1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Benzineprijs blijft stijgen, € 2,- per liter voor Euro98 in zicht

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Rykers, 22 feb 2021.

  1. Lang leve 1 europa...
     
    Tuurke vindt dit leuk.
  2. ach, zo zullen er vast ook dingen zijn die in Nederland weer beter / anders / goedkoper geregeld zijn dan in andere Europese landen. We hebben vaak de neiging om te focussen op die zaken waarbij het gras bij de buren groener is.
     
  3. #23 Slider, 24 feb 2021
    Laatst bewerkt: 24 feb 2021
    Blijft grappig hoe te vaak meteen de schuld bij de overheid wordt gelegd. Ze verhoogde de accijns inderdaad per 1 jan 2021. Maar dit verklaard niet de schommelingen per week of dag.
    Wel heeft het deels te maken met de voorraden en dergelijke. Grote oorzaak van de liter prijs zijn de olie producenten zelf. Die zijn gewoon slim, minder produceren, dus meer vraag is hogere prijs kunnen vragen. Doe je niets aan dan elektrisch te gaan rijden.

    De overheid moet ook kosten goedmaken, denk aan de dagelijks duizenden corona tests en nu vaccins die uitgedeeld worden....gratis!
    Of alle steun pakketten om bedrijven proberen overeind te houden. Ik wil ook dat ik en mijn vrouw werk blijven houden. Ik zelf heb er geen last van mijn werk draait wel door, maar zij werkt in een zelfstandig tuincentrum die dus al maanden dicht zijn.

    @Fred Dat denk ik ook, kijk naar andere landen met bv pensioen regelingen. Of zorgstelsel. Zijn vast NOG betere landen in, maar ook veel slechtere.
    Vergeet nooit meer een documentaire uit Amerika, man van 30 jaar lag op een ziekenhuis nood bed in de gang te wachten op hulp. Interviewer vroeg wat er was gebeurd: "Werk ongeluk. Kostte hem $20.000 om volledig te herstellen."
    Dit gebeurde alleen tijdens zijn 2de aangenomen baan voor in de avond, die hij noodgedwongen moest nemen om een eerdere ziekenhuis opname van $40.000 te kunnen goed maken.

    Die man was financieel al kansloos de rest van zijn leven.
     
  4. klopt, we blijven hollanders Fred :mrgreen:
     
  5. Amerika, nog zo’n fantastisch land ...

    Over het algemeen hebben we het hier echt niet slecht. We zijn het met een aantal dingen niet eens, maar hey, je kan het niet iedereen naar de zin maken, maar sommige dingen zijn echt onlogisch. Daar hebben we dan maar mee te dealen.
     
  6. Klopt, ik kom voor het werk geregeld in de VS, daar snappen ze niks van onze hoge belastingen. Maar als je dan verteld van onze ziektekosten premies en wat je daarvoor krijgt rollen ze van hun stoel, premies daar zijn heel veel hoger of je moet geluk hebben dat je via het werk verzekerd kunt worden. Ook de steun van de overheid die bedrijven in Europa/ Nederland krijgen in de huidige tijd en daarmee mensen hun baan niet kwijt raken is voor hen onvoorstelbaar.
    Ik ben in ieder geval happy dat ik hier woon.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T970 met Tapatalk
     
    Patman vindt dit leuk.
  7. dit dus.
    als je 1 Europa wilt zijn of worden dan vind ik dat bepaalde dingen wel gelijk mogen zijn.
    we hoeven natuurlijk niet onze identiteit volledig in te leveren maar basisdingen vind ik wel logisch dan.
     
    Patman vindt dit leuk.
  8. Wat is jouw definitie van "basisdingen"?

    Verstuurd vanaf mijn SM-T970 met Tapatalk
     
  9. om in het verkeer te blijven,
    belastingen op auto's (die rare BPM die wij hebben)
    tolwegen die alleen voor 'buitenlanders' gelden.
    en dan die hoge verschillen in brandstofprijzen.
     
  10. Ja precies, Obama keek niet voor niets naar ons systeem als inspiratie voor Obama care. Maar goed, dat had Trump meteen de nek om gedraaid.

    In Amerika hebben alle staten eigen regels en wetten, zelfs Engeland (met Schotland en Wales) of Spanje met zijn deelstaten verschillen erg, ondanks dat het 1 land zou moeten zijn.
    Denk niet dat we als EU dat gelijk kunnen trekken. Teveel meningen van alle landen.

    Brandstof prijs mag in België wel veel lager zijn, maar ons wegennet is enorm veel beter onderhouden. Wat we weer deels betalen met onze brandstof accijns en wegenbelasting.
    Iedereen die ooit België in gereden is weet meteen wat ik bedoel haha. Zij kijken weer vol lof naar ons wegennet.
     
    Fred vindt dit leuk.
  11. jaren in België gereden met de vrachtwagen dus dat weet ik wel.
    hun wegenbelasting stelt ook niks voor.
    dus dat hun geen geld hebben voor fatsoenlijke wegen begrijp ik wel.
    als je ziet wat de regering hier binnenhaalt via de heilige koe, dan kunnen we met dat geld heel België ook nog voorzien van goede wegen.
    m.a.w. de opbrengst is vele malen hoger dan wat er terugvloeit naar "het verkeer"
     
  12. Ja hallo, de bonussen van die hoge piefen moeten ook betaald worden :schater:
     
    Patman en gerardTDCI vinden dit leuk.
  13. Ik denk dat dat best wel eens heel anders kan zijn, kijk welke infrastructurele werkzaamheden er de afgelopen jaren gedaan zijn en nog steeds bezig zijn: A2 van A'dam naar het zuiden en terug grotendeels 5 baans, A2 bij Utrecht (Leidsche Rijntunnel), den Bosch en Eindhoven volledig herzien, de A1 bij Muiden (aquaduct etc), de A6 richting Almere helemaal nieuw, de A9 Gaasperdammerweg tunnel, de A9 bij Badhoevedorp omgelegd, de A9 bij Amstelveen wat nu gestart is. En zo zijn er wel meer projecten.
    Ik denk dat de opbrengst zeker niet vele malen hoger is dan de kosten.
     
  14. misschien dan niet vele malen hoger maar ik kan mij nog wel een tijd herinneren (weet even niet onder welke minister dat was) dat het wegennet er erg slecht bij lag en er toen extra geïnvesteerd moest worden om de boel weer in orde te krijgen.
    dat er nu afgelopen jaren goed geïnvesteerd is is alleen maar goed en zal voor de komende jaren minder kosten per jaar met zich meebrengen.
     
  15. Ik ben geen rekenwonder maar meer wegen betekent ook meer onderhoud en het steeds drukker worden op de weg.
     
  16. Precies, niet alleen is ons wegennet moderner en dus duurder te onderhouden. Wij hebben ook heel veel matrix borden bv, hangen systemen aan, personeel, van alles.
    Wij gebruiken overal zoab voor. Het slijt eerder, maar goed tegen geluid en opspattend water.

    Maar ook zaken als weg inspecteurs hebben wij wellicht veel meer van? Of strooiwagens in de winter? Van dit geld wordt natuurlijk veel meer betaald dan puur het wegennet, kosten die andere landen wellicht minder hebben kan ik me zo indenken.
     
  17. Op het moment wordt er hard gewerkt aan de Rijnlandroute tussen de A4 en de A44 maar dat nieuwe asfalt wat er ligt is duidelijk geen ZOAB. Sommige stukken zijn zo slecht dat tijdens regen het zicht echt slecht is door het opspattende water. Kan zijn dat het een tijdelijke oplossing is maar hoop dat er toch wat aan gedaan wordt.
     
  18. @jason101
    ben bang dat ZOAB te duur en luidruchtig is. ZOAB moet sneller vervangen worden en zoals in afgelopen winter zie je dat water in de asfalt komt en door het hard te laten vriezen asfalt kapot drukt. hierdoor weer schade aan de weg.
    Ben het met je eens is wel het beste asfalt wat je kan hebben voor op te rijden. goeie zicht bij regen.
     
  19. #39 Nop, 26 feb 2021
    Laatst bewerkt: 26 feb 2021
    Vandaag bij de Aral in Duitsland Ultimate 102 getankt voor 1,729 per liter. Is dus ook al niet echt goedkoop meer. Maar hij loopt er wel super op !
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  20. Ben al een poosje niet meer geweest, ging altijd bij Elten, jij bij Emmerich zeker?
     

Deel Deze Pagina