1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bluefin limited torque (400nm) Re-map ST225 + ander ST geblaat

Discussie in 'Performance' gestart door Chris van S., 23 jun 2009.

  1. Ligt gewoon aan de camera, daar lijkt 70-80 per uur alsof je bijna stilstaat. Heb ik al diverse keren gezegd in die andere draadjes (je weet wel).
    Vlak voor die flitspaal rij ik precies 70, maar het lijkt alsof ik 30-40 rij.
     
  2. heb je niet alleen met de ST hoor;) mijn focus diesel heeft dat ook;)
     
  3. Zeker als je stoned bent... :P
     
  4. ik ben nooit stoned:angel:
     
  5. het comfort en rij gemak van een focus (zowel 1 als 2) is gewoon goed;)
     
  6. Ik ga dit binnen korte tijd eens testen, eerst met DS P+ en daarna wat andere mappen.
    Maar eerst wachten tot de zomerbandjes er weer op zitten, ik heb auf die winterreifen met dit weer totaal geen grip.:thumbs:
     
  7. Leuke test...

    Zal ook eens testen.

    Heb sinds vorige week eindelijk m'n CAIS geinstalleerd, en mijn Race+ programma. Loopt al wat beter. Nu snel nog even een uitlaatje en een grotere IC regelen.
     
  8. Ok, Hier wat tijden van mijn :st:

    Hier moet wel een verhaaltje bij.
    Tijden zijn gereden in de regen.
    Tijden zijn getimed met Raco-Chrono.
    Dus met vliegende start, of hoe wil je dat noemen.
    Na het instellen van Race-Chrono geef je gas, bij het bereiken van de ondergrens gaat Race-Chrono tellen, en bij de bovengrens stopt ie weer.
    Tevens is de snelheid dus GPS snelheid en geen km teller.

    Ik heb van iedere test 6 runs gedaan en daar de snelste van genomen.

    En wat ik er ook bij moet zeggen, Dit is LOL:cheer:

    3th gear 50-100 3.590
    4th gear 50-100 4.540
    4th gear 80-120 3.550

    Voor meer was geen tijd, maar ik ga hier nog mee door.
     
  9. Da's lekker snel! Lekker bezig op het terrein waar de ST goed in is: tussensprints!
     
  10. Inderdaad mooie tijden, ongeveer 0,2 tot 0,4 sec. sneller dan mij (als ik mijn tijden even aanpas naar rolling start).

    Aflezen aan de hand van de km-teller is bij een :st: tamelijk nauwkeurig, aangezien de afwijking tot 180 km/h nagenoeg constant blijft (bij mij tenminste). Als ik bijvoorbeeld 80-160 meet zal het in het echt 77-157 zijn (dus ook 80 verschil).

    En met welke map heb je getest ?
    Ik hoop toch niet P+,; want dan ben ik niet blij. :mrgreen:
     
  11. Ik heb vandaag nog wat kunnen testen,
    Enkele runs moeten echter over, te druk, en de winterbanden hebben echt weinig grip.

    tot nog toe getest op dezelfde manier als eerder.

    3th gear 50-100 3.593
    4th gear 50-100 4.544
    4th gear 80-120 3.551
    4th gear 80-160 10.649
    5th gear 100-200 19.235

    Waarbij ik denk dat die van 100 naar 200 sneller kan, het was redelijk druk (autoweg 52 tussen Roermond en Niederkruchten) en ik heb maar 1 run kunnen doen.
    Helaas moet ik je mededelen dat ik alle runs gedaan heb met de Performance+ map.
    Daarbij moet je je bedenken dat ik op LPG rij.
    Het gas komt de motor in met -42 graden en heeft daardoor een positief effect op het vermogen, en het LPG zelf heeft een octaan van rond de 110.
     
  12. heb je deze gegevens ook in ltr/min? :mrgreen:
     
  13. Dat valt reuze mee Michael ;)


    Zodra de zomerbanden er weer onderzitten (ik denk volgende week) zal ik me vervoegen bij het test team :mrgreen:
     
  14. @ Peter

    Gelukkig maar, ik ben weer een beetje gerustgesteld. ;)

    Als ik de laatste 2 metingen zo zie, lijkt het erop dat mijn map de iets langere adem heeft en jouw map sneller is op de lagere/kortere versnellingen.

    Heb je richting Duitsland gemeten, want het loopt daar best wel bergop (of andersom bergaf :mrgreen:) ? En eenmaal boven is het ook niet echt vlak. Maar ja, bij ons in de buurt is het moeilijk om een vlakke weg te vinden (ja de A73 of A2, maar daar mag het niet). Ik heb mijn metingen daarom in twee richtingen gedaan op de B56n (tamelijk vlak maar ook niet helemaal) tussen Nieuwstadt en Selfkant en daarvan het gemiddelde.

    Als je richting D hebt gemeten zou dat een reden kunnen zijn dat die 2 laatste tijden niet zo snel zijn als de mijne (want je hebt daarvoor een flink stuk weg nodig incl. de nodige stijgingen).
     
  15. Klopt je moet daar best wel omhoog, volgende keer doe ik hem 2 keer heen en terug en pak daar het gemiddelde van.
     
  16. Ontzettende rechtuitbranders :mrgreen:

    Zijn jullie ook zo benieuwd naar de prestaties van de Diesiesel van Michael?
    Ik wel! Dus Michael, zolang je hier niet de door jouw gemeten acceleratietijden van je auto neerzet zijn je posts in dit draadje onzinnig en zullen die worden verwijderd. :baeh: m.a.w. Houd het ontopic svp!!!
     
  17. 0 naar 100 in 10 seconde ofzo?:mrgreen:

    maarja, ik rij geen diesel om snel te zijn;) pittig optrekken doet ie, om vervolgens op 120 km op de cruise te gaan, bespaart weer een hoop aan bekeuringen

    enne, met een ST ruim 1000 km per week te rijden word beetje teveel van het goede:schater:
     
  18. Prima! Maar voor diesels zijn er andere draadjes! :ontopic:
     

Deel Deze Pagina