1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bluefin limited torque (400nm) Re-map ST225 + ander ST geblaat

Discussie in 'Performance' gestart door Chris van S., 23 jun 2009.

  1. Ik voel me niet aangesproken.
    Iets met Ardennen/Eifel. ;)
     
  2. Tja, wat zal ik daarop zeggen.
    Iets met acceleratietijden tijdens het nemen van een bocht:schater:

    Je kunt in een ander topic zien waar dat toe leidt, heeft iets te maken met een Cougar, niks ten nadele van de bestuurder trouwens.

    Die heeft er een prachtig werkplaatstopic van kunnen maken.:thumbs:
     
  3. @ Peter

    Volgens mij heb je mijn opmerking verkeerd begrepen, ik bedoelde alleen dat ik met mijn :st: meer doe dan alleen hard rechtdoor.
    En als ik zeg Ardennen/Eifel moet je niet aan de NS of Spa denken, maar aan de vele mooie wegen daar die uitnodigen tot sportief rijden. En daar heb ik de :st: tenslotte voor.

    Of ik dat op een veilige manier doe óf kan is een tweede.
    Ik kan alleen zeggen, so far so good, ik ben naar mijn mening voorzichtig genoeg om ook op het onverwachte te kunnen reageren. En 20 jaar rijervaring op zulke wegen telt natuurlijk ook mee (en juist daardoor weet ik van de gevaren die zulke wegen herbergen, want ik heb daar vroeger een paar hachelijke momenten beleeft).

    Maar ja, een ongeluk zit in een klein hoekje en daarom hoop ik dat ik nooit in dat hoekje kom. Van mijn kant zal ik iig proberen om dat te vermijden.
     
  4. Ik doelde ook niet op jouw reactie maar op die van XR5Turbo.
    En ook dat met een glimlach.;)
     
  5. Dan moet je ook Chris quoten en niet mij, heb ik die hele tekst voor niks getypt. :lol:

    Dacht ik dat ik werd aangevallen op mijn rijden aldaar... ;)

    Deze reactie is dan ook met een glimlach van mijn kant. :mrgreen:
     
  6. Nee hoor, wie ben ik om jouw aan te vallen, als ik je filmpjes bekijk rij je stevig door, ik denk zelfs dat ik goed mijn best moet doen om je bij te houden.;)
     
  7. Niet de gehoopte TT-RS voor de lens gekregen, maar deze mag er ook wel wezen. In welke versnelling hij zat en hoeveel gas hij gaf (iig geen volgas) weet ik niet, maar ik moest alle zeilen bijzetten om 'm te volgen (ik zat in z'n 5). Beginsnelheid was ongeveer 90...

    [YOUTUBE]EkUK4Gxtt0M[/YOUTUBE]


    Zonder Bluefin had ik iig geen schijn van kans om te volgen.
    Achteraf bleek het een C5 Z06 te zijn (405 pk en 542 nm), op dat moment dacht ik een 'gewone' Vette voor me te hebben.
     
  8. Jouw ST klinkt echt echt echt echt zoooooow vet :)
     
  9. #469 Iodokus, 19 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2011
    :schater: Gijsbert dat doen ze allemaal.
    Op dat punt aangekomen weet ik ook wat ik het meetse zal gaan missen :nocheer:


    Kwaliteit is niet fantastisch maar de brom is zo af en toe lekker te horen :mrgreen:
    Ritje_ST
     
  10. Gaaf bakkie zo'n Corvette :mrgreen:

    Maar heb jij een vaste camera in je auto dat het beeld zo stabiel blijft ?
    Is zo te zien niet uit de hand gefilmd ...
     
  11. @ WagonTDCI

    Nee, bij zulke snelheden en acties hou ik liever 2 handen aan het stuur (en ik moet ook nog schakelen).

    Hier een tweetal foto's om het te verduidelijken...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Alleen de N95 heb ik vervangen voor een C7 (Nokia dus, niet de allernieuwste Corvette ;) ).
    Als je meer filmpjes wilt zien, ga dan maar eens in het subforum 'Media' kijken of naar mijn YouTube-kanaal (zoek naar 'ST225320').
     
  12. Hee FF waar blijf je nou in dit filmpje....?

    [YOUTUBE]syWJbD1rf0Y[/YOUTUBE]

    omschrijving uploader op youtube
    Let op het commentaar.... :mrgreen:
     
  13. Normaal gesproken zou ik ook in dit filmpje te zien zijn geweest, maar ik moest even daarvoor tanken, want met dik 300 per uur een Corvette C6 Z06 achtervolgen is niet bevorderlijk voor het verbruik. Als het nu de C5 Z06 was geweest, die slechts 275 per uur doet, had ik het waarschijnlijk nog gered om ook in dit filmpje te zitten.

    Volgende keer beter. ;)
     
  14. Na het ene uiterste nu het andere uiterste.
    Vandaag op de terugweg van Luxemburg had ik zin om eens te gaan hypermilen met de :st:.
    En ik moet zeggen de uitkomst verbaast zelfs mij, over een afstand van 131 km een gem. verbruik van 6,9L/100km.
    Dus 1 op 14,5. :rock:
    Het oude record stond op 7,2L/100km.

    Ben vanaf Wemperhardt richting St. Vith gereden, daar de snelweg op naar Battice. Vervolgens via Aubel naar Gulpen en Nijswiller. Daar richting Heerlen en Schinnen via de (stads)snelweg en vervolgens nog een paar km richting thuis.
    Heb natuurlijk rustig gereden, maar ik kan niet zeggen dat ik heb moeten afzien. Gewoon lekker cruisen en op de snelweg 100-110 (bergaf 120-130). Daarbij moet ik wel zeggen dat ik in de Ardennen op de snelweg een flink stuk slechts 70-80 heb kunnen rijden (snelheidsbeperking door werkzaamheden), dus dat heeft zeker geholpen. Ben natuurlijk wel met :st:-snelheid door de bochtjes gegaan. ;)
     
  15. Dat is juist gunstig voor je verbruik, niet remmen voor een bocht betekend dus ook dat je niet hoeft te accelereren na de bocht ;)
    :sturen:

    Maar wel een superverbruik zeg, ik kom nog niet in de buurt... :roll:
     
  16. Wel offtopic, maar deze is ook mega VET

    [YOUTUBE]Pqwxw0-XuOY[/YOUTUBE]
     
  17. @ B@Zzz...

    Inderdaad, zo had ik het eigenlijk niet bekeken.
    Zo zie je maar weer, sportief rijden kan ook zuinig zijn (ook voor je remblokken).

    En het had nog mooier kunnen zijn, toen ik in Schinnen van de snelweg ging stond ie op 6,8L/100km. Maar doordat de overweg even later dicht was moest ik stoppen (wel de motor afgezet). En daarna zoals zo vaak in Nederland weer een hoop, zoals we dat in Limburg noemen, 'gesjravel' (moeizaam kruipen, voortbewegen). En dan bedoel ik zondagsrijders, huisvrouwen, verdwaalde Belgen, enz.
    Goed hier wonen wat meer mensen, maar het valt me op dat je in het nabije buitenland veel beter kunt doorrijden. En dat doet zeker bij een :st: wonderen voor het verbruik.

    Op de heenweg zoals altijd gereden, verbruik was toen 8,8L/100km over 160 km. Ook een nette waarde met in het begin veel 'stadsverkeer' (stedelijke omgeving van Aken).
     
  18. Ecoboost 2L voorzien van Bluefin

    Ook hier mijn verhaaltje maar even plaatsen :mrgreen:

    Om het één en ander aan te tonen heb ik van Jamie een grafiek gekregen welke ze hebben vervaardigd tijdens het testen van de 2L Ecoboost in een S-Max:


    [​IMG]
     
  19. Of te wel het blok is al wel aardig netjes afgesteld als je kijkt naar wat je met een chip uit de 2.5 ST kan halen :)
     

Deel Deze Pagina