1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bartjes' Focus 3 pitter

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door bartjes999, 6 aug 2019.

  1. #1 bartjes999, 6 aug 2019
    Laatst bewerkt: 23 sep 2019
    Hallo mensen,

    Ik heb mezelf net voorgesteld op dit topic en wilde meteen m'n Focus ook even voorstellen.
    In nagenoeg Marchausseeblauw, een mooie kleur naar mijn mening

    [​IMG]focus by Bart Rijvers

    [​IMG]focus by Bart Rijvers

    [​IMG]focus by Bart Rijvers

    [​IMG]focus by Bart Rijvers

    [​IMG]focus by Bart Rijvers

    1.0 ecoboost motor 101 PK, 189484 km bouwjaar 7-2014, ex-lease.
    Airco, Navi, Cruise control, Spraaksturing, Technologie pakket, PDC, Electrisch uitklapbare trekhaak, start-stopsysteem.
    Waxoil behandeling gehad & onderhoudsboekjes keurig op tijd afgestempeld door de dealer.
    Géén reservewiel maar compressor en busje vloeibare latex, geen idee of dat afdoende is bij een lekke band. Gelukkig zijn de banden nagenoeg nieuw dus vol profiel en ben ik lid van de ANWB.

    Afgelopen zaterdag de Focus opgehaald met 3 maanden garantie en 's middags ging het MIL lampje al aan op het dashboard. m'n ODB dongle las code P0420 uit (katalysator) welke ik op advies van de garage gisteren gereset heb en deze code kwam vandaag in ieder geval niet terug.

    Van spraaksturing (in het algemeen) had ik bij Topgear al leuke dingen gezien. Ik vroeg zo bijvoorbeeld aan 'm Focusmiep om m'n vrouw Linda te bellen maar kreeg buurvrouw Irma aan de lijn...

    Het start-stop systeem heeft de motor nog niet uitgeschakeld, ook al zet ik 'm in de vrij en laat de koppeling los.

    Weet iemand of m'n parkeersensoren gek gaan doen als ik een karretje aan een goedkope 13 naar 7-polige plug aansluit ?

    Vriendelijke groet, Bart
     
    Ger-B vindt dit leuk.
  2. Ik had tevens op het 'bekende problemen forum' waarvan veel links naar sub-pagina's niet meer werken helaas al gevonden dat er voor mijn motor een nieuwe koelwaterslang wordt aangeraden. Dit is bij mijn auto nog niet gebeurd.
    Waar kan ik zo'n slang met koppelingen halen / laten monteren ?
    Wat zijn de kosten als ik het laat doen ?

    Alvast bedankt, Bart
     
  3. Hoi Bart, welkom.

    Mooie wagen, heb hem ook met de zelfde opties en in dezelfde kleur maar dan hatchback.
    Wat ik als tip kan meegeven is om geen foutcodes te resetten, en zeker niet bij katalysator. Je hebt garantie, ga terug voordat dit een groter probleem gaat worden.
     
  4. Welkom. Ik ben geen MK3 expert maar dacht dat er een terugroepactie of zo is voor dat koelslangetje. Vind je hier idd genoeg van.

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
     
  5. Volgens mij was de terugroepactie voor de koppeling bedoeld. Echter staat er voor zijn kenteken geen terugroepactie open.
     
  6. Voor de koelslang is alleen bij de 1.6 versie omdat daar brand kon ontstaan in het slechtste geval.

    Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
     
  7. Ford heeft het probleem ook helemaal niet opgelost, ze hebben alleen bij de 1.6 een pleister geplakt omdat daar brand kon ontstaan. De 1.0 en 1.5 mogen gewoon kapot gaan van Ford...
     
  8. Inmiddels 189648 km op de teller en vanochtend ging het MIL lampje weer aan. Ik kan de auto terugbrengen voor reparatie.

    Met die koelslang bedoel ik deze modificatie:
    [​IMG]

    Wordt deze modificatie door de Ford dealer aangeboden of moet ik zelf gaan knutselen ? Ik heb nog wat 8 mm multipurpose benzineslang liggen maar moet dan nog een paar koppelingen hebben voor de radiateur en header tankje.
     
  9. Gisteren de auto weer opgehaald, onder garantie de lambda sonde vervangen bij 189750 km en het MIL lampje is weer uit. Ik hoop nu echt te kunnen gaan genieten van de Focus.
     
  10. Helaas terugkomend uit Amersfoort het MIL lampje weer aan binnen 5 km na starten (189900 km). In dezelfde minuut als dat ik de airco aanzette wat vorige keer ook zo was, wederom code P0420. Kan het aanschakelen van de airco hier invloed op hebben ?
    Het garagebedrijf had het over een slangetje wat misschien voor problemen kan zorgen, iets waar meer Fords last van kunnen hebben...
     
  11. Anderhalve week terug de auto weer opgehaald, er was 'nog een sensor kapot', meer duidelijkheid kreeg ik niet. Het MIL lampje is sindsdien uit maar ik gebruik de auto ook niet dagelijks.
    Ook even met de dealer gebeld om de koelwaterslang te laten vervangen. Het duurde even voordat de dealer doorhad dat het niet om een terugroepactie ging maar om de modificatie zoals elders op deze website wordt voorgesteld. Midden september wordt dit vervangen, ik kan erop wachten en de kosten zijn zo'n 86 euro wat ik me herinner, niet héél duur dus.
     
  12. De koelwaterslang is inmiddels vervangen door een nieuwe .... dunne, plastic versie. Het steuntje op het blok brak af dus moest ook. Mijn verbasing was groot dus nog eens terug naar de Ford dealer, dit bleek volgens de monteur toch echt de juiste slang te zijn.
     
  13. Ik snap best dat je het verkeerde slangetje krijgt, er zit een verkeerd blok in je auto. Er zit schijnbaar een oud Opel Ecotec blok in :grin:

    Overigens, de garage komt een beetje als een beunhaas over. Los van het verkeerde (?) slangetje en de kapotte sensoren (afleverbeurt?) fouten maken we allemaal, maar waarom moet er iets afbreken als het zonder teveel moeite te verwijderen is?
     
  14. Die sensortjes waren garantie, de koelwaterslang heb ik hier in Eindhoven bij de Ford dealer laten doen. Dat van de Opel motor behoeft wat uitleg ?
     
  15. Ecotec = Opel
    Ecoboost = Ford
     
  16. Ik heb m'n fout hersteld, op de kofferklep staat namelijk EcoBoost, dus toch een Ford motor. De koelwaterslang loopt bij mij om de ruitesproeier vulopening heen trouwens.
     

Deel Deze Pagina