1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Berrychello - Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost 125pk Titanium

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Berrychello, 10 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #461 Berrychello, 14 apr 2021
    Laatst bewerkt: 14 apr 2021
    Ik denk toch dat ik de Focus binnenkort ga laten chippen bij Unlimited Tuning... Het kriebelt... :)

    Ik zat eens te denken wat mijn eerste ervaring met een Focus was: ik weet nog goed dat ik me had aangemeld voor de mailings (per post) voorafgaand aan de introductie van de Focus 1. Wat was dat gaaf; wat een bijzondere auto! Ik zal die 'brochures' eens opzoeken. Ik kan me niet herinneren ooit zelf met een mk1 te hebben gereden.
    De mk2, en meer specifiek de mk2 facelift, leerde ik kennen tijdens mijn stage bij Ford Nederland. Destijds, in 2006/2007 en 2007/2008 heb ik veel met nieuwe Fords gereden. De S-Max 2.5T was bijzonder, maar de Focus 2.5 vond ik ook heel fijn. Ik herinner me dat een collega een 3-deurs Focus in de kleur sublime had, maar ook de donkerblauwe 1.8 Titanium 5-deurs demo herinner ik me goed. Even heen en weer naar de 'bosdag' van het MT om wat handtekeningen op te halen. Wat een fijne auto! Dat staat me echt nog bij. Ook heb ik daar een knalrode Focus CC met beige interieur gereden, maar die donkerblauwe 5-deurs was mijn favoriet.
    Ik ben nu bevoorrecht met een mk3, maar stiekem vind ik de mk2.5 - zeker voor z'n tijd - mooier. Ik ga echt niks anders kopen, maar als je ziet wat je nu voor 4k koopt, dan heb je echt een heel fijne auto!
    Net iets voor die tijd was ik met mijn vader mee voor een proefrit in een C-max (eerste generatie), die vond ik ook fijn aanvoelen. Later, in 2010, koos hij een C-Max 2e generatie als leaser. Besteld uit de folder, maar door mijn connecties bij de importeur konden we 'm toch even bekijken voordat ie op de markt was.
    Later heb ik met/voor mijn neefje nog een Focus mk2.5 wagon 1.6 TDCI Titanium gekocht. Ik vond het een heel fijne auto, maar hij heeft er helaas wel pech mee gehad... Maar wat rijdt zo'n ding lekker.
    Wat dat betreft heel blij met mijn mk3: de mk2.5 vond ik een topper en het is een voorrecht om zelf z'n opvolger te bezitten (ook al is die eigenlijk minder mooi ;) ).
    Dit is geen koopje, maar zo'n mk2.5 is toch top? https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford/m1684562428-ford-focus-wagon-1-8-ghia-flexi-fuel.html
    En de vijfdeurs is het mooist: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...titanium-5-deurs-101-pk-clima-navi-cruis.html
    Top auto voor onder 3k: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...-1-8-titanium-flexi-fuel-zeer-nette-auto.html
     
    Marxje, M.Blaak en PhoenixNLx vinden dit leuk.
  2. De lak op de rechter Skywing koplamp laat op steeds meer plekken los. Hoe is dit op te lossen? Net als met verweerde koplampen? Dan ga ik eens iemand zoeken om 'm op te laten knappen...
     
  3. Ik zoek eigelijk zo'n velg als reserve wiel

    Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
     
  4. Die 16 inchers kom je nog wel eens tegen op Marktplaats.
     
  5. Die onder de auto zitten zijn toch 18 inch?

    Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
     
  6. Die er nu onder zitten, de zomerset, is inderdaad 18 inch.
     
  7. Die bedoel ik juist daar zoek ik het liefste nog een velg van

    Zo dat ik die als reserve velg bij heb

    Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
     
  8. Ik heb in alle type Focussen gereden (ik bedoel dus de MK1 tm MK4).
    Qua wegligging (dan heb ik het niet over comfort etc.) is de MK1 nog steeds onovertroffen. Als je een auto wil hebben die je eigenlijk continu uitdaagt om de bocht nog harder te nemen, dan moet je voor een MK1 gaan. Minstens de 1.6 16v. De MK 2 (mijn eigen auto) is een heerlijke auto, zeker i.c.m. de 2.0 Duratec. De MK3 is qua afwerking weer een slag beter, de MK4 ST Line (die ik zakelijk rij) gaat ook rap de bochten door. En is ook echt een hele fijne auto. Ik kan er uren inzitten zonder vermoeid te raken.

    Maar net zoals bij de MK2 en 3 merk je dat je t.o.v. de MK1 met een grotere auto op pad ben. De Fiesta MK8 ST Line die ik een poosje heb gereden, is van de moderne auto’s degene die het dichtst bij de wegligging komt van de Focus MK1.
     
    Berrychello vindt dit leuk.
  9. Mijn Fiesta mk6 ST is ook wel een kart, heerlijk!

    Gisteren even een 2018 Mini Clubman JCW gereden. Dacht dat zoiets mijn Focus ooit wel mag opvolgen. Maar ik vind 'm teveel tierelantijntjes hebben. Rijdt wel lekker, dat zeker!
    Maar de Focus is een klap lichter denk ik, en dat merk je wel. Best fijn.

    Ik heb een haaienvin antenne in bestelling staan, als die binnen is ga ik de DAB antenne monteren.
    Dan die in laten regelen zodat ik DAB heb (Radio heb ik twee jaar terug al eens vervangen voor een DAB exemplaar).

    En eigenlijk wil ik wel een achteruitrijcamera. De unit monteren en draden trekken lukt wel, maar het aansluiten en het rommelen met de Russische module is niet echt mijn ding. Maar eens kijken of iemand dat zou willen en kunnen, gelijk met het aanpassen van wat instellingen zoals de DAB en ook de LED dimlicht verlichting 'aanmelden'.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  10. Afspraak voor chippen staan en de Turbosmart recirculatie klep is besteld. Dus lekker doorpakken. Blijft namelijk gewoon een fijne auto en levert toch niks op bij inruil.
    Teller staat nu op 132.500km en de 24dkm die ik ermee reed haal ik niet meer. Tot de zomer wordt ie nog weinig gebruikt en als we weer naar kantoor mogen zal ie op max 18dkm per jaar uitkomen denk ik.
     
  11. Sync 2 inbouwen? Heb nog eentje liggen :) Dan heb je die Russische module helemaal niet nodig!
     
  12. Is wel aardig wat werk he, dat gaat mij de pet te boven vrees ik...
    Wel gaaf, lijkt me.
     
  13. De hoeveelheid werk weet ik niet, maar je hebt de boel als een open gehad. En echt heel veel meer komt er niet bij volgens mij. Of die draadboom die je dan moet vervangen moet volledig achter je dashboard zitten. Dat weet ik niet. Misschien kan @pd3jcw of @trucker0werner je dit vertellen.
     
    pd3jcw vindt dit leuk.
  14. Er zijn complete ombouw sets voor de bedrading om van Sync1 naar Sync2/3 te gaan, op de bekende chinese site's o.a. Dan is het vrij eenvoudig allemaal!
     
    M.Blaak en Berrychello vinden dit leuk.
  15. Hm, ik ga mij eens inlezen!
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  16. Berrychello vindt dit leuk.
  17. Wauw, wat een kabelboom!
     
  18. Lijkt misschien veel, maar 't is niet anders dan de stekker losklikken van de huidige en de nieuwe erop zetten :schater:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina