1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

C-Max ingeruild op een Astra

Discussie in 'Mijn auto' gestart door FordVader, 5 feb 2021.

  1. Halo allemaal,
    Na een miskoop, c-max was een olieboot. Deze vandaag ingeruild op een Astra 1.4 Turbo Business edition uit 2014.
    Een heel fijne auto zit wat lager als de c-max en hopende op nog jaren rijplezier.
    Groetjes.
     
  2. Heel veel plezier ermee, zal vast niet verkeerd rijden. :thumbs:
     
  3. Dankjewel
     
  4. Veel plezier er mee,

    Ik heb tussen de vorige focus mk2 (2007) en deze focus mk4 (2020) ook in een Astra J Station gereden van 2015.
    Dit was een 1.6 CDTI (136pk en 320nm) was een erg fijne wagen, alleen heeft de turbo het begeven na 5 jaar en 220.000 km, gelukkig had ik daardoor de Focus een week eerder als gepland.
     
  5. Op dit forum hebben we ook nog een andere naam voor dit merk auto, namelijk een (sl)opel.....:D Hoop voor je dat dit bij jouw auto niet van toepassing is en wens je desondanks veel rijplezier en veilige kilometers.
     
  6. 2014, dat is het vorige en wat zware model toch? Of al de nieuwe?
    Let bij de oude goed op de versnellingsbak, die staat niet al te best bekend. Wil niet zeggen dat ie sowieso kapot gaat, maar als ie wat geluidjes maakt moet je actie ondernemen.
    Veel plezier ermee!
     
  7. Ik heb het online gekocht bij van Mossel met 6mnd Bovag garantie, incl. 14dagen bedenktijd. Met volle tank benzine voor de deur gebracht en namen de olieboot mee terug.
    En net als je wilt gaan rondtoeren in t weekend, om te testen krijg je slecht weer voorspeld.
    Morgen nog even ritje plannen.
     
  8. Veel plezier met je Opel. Hopelijk heb je er meer geluk mee dan je C-max.
     
  9. Gefeliciteerd met de aanschaf. Veel plezier en veilige km's met je Astra.
     
  10. Veel plezier van je ‘nieuwe’ auto!
     
  11. De 1.4 DOHC Turbo van Opel heeft ook een aantal problemen. Vooral de Distributieketting deze zijn vaak al na 60.000km aan vervanging toe. Ook hebben ze vaak een lekkage aan de distributiekap, achter de waterpomp. En zoals Berrychello hierboven vermeld is de versnellingsbak ook niet al te best. Af fabriek hebben de lagers in de bak een foute voorspanning en een slechte smering waardoor deze sneller slijten. Nu snap ik dat je na een Ford met een olie verbruikende Duratec motor denkt, geen Ford meer. Maar al met al is een Ford van bouwjaar 2014 in de meeste gevallen betrouwbaarder dan een Opel.
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  12. Ach weet je, dit is ook maar relatief, heb kennissen welke vorig jaar een nieuwe Focus in de Lease hebben gekregen, echt een super mooie auto met alles erop en eraan, maar t ding heeft in het eerste half jaar meer in de garage gestaan dan dat ze konden rijden, raarste zaken gingen de mist in, tot complete bestuurderstoelen die los waren geraakt. met een auto moet je ook een beetje geluk hebben, en hoop ten zeerste voor de topicstarter dat ie dat heeft met deze auto! mijn moeder rijdt een 1.4 turbo Mokka met een automaat en heeft nog nooit een enkel probleem gehad ermee
     
  13. Hi allemaal bedankt voor de reacties.
    Ik zal hier even aangeven hoe er met die autos gehandeld wordt.
    Ik kocht de c-max vorig jaar bij autobedrijf Hilversum(in Hilversum) voor 3K na inruil van mijn AR 156 die zou volgens mijn huismonteur niet te lang volhouden, nl roest achterophanging en distributie moest gedaan worden, was een week later van eigenaar gewisseld.
    C-max olie verbruik 0.75L op elke 250Km, deze ingeruild op een Astra 1.4Turbo met 90K op de teller uit 2014, prijs 9700,- bij van Mossel Utrecht met 6mnd bovag garantie, kreeg 2700,- terug, staat nu hier:
    https://www.geroauto.nl/occasion/fo...rco-ecc-pdc-etc/occ16100200-d0b810d6#voorraad
    te koop voor 4000,- euro.
    Dus zeg het voort dat men die auto daar niet moeten kopen!
     
  14. Blijft ook inhuilen ipv inruilen :mrgreen:

    Greetz Emiel
     

Deel Deze Pagina