1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

auto importeren vanuit BE

Discussie in 'Algemeen' gestart door gerardTDCI, 18 jul 2019.

  1. Junior
    hebben we straks Fiesta, Focus en Mondeo voor de deur staan :kickass:
     
    John_mk2_RS vindt dit leuk.
  2. Gaaf zeg!
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  3. iemand verder ervaring met berekening van BPM?
    leuker kunnen ze het niet maken, wel knap ingewikkeld daar bij de belastingdienst.
    als je de uren moet gaan rekenen die je daar in stopt kan ik me bijna niet voorstellen dat het goedkoper is om een auto uit het buitenland te halen.
     
  4. Ik vond het vrij simpel. Op verschillende sites kun je een proefberekening maken welke optie je het goedkoopst kunt nemen.

    Dan via de belastingdienst invullen. Half uurtje werk en klaar.

    De belasting controleerde nog wel of het naar “waarheid” was ingevuld bij het keuringsstation.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  5. ga ik die sites maar eens opzoeken.
    bij de belastingdienst moet je een keus maken en komen ze met allemaal rare berekeningen hoe je je BPM moet berekenen.
     
  6. Als ik morgen thuis ben zal ik mijn papieren ff opzoeken.
    Ik dacht op autoweek kan je al kiezen welke optie de goedkoopste is.

    Wanneer het met schade is is het een ander verhaal.
     
  7. graag :thumbup:

    het is geen schadebak iig.
     
  8. Sorry dat het wat langer duurde. Heb vanmiddag e.e.a. nog effe nagezocht in mijn papieren.

    Hier heb ik een snelle check gedaan wat invoeren me ging kosten aan BPM/CO2.
    https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/

    Uiteindelijk had ik via Autotelex de aangifte formulieren laten doen. Koste toentertijd 15 euro, nu 20 euro zag ik.
    https://www.autotelex.nl/products/autoimport

    Ze bekijken dan wat de goedkoopste is om in te voeren. Je hebt de spullen razendsnel retour. Je krijgt het belastingformulier ingevuld (wat je zelf ook kan doen op de belastingpagina) compleet met de berekening erbij.

    Dit had ik meegenomen naar het keuringstation waar ook een belastingloket zat. Die heeft het gecheckt, kijkt na of de optiepakketten juist zijn. Hier zit ruimte in als je slim bent.

    Ik weet even niet meer of ik dat bedrag meteen af heb moeten tikken of een rekening heb gekregen. Zou ik na moeten zoeken.

    De invoer keuring heeft me 100 euro gekost, maar had weinig om het lijf. Had ook een auto aangeboden waar maar heel weinig km's op stonden.
     
  9. Van eu-land naar nl is niet duur. Alleen van buiten eu naar nl kost veel geld.

    Veel bedrijven zijn alim met de bpm.
    Of monteren schade onderdelen of halen de luxe eruit.
    Een keer zo 3000euro op de bpm vespaart door leer interieur, alarm en navigatie eruit te halen. Daar waren de uren voor omzetten al vanaf gehaald.
     
  10. De belastingloketten zijn inmiddels weg bij de RDW locaties. Bij mijn laatste twee geïmporteerde auto's moest ik de ingevulde BPM formulieren per post naar de Belastingdienst opsturen. Tijdens de keuring werd er niet gekeken naar de opties, dus het lijkt mij eenvoudig om hier mee te frauderen?

    Vervolgens krijg je paar dagen later de definitieve BPM aangifte binnen en kan je betalen via iDeal.

    Zie ook: https://www.rdw.nl/particulier/paginas/het-keuringsproces-bij-de-rdw
     
  11. Misschien dat de belastingdienst dan links heeft met de fabrikanten waar ze op basis van VIN codes precies de opties weten?

    Ik zie wel eens lijstjes van BMW’s voorbij komen met optiecodes op basis van kenteken of VIN.
     
  12. Als je met een VIN in ETIS kijkt zie je ook wat er allemaal op en aan zit.
     
  13. dankjewel :thumbs:
    had al wel begrepen dat je de formulieren moet opsturen naar de belastingdienst.
    kon volgens de ambtenaar al voordat je naar de keuring gaat.

    dit gaat niet werken voor een auto van 13 jaar oud.
    het is een ST dus leer eruit halen en stalen velgen eronder klopt natuurlijk niet.
    wellicht dat we dan 100 euro besparen en daar gaan we die moeite niet voor nemen (buiten het feit dat we geen goedkoop interieur of stalen velgen met banden hebben liggen.)
    op een nieuwe auto zou het wel kunnen schelen en daarom snap ik jouw opmerking wel.
     

Deel Deze Pagina