1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Banden advies Focus ST

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Focus_ST_MK2.5, 21 aug 2018.

  1. Ik heb nu pilotsport 4s onder de st. Hier voor asymetric 2 en 3 gehad waar ik erg tevreden mee was, maar de pilot sport 4s is zoveel beter dat elke euro duurder meer dan waard is. Prestatie niveau ligt veel hoger, zowel droog als nat, zijn stiller en ook goede velg rand beschermers
     
  2. #22 Focus_ST_MK2.5, 23 aug 2018
    Laatst bewerkt: 23 aug 2018
    @Davidvk : Kijk, dat zijn de vergelijkende ervaringen waar ik naar op zoek ben.
    Helaas is de Pilot Sport 4S volgens mij weer een stuk duurder dan de Pilot Sport 4 (zonder S).
    Uit mijn hoofd iets van 140,- vs 110,-
    Terwijl de Goodyears eerder richting de 90,- kosten.
    Maar ik zal ze zeker meenemen in mijn overweging...

    Kun jij misschien ook iets zeggen over slijtvastheid van deze banden? (hoeveel km haalde jij ermee?)

    (Oh, en het lijkt er op dat de 4S niet in 225/40/R18 te krijgen is maar pas vanaf 235 of R19)
     
  3. Ja klopt ik was zelf nog iets meer kwijt per band incl montage.

    Qua slijtvastheid, ik heb ze nog maar 2 maanden, ik heb ergens een Duitse test gezien waar ze een fractie langer meegingen dan asymetric 3. 2*** km ofzo.

    Ohw ja dat had ik ff over het hoofd gezien, ik rij op rs velgen en dat is ind. 235x35x19

    Verder is wat je van je band verwacht, wil je allround met sportieve eigenschappen dan zit je gewoon goed met asymetric 3
     
  4. Idd is (of was?) ps4s alleen vanaf 19 inch. Duurzaamheid kan ik nog niks over zeggen maar volgens de tests was dit zeer goed. In het filmpje hierboven gepost zie je dat er niet heel veel verschil is tussen de ps4 en 4s. De remweg is een heel klein beetje korter en voor heel sportief rijden is ie net iets beter, de cup was daar de beste. Maw je betaald een premium voor de 4s wat qua testwaarden tov van de 4 niet in prestaties naar voren komt (ik vind het zelf de beste band die ik ooit gehad heb maar goed dat is puur persoonlijk).
     
  5. Op basis van al het bovenstaande en het feit dat de PS4S niet in mijn maat te krijgen is, blijven slechts de volgende 2 over:
    - Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 (90,-)
    - Michelin Pilot Sport 4 (110,-)

    De PS4 presteert (zeker op nat wegdek) bijna gelijk aan de PS4S, en de F1AS3 zit daar ook weer niet veel onder.
    Gezien het prijsverschil is Goodyear zeker het overwegen waard.
    En aangezien ik in November waarschijnlijk ook een nieuw setje winterbanden nodig heb, zal ik ook naar de prijs moeten kijken.
    Ik ga eens kijken of er een garage in omgeving Eindhoven een goede aanbieding heeft incl montage en balanceren. :cool:
     
  6. Dunlop (het zustermerk van Goodyear) is ook zeker het overwegen waard.

    Ik rij sinds vorig jaar op Dunlop Sportmaxx RT2 banden in de maat 225-40-18 en ben hier tot op heden enorm goed over te spreken. De grip op zowel droog als nat wegdek is zeer goed en daarnaast is deze band ook nog eens bovengemiddeld stil.

    Vorig jaar betaalde ik voor deze band net geen 80 Euro per stuk bij een webshop. Inclusief monteren/balanceren door een lokale bandenspecialist (waarbij alle loodjes onzichtbaar achter de smalle spaken zijn geplakt) was ik nog geen 100 Euro per band kwijt.
     
  7. De nieuwe variant (Assymmetric 3) van deze banden is geweldig onder de ST!!! Echt een aanrader... Ik heb nu onder mijn BMW Nexen SU1 die zijn ook erg fijn voor een hoge snelheidsband maar ik vond de Goodyears echt fenomenaal goed.
     
  8. De Michelins had ik onder de BMW zitten toen ik hem kocht alleen die slijten erg snel! Grip is wel echt belachelijk goed met die banden trouwens.
     
  9. Ik vond de rt beter als de rt2.
     
  10. Ik heb uiteindelijk voor de Goodyear Eagle F1 Asym3 XL gekozen.
    Voor de gein ga ik mijn ford garage ook om een offerte vragen voor het vervangen van 4 banden.
    Zou me niks verbazen als ik daar rond de 600,- kwijt ben, i.p.v. de verwachte 440,-

    Iedereen bedankt voor de suggesties en het meedenken! :thumbup:
     
    Tembaco en Leon Focus vinden dit leuk.
  11. ...en zoals ik al verwachtte: Bij mijn eigen garage ben ik voor bovenstaande banden incl montage maar liefst 620,- euro kwijt.
    Terwijl ik nu bandenoplocatie laat monteren voor totaal 440,- euro.
    Dat scheelt nogal. :shock:
     
  12. Zo dan, dat is een flink verschil. En hoe bevallen de bandjes?
     
  13. Idd de verschillen zijn heel groot, tja die mannetjes in die stropdasjes op kantoor, bij de ford dealer moeten ook betaald worden he:)
    De garage is gewoon weer een extra tussen schakel, en dan betaal je altijd meer,en tevens weten de mensen die daar banden komen halen de prijs van de banden niet, dus zegt de garage er maar wat tegen.
     
  14. Prijs inkoop voor zon band voor een garage ligt rond de 40 an 50 euro ook nog
     
  15. #35 Focus_ST_MK2.5, 30 aug 2018
    Laatst bewerkt: 30 aug 2018
    @Davidvk: De bandjes liggen er nog niet op, maar afspraak staat voor vrijdag. Zal laten weten hoe ze bevallen.

    @Leon Focus: Ik snap dat die showroom ook betaald moet worden enzo, maar met 50 euro inkoop vragen ze dus MEER DAN 100 EURO PER BAND om te monteren.
    Dat is toch best een schandalige marge.
    Maar ik kijk er niet van op, want laatst mijn voorste beschermplaat (achter de voorbumper) laten vervangen. Plaat zelf was 78,- (ex) maar na montage,
    wat notabene slechts 15 min duurde, stond er 166,- op de rekening. Das lekker verdienen!!!
    Ik weet inmiddels dat ik zo weinig mogelijk bij de garage zal laten doen.
    Maar Beun-de-haas vertrouw ik ook niet en zelf kan ik ook niet alles of heb er niet altijd tijd voor.
    Zijn er dan helemaal geen redelijke alternatieven, vraag ik mij af?
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  16. Ik kan je wel vertellen dat de marge op banden erg klein is en op normale maten echt maar een paar euro per band is. Op wat grotere maten ga je misschien richting €20,- per band. Dus het moet echt van de extraatjes eromheen komen in die banden/handel garages.

    Verder ben ik wel benieuwd wat je van de banden vind. Nu Nokian Voorop liggen en nog geen onderstuur gehad. In de regen presteerde ze ook beter dan een Dunlop 4 seizoens band. Kwa banden label presteren ze erg goed.
     
  17. dat is appels met peren vergelijken natuurlijk.
    mijn beleving is dat alles beter is dan een 4 seizoens band.
     
  18. Een 4 seizoens band zou in regenachtige omstandigheden toch zeker niet minder moeten zijn dan een zomerband. De compound van rubber zijn daar ook op aangepast en evenals het profiel. Dus waarom het appels met peren vergelijken is snap ik niet. Beide bedoeld voor de consument met normaal gebruik.
     
  19. Op de Focus ST die ik had heb ik ervaring gehad met slechte banden van de eigenaar ervoor. Dat resulteerde in een mooie twist op een rotonde in de eerste week dat ik de auto in mijn bezit had. Erna ben ik overgestapt op de GoodYear F1 asymmetric 2 en dat gaf nooit meer problemen, ook niet in de regen.
     
  20. Met mijn huidige voorbanden (Barum Bravuris 3HM) hoeft het maar licht geregend te hebben en dan merk ik al
    dat ik in 'sportieve' bochten vrij snel behoorlijk onderstuur heb.
    Verschil bij deze banden tussen droog en 'iets vochtig wegdek' is best enorm te noemen.
    (Ik weet niet of dat door het gebrek aan profiel komt, of door de aard van de band)
    Vandaar ook mijn haast met deze bandenwissel, maar eigenlijk had ik dat pas eind dit jaar willen doen. Oh well...
     

Deel Deze Pagina