Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 september.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Autoweek RS 2016

Discussie in 'Media' gestart door Malinois, 27 mrt 2020.

  1. Mooi hoor, als de witte deur / motorkap opengaat en de binnenkant blijkt blauw te zijn :waveto:
     
  2. Eeuwig zonde om die mooie nitrous blue metallic lak zo weg te plakken :crying:
    Koop dan gewoon een witte
     
    McGyver vindt dit leuk.
  3. Die wrap is echt een dooddoener op dat mooie blauw! :shock:

    Lijkt me overigens niet erg gebruikelijk dat die auto minder pk's levert, of ligt dat aan mij?
     
  4. Zoals de tuner ook al aan gaf is het niet heel ongebruikelijk. Aangezien een effectieve dyno test erg afhankelijk is van goede koeling op de intercooler. De ecu stuurt ook afhankelijk van de inlaat temperaturen. Niet alle banken zijn exact hetzelfde. en ze rekenen terug vanaf het vermogen op de wielen naar de het vermogen op de krukas omdat de fabrikant die waarde op geeft en je dan een “vergelijking” hebben. Hiervoor pakken ze een vaste waarde voor het verlies in de aandrijflijn dus dat blijft gevoelig voor afwijkingen. Tevens is iedere motor anders. Dus zet je er 10 achter elkaar op de bank dan heb je kans dat ze alle 10 een andere output hebben. Af fabriek hebben ze allemaal dezelfde mapping en niet specifiek op de motor afgesteld. Volgens mij vertelden ze het ook niet helemaal correct. Wat ik begreep adverteren ze met 350ps wat 345pk is ongeveer. En alle factoren mee gerekend is een afwijking van 5pk niet bijzonder.
    mijn clio rs zou standaard 200pk hebben. Na andere intercooler, filter en uitlaat plus remap trok hij op de bank maar 212pk maar hij zat in werkelijkheid hoger. Door te weinig koeling op de bank liepen de inlaat temperaturen te hoog op en kneep de ecu het vermogen. Met wat weg testen gelogd zou hij meer richting de 230-240zitten.
    Dyno is een goede tool mits goed gebruikt met een goede opstelling.
     
    M.Blaak en gerardTDCI vinden dit leuk.
  5. Duidelijk antwoord! Bedankt Lucas.
     
  6. Ik ken hem, hij is de oude 2 de eigenaar van mijn rs
     
  7. Is trouwens wel een ander soort wit dan de originele witte..

    Soms heb je geen keuze. Stel dat hij net een goede deal kreeg voor zijn oude RS en dat hij deze voor de goede prijs kon kopen.
     
  8. @dimelot
    Hij had geen goede deal voor de mk2 rs ( nu de mijne was bij hem gestolen )
    Laatst bij hem geweest had toen last van zwarte pikkels die achter op de auto kwamen door het uitlaatgas.
    En het probleem was dat deze vast zaten en moeizaam waren te verwijderen.
    Zo ver ik begreep heeft hij de wrap zelf erop laten aanbrengen.
     
  9. Snap ik maar het Blijft toch zonde
     
  10. Die wrap hebben ze vast ook wel in blauw
     
  11. Over het algemeen hebben nagenoeg alle mk3 RS rond de 330 pk. Een uitzondering zelfs minder tot 320 pk of een piek van 350 pk.

    Het karakter wat de monteur omschrijf dat er op het laatst toch nog wat bij komt, klopt ook. Zo is de software ook geschreven. De turbo druk wordt rond de 6k rpm nog iets extra opgevoerd. Dat is NIET de “ overboost” functie die er ook nog in zit.

    Eigenlijk hebben ze gewoonweg minder vermogen dan geadverteerd was.

    Hetzelfde als met de mk2. Daar is een software aanpassing gekomen dat ze allemaal de 305 pk of zelfs nog meer hadden.

    Bij de mk3 is er die er nooit gekomen. Misschien wel door de motorproblemen die er waren/zijn.

    De zwarte spikkels is helaas een standaard “optie” op de mk3. Komen uit de uitlaat.
     

Deel Deze Pagina