1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 150pk Betrouwbaarheid Ecoboost motoren

Discussie in 'Performance' gestart door Jackie D, 13 jan 2017.

  1. Denk dat je beter een Ecoboost kan hebben dan een TSi/TFSi van VAG
     
    Dirk83 vindt dit leuk.
  2. Als de 182pk al uit de prijslijst weg zou zijn zou dat eerder te maken hebben met het feit dat de Focus compleet vervangen gaat worden. Ze zullen dus langzaam gaan opruimen.

    Wat er verder al geschreven is, wereldwijd worden er heel veel auto's met een Ecoboost motor verkocht. In NL voornamelijk de 1.0 vanwege de belastingregels, in Duitsland en de Scandinavische landen zie je de grotere motoren weer wat vaker.

    Ik check geregeld de koelvloeistof bij onze 1.5 en ook de slangen bekijk dan direct.
     
  3. En de thp van psa/bmw.
    Kort samengevat.
    Ergste geval elke 15.000km ketting te lang en kleppen vervuild. Gevolg overslaande ontstekking.
    Olieverbruik van 0.5 op 1000km, of hoger. Dit kan komen door granulaat reiniging, daar zijn gevolgen gezien van 0.0bar compressie.
    Dit alles dus in 15.000 tot 70.000km

    Nee de ecoboost is wat dat betreft nog niet zo erg.

    Denk grote probleem is de overheid. Die verplochten dat de motor euro5 moet zijn. Maar omdat te halen moeten ze de thermische belasting verhogen waardoor uitstoot binnen de grens valt. Nadeel is al die andere problemen die je er door krijgt.

    Buiten dit is dit allemaal kinderziektes. Nu moeten ze dus updates uitvoeren waar de beteouwbaarheid van de motor omhoog gaat.

    Renault en honda hebben het eerste jaar ook niet goed gedaan in de f1. Maar bij de wintertest ziet het er wel belovend uit
     
    focuskelp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina