2.0 Ecoboost 250pk Bestelling big mouth airtake systemen voor de ST?

  • Beste Bezoeker,

    Het forum draait inmiddels op de nieuwste versie. De vertrouwde uitstraling is voor een groot deel teruggebracht, maar we zijn nog bezig met het afronden van verschillende onderdelen. Daardoor kun je hier en daar nog zaken tegenkomen die anders werken dan voorheen of nog niet helemaal gereed zijn.

    We vragen daarom nog even om jullie geduld. In de tussentijd kan het forum gewoon weer actief gebruikt worden.

    Loop je ergens tegenaan, werkt iets niet goed of mis je een onderdeel dat er voorheen wel was? Laat het ons weten.

petjekel

Crew
Administrator
PR/Sponsoring
13 sep 2013
1.780
2.593
36
Teteringen, Noord-Brabant
Na de leuke en wijze dynodag waar zeker wat te leren viel, toch maar besloten om over te stappen naar een ander sportluchtfilter systeem.
Het is een dicht systeem van K&N geworden. De K&N 57S-4000.
Had deze tijdens de dynodag gezien bij Rob en zag er wel netjes uit.

20190426_194337.jpg

20190426_194544.jpg

20190426_203035.jpg

Wat ik mogelijk nog wil doen is zo'n mond bij de gril zodat het helemaal optimaal is qua koele lucht aanzuiging. Maar ik weet niet hoe je dat noemt.
Zou dan boven in de gril moeten uitkomen. Weet iemand hoe je zoiets noemt?
20190426_203242.jpg
 
Deze bedoel je denk ik, RAM air big mouth air intake.

https://www.graber-performance-shop...sa-tech-ram-air-big-mouth-intake-snorkel.html

focus-st-ram-air123.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Trek Y11 en petjekel
Idd een big mouth. Is inmiddels van verschillende merken te koop. Er is ook iemand in de engelse of amerikaanse ST FB groep die ze zelf maakt dmv 3D printen. Weet alleen niet wie.
 
Keertje samen bestellen met eventuele andere geïnteresseerde om verzendkosten te besparen?
Let wel op inklaringskosten als je deze buiten de EU besteld. Daarom is de prijs bij de gelinkte webshop van Tigershark wat duurder dan rechtstreeks.
Rond amerikaanse feestdagen zijn er meestal kortingsacties waarmee je ongeveer de NL inklaringskosten kan besparen :)
 
Laatst bewerkt:
Keertje samen bestellen met eventuele andere geïnteresseerde om verzendkosten te besparen?
Let wel op inklaringskosten als je deze buiten de EU besteld. Daarom is de prijs bij de gelinkte webshop van Tigershark wat duurder dan rechtstreeks.
Rond amerikaanse feestdagen zijn er meestal kortingsacties waarmee je ongeveer de NL inklaringskosten kan besparen :)

Zou leuk zijn maar ze zijn niet g niet uit voor de mk4 denk.
 
Ja die idd, alleen waarom moet het weer zo duur zijn.
Vraag me wel af hoe je die monteert.

Thanks

Idd een big mouth. Is inmiddels van verschillende merken te koop. Er is ook iemand in de engelse of amerikaanse ST FB groep die ze zelf maakt dmv 3D printen. Weet alleen niet wie.
Als ik er op Google kom ik zo'n beetje alleen Velossa tech tegen.

Keertje samen bestellen met eventuele andere geïnteresseerde om verzendkosten te besparen?
Let wel op inklaringskosten als je deze buiten de EU besteld. Daarom is de prijs bij de gelinkte webshop van Tigershark wat duurder dan rechtstreeks.
Rond amerikaanse feestdagen zijn er meestal kortingsacties waarmee je ongeveer de NL inklaringskosten kan besparen :)
Ja vind ik goed. Wanneer zijn de volgende feestdagen in USA? Deze wil ik sowieso ook wel voordat ik ga laten chippen.

Zou leuk zijn maar ze zijn niet g niet uit voor de mk4 denk.
Als ze wel uit zijn voor MK4 heb je wel interesse om mee te bestellen?

Het upgrade lijstje aan de begin pagina moet ik maar eens bij gaan werken haha.
 
Ik ben benieuwd of die van de MK3.2 ook past... Want onderstaande foto is van de MK4 van Maxton

56223D9D-0A6C-44A8-8141-7DD9373D3D71.png
 
Als het dezelfde is als voor een RS wil ik ook wel mee bestellen. Ben er ook al langer naar aan het kijken alleen is het schijnbaar nogal een klus om zo'n ding te monteren en dat houdt me tot nu toe een beetje tegen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Als het dezelfde is als voor een RS wil ik ook wel mee bestellen. Ben er ook al langer naar aan het kijken alleen is het schijnbaar nogal een klus om zo'n ding te monteren en dat houdt me tot nu toe een beetje tegen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ik heb ook een video gezien dat het vrij moeilijk was idd
 
Voor de 3.2 ST is het een peulenschil, geen idee of de RS veel anders is.
  • Gril voorzichtig eruit trekken.
  • Plastic/rubber afwerking ding eruit halen
  • [
  • Originele luchtdoorvoer eruit halen (2 plastic drukknop)
  • Onder motorkap rubber en slangen eraf die naar luchtfilter lopen

  • Eerste bout erin en snorkel los eraan, met hand zachtjes aandraaien
  • Andere bout erin en beide compleet vastdraaien
  • Eerder verwijderde rubber afwerking ding een gat in maken en terug zetten
  • Gril terug en rubber en slangen bij luchtfilter
  • Een koud drankje pakken en het eindresultaat bewonderen
 
In de instructie die ik gezien heb moest de bumper eraf en moest er zelfs een stuk uit de bumper geknipt worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Bij de 3.1 moet ook de bumper eraf maar ook dat stelt niet al teveel voor. Genoeg filmpjes voor te vinden. Als we een groupsbuy kunnen doen doe ik ook wel mee.

Je kan ook evt kijken via een shop in Duitsland of UK dan zit je niet met import heffingen.
 
Zo een big mouth ziet leuk uit. Alleen ik heb een open intake op mn fiesta. Haalt het dan wat uit.
b6e619246b92f2e447b93c796963b03a.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Voor de 3.2 ST is het een peulenschil, geen idee of de RS veel anders is.
  • Gril voorzichtig eruit trekken.
  • Plastic/rubber afwerking ding eruit halen
  • [
  • Originele luchtdoorvoer eruit halen (2 plastic drukknop)
  • Onder motorkap rubber en slangen eraf die naar luchtfilter lopen

  • Eerste bout erin en snorkel los eraan, met hand zachtjes aandraaien
  • Andere bout erin en beide compleet vastdraaien
  • Eerder verwijderde rubber afwerking ding een gat in maken en terug zetten
  • Gril terug en rubber en slangen bij luchtfilter
  • Een koud drankje pakken en het eindresultaat bewonderen

Dat plastic ding zit bij mijn Focus er al niet meer, scheelt weer haha.

Vermoed dat 4th of july pas weer gaat worden
Dan ben ik op vakantie geweest in USA, maar denk dat zo'n ding best veel ruimte in de koffer inneemt.

Ik ben benieuwd of die van de MK3.2 ook past... Want onderstaande foto is van de MK4 van Maxton
Misschien Googlen op meer foto's? Op de site van Velossa Tech zie ik hem nog niet.
Bekijk bijlage 24125

Als het dezelfde is als voor een RS wil ik ook wel mee bestellen. Ben er ook al langer naar aan het kijken alleen is het schijnbaar nogal een klus om zo'n ding te monteren en dat houdt me tot nu toe een beetje tegen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Deze is voor de RS:
https://www.velossatechdesign.com/products/2016-2018-focus-rs-big-mouth-ram-air-intake-kit