken. Snap je wel hoor want ook hier vooral veel vag, bmw en amg met zo donker mogelijk getinte ramen. En helaas dus ook maar al te vaak een rijstijl die dumpert waardig is. Als jij zo een folie gebruikt en je rijdt normaal zal niemand er wat van vinden. Het is een specifieke combinatie van auto folie en rijgedrag waardoor je opvalt en een naam krijgt.
@ing_BRW Het is net welke meter politie heeft aangeschaft. Want je hebt ze ook met draad tussen. Dan hoeft raam ook niet open. Sterker nog denk juist dat ze dit hebben. Dit puur om zo op diverse plekken te meten om zeker te weten dat ze niet op plek teste dat toevallig goed of slecht is. Portier open en je kan zo om de a-style heen meten
Precies de reden waarom ik het niet heb genomen. En zonder kan ik al snel niet meer lekker autorijden. En ja, wel de folie maar geen bril neemt geen schitteringen weg.
Ik zou het irritant vinden het is ongeveer het zelfde. Als je tegen iemand aanpraat met een zonnebril op (Maar dan net even anders )
Hier komt zeker een verbod op! Zijn al genoeg verkeersongelukken door ontstaan en helaas ook met slechte afloop. Door deze folie is er geen contact met de bestuurder. En zelfs is het zo dat je mogelijk niet verzekerd bent als je hier mee rond rijdt. Verbod of niet!
In België zijn ze duidelijk er mag niets op de voorruit het moet blijven zoals hij uit de fabriek komt.
En als je dan een ruit erin hebt met een warmtewerende metaalfolie erin verwerkt af fabriek ? Krijg je dezelfde verkleuring gezien vanaf de buitenkant
Ik zie ook steeds meer VW's en/of skoda's met een soort groene tint (lijkt af-fabriek) heeft iemand hier meer info over? dat ziet er namelijk wel heel mooi uit.
Dat is een IR werend voorruit. Meerdere autofabrikanten bieden deze optie aan. Stukje uitleg van Carglass Heeft mijn auto zonneglas? Greetz Emiel
In NL zal de soep niet zo heet gegeten worden. Je bent namelijk altijd verzekerd, maar wellicht dat je in dat geval in meer of mindere mate aansprakelijk wordt gehouden. Heb je een lijstje waarin de forensisch onderzoek verkeer (voorheen bekend als VOA) aantoonbaar heeft vastgesteld dat het ongeluk veroorzaakt is door folie?
Nee! Maar door mijn beroep. (Ben namelijk werkzaam in de uitvaart branch) Kan ik zeggen dat er best al wel veel verkeersslachtoffers zijn gevallen door deze folie. Ieder dodelijk (verkeers) slachtoffer is er een teveel. Gewoon niet doen! Oog contact is essentieel in het verkeer. Dit staat er over bij de rijksoverheid.
Nu weet ik eindelijk hoe het heet. Hoop dat het zo snel mogelijk verboden wordt (en er vervolgens ook op gehandhaafd wordt). Ik vind het niet alleen spuuglelijk, maar vooral ontzettend verkeersonveilig. Oogcontact is zo belangrijk en soms zelfs levensreddend.
Hoe denk je over (vracht) auto's met camera "spiegels"? Dan kan je ook geen oogcontact maken met de bestuurder
Klopt wat je zegt. De camera's verbeteren wel het zicht voor de chauffeur in kwestie. Door dat er beter zichtveld is. En zeker is oogcontact met een chauffeur die hoger zit moeilijker dan één die in een auto zit. Echter kan er door de camera's beter rond om het voertuig gekeken worden. Ongeacht de weersomstandigheden. En bevorderd het dus de verkeersveiligheid. Maar het over topic gaat over. Chameleon folie op voorruit. Nu weer on topic