1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Centreerringen nodig?

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Jepsor93, 5 dec 2018.

  1. Ik vind je een beetje onderdanig overkomen naar Mebu toe maar goed,als ik er wat van zeg dan neem je het nog in zijn soort voor hun op ook.
    Maar goed jij komt als ik zo leest uit Venlo en Mebu zit in Nootdorp dus jij gaat het vanzelf zat worden dat stuk rijden heen en weer .
    Ik zal me er niet meer mee bemoeien ,ik lees mee op dit topic en wenst oprecht dat je probleem kosteloos wordt opgelost,zodat je van je Focus kan genieten.
     
  2. Iets met second opinion?

    Mk1F2 1.6 Black Futura
     
  3. Nee, maar ik wil natuurlijk wel een prettige verhouding met ze hebben. Ik vind ook dat ze het moeten oplossen, maar juist omdat ik dat op en neer rijden zat ben, wil ik, voordat ik de auto er neerzet, ze wel richting geven. Anders balanceren ze de boel dalijk voor de 4e keer, haha.

    Vandaar ook dat ik eerst zelf nog met centreerringen en uitbalanceren aan de slag ben gegaan. Zodat ik de ‘eenvoudige’ dingen kan uitsluiten. Ik stel je advies zeer op prijs hoor!
     
  4. Weet ik ook wel ,ik ben ook niet boos of wat,maar ik zie gewoon dat je in de maling genomen wordt.
    Dat zei ik al eerder,als jij een betalende klant was hadden ze je voor zooitje allang vernieuwd.....,nu kom jij uit Venlo en gaan/gingen ze voor de zoveelste keer je willen uitbalanceren.
    Weet je hoe ik dat noem?.......,een ontmoedigingsbeleid.
    Ze zouden je gewoon een leen auto mee moeten geven en zeggen dat je hem pas weer terug krijgt als ze het probleem hebben opgelost.
    Hoeveel tanken benzine ben je nu ongeveer verder?
     
  5. Tja, met zulke afstanden te rijden voor een bezoekje, misschien eens bij een lokale bandenboer de zaak eens laten beoordelen

    Het kan ook zomaar in het rubber zitten dat zich pas manifesteerd als de band belast wordt dus tijdens rijden.
     
  6. en wat is jouw ervaring met Mebu @henk 68 ?
    je gaat er van uit (na 1 kant van het verhaal gelezen te hebben) dat dit bedrijf niet deugd.
    je neemt aan dat als het een betalende klant is dat ze het wel op willen lossen?
    en wat is Jepsor93 dan? een betalende klant (ik neem aan dat die de Focus niet gratis heeft gehad ;))

    ik begrijp dat Jepsor93 beslagen ten ijs wilt komen om nog meer ritten richting Mebu te voorkomen en gewoon te kunnen genieten van zijn Focus.
    ik ben dan ook benieuwd met welk verhaal Mebu komt, ze zullen vast niet stil zitten en ook een oplossing willen voor dit probleem.(en uiteindelijk een tevreden klant)
    tenslotte staan ze goed aangeschreven en hebben ze een naam hoog te houden.
     
    StephenV en Thieske vinden dit leuk.
  7. Heb ik al gedaan. Daar kwam uit dat de velgen, los van dat de trilling niet weg is met andere velgen, krom zijn. En dat er bandencupping is. MEBU ontkent die bevindingen echter met klem. Dus dan sta ik ook met lege handen.
     
  8. #48 henk 68, 10 dec 2018
    Laatst bewerkt: 11 dec 2018
    Hij zal voor die focus wel betaald hebben denk ...,en voor de garantie ook vermoed ik....,maak dat dan is waar als Mebu ..,en stuur die jongen niet met een kluitje het riet in.
    Maar goed Gerard, dat zal wel een mentaliteits kwestie zijn.
    En dat heeft de één meer als de ander
     
  9. Als je Mebu meerdere malen de kans heb gegeven om het te herstellen.
    En een bandenboer kan het voor je oplossen, ga je toch met de rekening van de bandenboer naar Mebu.

    Ben jij happy met een goed rijdende auto.

    Wij krijgen op de zaak dus vaak auto’s die niet goed zijn gebalanceerd of niet goed uitgelijnd . Als ze er niet meer uitkomen, dan kloppen ze bij ons aan.

    Of de klant komt zelf als ze geen gehoor krijgen bij andere bedrijven.
    Vaak bel ik het bedrijf dan om te overleggen wat wij kunnen betekenen
    Om hun klant te helpen, en mag dan bijna altijd de factuur doorsturen.

    Ik zeg, geef het een kans.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  10. Nou naast dat de banden/velgen krom bleken te zijn volgens de bandenboer, zit er dus ook een trilling ín de auto. En dat is dan toch echt voor Mebu om uit te zoeken..
     
  11. Dingen die gedaan kunnen worden zijn idd lang.
    Heb zelf ook trilling die komt en die gaat. Vooral bij 80-90km/h. Bij 40km/h voel ik ook nog wel iets maar bij 120km/h niet.
    Net alsof de ophang ijng een bepaalde frequentie heeft wat zich eigen versterkt.
    Met warm weer lijkt het soms minder erg te zijn dan met kouder weer.
    Op vakantie nergens last van gehad. Denk dat deel komt omdat auto deels op trotoir staat en de andere deel op straat. Dat hierdoor een constante kracht op staat.

    Dingen waar je nog aan kan denken is idd. Finishbalanceren. Vooral de plek waar het probleem zit komt dan aan het licht. Die heeft dan meeste onbalans. Makkelijkste is dan balanceerlood erop plakken. Wil niet altijd zijn dat je iets duidelijks kan zien.
    Tevens controleer of de naaf geen slingering heeft. Kromme naaf kan zorgen dat je extra fibratie hebt.

    Slingering van 0.02mm kun je soms al voelen namelijk.
    Vooral als je remschijf daardoor ook een slingering heeft dan trilt het met remmen.
    Zelfde gaat voor dat aanslag van de velg op de auto en naaf ook schoon moet zijn anders kan het hierdoor ook al weer iets komen.
     
  12. Balanceren aan de auto word bij ons al tijden niet meer gedaan.

    Dit is echt niet meer van deze tijd,
    Uitzoeken wat de veroorzaker is, en oplossen.

    Banden onbalans meten en velg onbalans meten, banden mogen niet hobbelen, velg mag niet krom zijn.

    Velg moet optimaal centreren aanslagvlak velg schoonmaken en aanslagvlak remschijf schoonmaken, juiste bouten monteren en kruislings op moment vastzetten.

    Als dit allemaal Oke is, ga je verder aan de auto, schokdemper controleren , draagarm rubbers, fusee kogels speling, stuurkogel speling controleren.
    Aandrijf assen op speling controleren, zelfs motor steunen kunnen tijdens het rijden trillingen doorgeven.

    Dus zoals eerder vermeld dit is geen eenduidig antwoord op te geven.

    En vaak een lang zoekproces waar veel bedrijven niet zoveel zin in hebben.
    Omdat het ook in een combinatie van genoemde oorzaken kan zijn.

    En ja onder garantie vinden ze vaak nog vervelender.






    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    StephenV en Thieske vinden dit leuk.
  13. Duidelijk. Maar: ik heb toch al het recht om van ze te verlangen dat ze jouw overzicht opvolgen? Zeker omdat we bij aankoop hebben afgesproken dat het getril eruit zou zijn.
     
  14. Als het vermeld staat in koopcontract dan kunnen ze er niet onderuit. Staat het er niet in dan wordt het iets moeilijker, want wat zwart op wit staat daar kun je niet zomaar onderuit.

    Denk zelf dat het echt balanceren met de scooter/finishbalancere meer is om te kijken welk hoek de trilling vandaan kan komen.
    Altijd fijn om te zien dat je 20gram onbalans hebt en de andere 3 niks.
    Met brede en lage profielbanden zal het wel weer eerder opvallen.
    Maar ja daar kun je idd alle rubbers vervangen om achter te komen dst het toch motorsteun is, bijvoorbeeld
     
  15. Nu lees ik even de startpost terug, daar staat dat je zelf 2e hands velgen gekocht hebt en nu trilt de auto. Dan lijkt me dat de mebu er niet zoveel aan zal doen. Als dan ook een onafhankelijke bandenboer aangeeft dat de velgen krom zijn (heb je zelf gezien of ze slingeren op de machine) dan heb je al minder om te klagen. Of banden gecupt zijn kun je zelf voelen. Loopvlak moet glad zijn als je er met je hand overheen gaat.zowel in rijrichting als er tegenin . Cuppen voel je als randen 1 kant op
     
  16. Nee ik was onduidelijk. Hij trilde al met de meegeleverde velgen, en ook (maar minder) met mijn zelf aangeschafte wintervelgen. De meegeleverde velgen (die er dus opzaten bij MEBU) waren krom volgens de velgenboer.
     
  17. Heb je met een set nieuwe velgen/banden gereden die op een andere auto wel goed waren.
    geen idee welke velgenboer je bent geweest, maar mijn velgen zijn ook iets krom.
    echter als ik hem meet op een roadforce appaaraat (hunter gsp9700 ). die kan direct je velg meten maar ook de veerkracht van de band. Als de velg krom is, dan versterkt het de veerkracht van de band. Gevolg dat je een hoge veerkracht meet, staat me iets bij dat een cabrio iets van 60N max mag hebben. Daar zie je speciale trillingdempers (stuk metalen blok opgehangen in een rubbere steun) om bepaalde resonantie eruit te halen.

    Zo'n apparaat zou je ook nog eens kunnen kijken wat die aangeeft.
    Als die aangeeft dat de set goed is, dus je meet 40-60N per wiel dan zou je het ook al in de auto moeten zoeken.

    mogelijk door de tijd rijden dat een bepaalde rubber te zacht is en juist bij die snelheid een kleine vibratie juist versterkt dan opvangt
     
  18. Ik begrijp je, maar punt is dat de auto altijd trilt. Ook met velgen die dus op een andere Focus CC (die van mijn ouders) geen trilling veroorzaken. Alleen met de wintervelgen is de trilling dus minder aanwezig. Wellicht omdat dat zachtere banden zijn.
     
  19. Dus: ik denk dat het in de auto zit, en niet in de velg.
     
  20. Tja dan kom je al snel uit bij 1 of beide aandrijfassen of de naven zelf
    Dan heb je de draaiende delen wel gehad die een relatie met de snelheid hebben
     

Deel Deze Pagina