Inleiding Nadat de vorige Focus (MK3.1 in Candy Red) verkocht was, moest er natuurlijk een andere auto komen. Mijn oog is hierbij gevallen op een Deep Impact Blue MK3.2 Titanium in zowat full-option, met onder andere halflederen bekleding, adaptieve bi-xenon verlichting, winter pack , PDC, privacy glass etc. Veel optiepakketten dus. Het op kenteken krijgen van de auto had nogal wat voeten in aarde vanwege de coronacrisis. Uiteindelijk heeft het zo'n 2 à 3 maanden geduurd tussen de handtekening onder het koopcontract en de Focus met een geel kenteken op de oprit. Enfin, dat gedoe is achter de rug en de Focus is te vinden op de Nederlandse wegen. Nu lekker genieten! Modificaties Ik zou geen lid zijn van de Focusclub als ik niet nog enkele mods in gedachten heb. Het is een wensenlijst, dus welke er daadwerkelijk uitgevoerd worden weet ik nog niet. Je moet tenslotte iets te wensen hebben : Already done: Ford Performance kentekenplaat houder (Extraatje van de dealer) Brodit telefoonhouder (Nog van de vorige Focus) Audio upgrade Done, klikkerdeklik! Ecoboost badge verwijderen Sync 2 vervangen door Sync 3 Klikkerdeklik! DAB+ Klikkerdeklik! ST-line honinggraat grille Klikkerdeklik! LED running knipperlichten in de spiegel Klikkerdeklik! LED puddle lights Klikkerdeklik! ST luchtfilterhuis Klik! K&N 57s luchtfilter DMB graphics gel badges ST-line achterbumperlip Helder derde remlicht To do (maybe): ST-line bumperlip voor ST-line sideskirts ST achterspoiler Mistlamp glaasjes een kleurtje geven zoals "that fog light guy" Verlaging? Stuuruitslagbegrenzers verwijderen, überhaupt mogelijk? Bovenstaand lijstje wordt gedurende de looptijd nog wel eens aangevuld of aangepast Spoiler: De Focus bij aankoop:
Nou, mooi is dat. Dacht ik alvast een afspraak te maken voor de RDW importkeuring, hebben ze daar de boel op slot gegooid tot nader order wegens het Coronavirus
Zoals beloofd, wat meer info over de Focus. Het betreft een 1.5 Ecoboost 182 pk Titanium uit 2015 met onder andere adaptieve bi-xenon verlichting, privacy glass, PDC voor en achter, hill assist, lane assist, stuurwielverwarming, half lederen bekleding etc. Best wel rijk in opties dus. Echter zou ik geen lid zijn van de Focusclub als ik niet nog enkele mods in gedachten had: Van mijn vorige Focus heb ik nog liggen: K&N luchtfilter; Korte sport antenne (wordt waarschijnlijk t.z.t. vervangen door DAB+ antenne); LED running knipperlichten voor in de spiegel Brodit telefoonhouder Tevens staat het volgende ook nog op de wensenlijst. Welke mods daadwerkelijk doorgevoerd gaan worden zie ik t.z.t. wel: ST-line bumperlip voor + achter ST-line sideskirts ST-line honinggraat grille ST achterspoiler Mistlamp glaasjes een kleurtje geven zoals "that fog light guy" Verlagen? Sync 2 vervangen door Sync 3 DAB+ Waarschijnlijk wordt het lijstje nog wel eens aangevuld of aangepast, maar voor nu is dit wat ik in mijn hoofd had zitten. Wanneer ik de auto eindelijk op kan halen, wat momenteel dus nog onbekend is wegens het hele Corona gedoe, pas ik de OP aan en voeg ik bovenstaand lijstje toe aan de OP.
Misschien een heel domme opmerking maar die 182pk haal je alleen door chip tuning toch? De 1.5-liter van Ford maakt normaal toch maar 150pk?
Nee hoor. De motor is qua hardware hetzelfde. Het enige verschil is de software voor de motor aansturing. De 150 pk versie is in principe een geknepen 182 pk versie, en dan een paar duizend euro goedkoper is bij nieuwe aanschaf. Beide versies waren echter nieuw leverbaar.
@Mustang: je kan de 150pk versie makkelijk laten voorzien van de originele 182pk software. @dutchguy zou dit voor je kunnen doen.