1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Android Headunit Ervaring & Informatie

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door Simplicity, 29 jan 2019.

  1. Aansluiten op achteruit rij lamp?
     
  2. Dat is hij. Er staat keurig 12v op de camera.
     
  3. Of de achteruitrijcamera is in de fabrieksinstellingen van de radio niet geactiveerd.

    Overigens is "een Focus van 2011" een ruim begrip. Dit kan zowel een late Focus 2 fase 2 zijn als een vroege Focus 3 fase 1. Technisch totaal verschillende voertuigen. Bij de Focus 2 fase 2 is de radio nog grotendeels conventioneel gestuurd en is er bij een aftermarket Android radio zelfs geen CANbus interface nodig. Bij de Focus 3 fase 1 is de radio juist wel vrijwel geheel CANbus gestuurd en is er bij een aftermarket Android radio wel een CANbus interface nodig.
     
  4. Terug gaan zodat ze het werk goed afleveren? Dat bedrijf zal vast iets vergeten zijn, hebben ze zo opgelost. Of er iets iets mis en kan je garantie claimen.
     
  5. Het is een aftermarket radio, niet ingebouwd door een bedrijf. Zelf besteld en gemonteerd.

    Het is niet de eerste dat ik gemonteerd heb en dat ging vrijwel altijd out-of-the-box wel goed. Wel de 1e keer in deze focus.
     
  6. Hi allemaal!

    Ik heb vandaag even gekeken met forscan, maar helaas nergens een module te vinden waarin ik de rear camera kan activeren.
    Wat meer achtergrond informatie van het voertuig; het is een Focus MK2 uit 2011. In forscan staat dit:


    Model: Ford Focus C-MAX
    Engine: DURATEC-HE / I4
    Capacity: 1.8L
    Generation: 2008.25 MY

    Ik heb de focus op de radio ingesteld als een ford focus sync. Er zat een radio in met volgens mij een sync 1 systeem.

    [​IMG]

    Dit staat verder in forscan:

    [​IMG]
    Iemand een idee hoe ik dit werkend krijg?
     
  7. Heb je gekeken of je op de radio bij instellingen (Factory) optie hebt voor achteruitrij camera? Soms hebben die radios een aparte kabel waar stroom op komen van de achter uit rij lamp, zodat de modus geactiveerd wordt.
     
  8. Is dat een radio van Teyes toevallig? Hoe bevalt ie? Ben er namelijk zelf ook naar aan het kijken.

    Wat inderdaad hierboven staat, waarschijnlijk de 12 volt van het achteruit rij licht aansluiten:

    http://cc3.teyes.cn/en/map_mb.html


    Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk
     

  9. De Focus 2 is nooit geleverd met SYNC. SYNC 1.0 is pas in 2012 op de Focus 3 geïntroduceerd. Hiervoor werd het oude Bluetooth/Voicecontrol systeem toegepast.

    Overigens is een CANbus interface op een Focus 2 in principe niet eens nodig. Bij de originele Focus 2 radio's is de CANbus communicatie zeer beperkt en de (radio) functies die origineel werken d.m.v. CANbus communicatie worden door 99% van alle Chinese aftermarket Android radio's sowieso niet ondersteund.

    Het achteruitrijsignaal is bij de Focus 2 analoog (12 Volt plus) en geen CANbus signaal. Bij de meeste Chinese aftermarket Android radio's dient in geval van een analoog achteruitrijsignaal een draad Vanaf het achteruitrijlicht of de schakelaar op de versnellingsbak) op de radio te worden aangesloten.
     
  10. Ik zoek al lange tijd gebruikers ervaring met Android toestellen en performance. PX5 en PX6, al zijn er nog meer types CPU's.
    En de RAM en opslag snap ik ook. Maar niemand verteld hoe zich dat uit in de praktijk.

    Zelf wil ik alleen Google Maps met Traffic gebruiken en Spotify. En de rest boeit me niets. Het voelt alsof een PX6 met 4G ram gewoon overkill is.
    Maar is Google Maps niet bv traag of schokkerig op een PX5 met 2Gb ram? Of draait dat gewoon prima?

    Als iemand het weet, ben ik heel benieuwd :)
     
  11. Ik heb een px5 gehad en nu een px6. Het verschil is alleen merkbaar bij opstarten en is wat mij betreft de meerprijs van een px6 niet waard. Als apps eenmaal lopen met ik geen verschil.
    Maar wel in beide 4GB ram. Ik kan dus niet aangeven of 2 GB vertragend werkt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     
  12. Bij een gelijke hoeveelheid werkgeheugen is het verschil tussen een PX5 en PX6 SOM marginaal en in de praktijk nauwelijks merkbaar. Wat wel behoorlijk wat invloed heeft op de snelheid is de hoeveelheid werkgebeugen. Persoonlijk zou ik altijd voor een toestel gaan met 4 GB werkgeheugen.
     
  13. Ik heb ooit een in mijn MK2 gehad. Geen idee welk processor, wel een quad en maar2GB. App laden was traag en maps ook. Spotify kon niet eens fatsoenlijk laden dus die kon ik niet gebruiken. Als ik advies mag geven ga voor 4GB.
     
  14. ook ik heb een "chinese android Head unit " gekocht via Aliexpress, en ingebouwd in Ford Cmax 2010 (DM2), ter vervanging van de originele travelpilot FX (met navigatie problemen en Fis display niet uitgaan).
    Inbouw:
    het was/is geen plug en play, de mee geleverde kabel , miste een aansluiting naar de stuurbediening, en de ING plus was niet goed aangesloten, nadat deze twee waren hersteld, werkte radio, maar paste niet / slecht in de uitsparing, verder rechts achter speaker deed het niet.
    radio er weer uit, gat in auto aangepast (bovenkant twee plastic houders weghalen, onderkant drie aanslag nokjes verwijderen), verder een ondersteuning gemaakt aan de onderzijde, zodat achterkant niet naar onder hangt, radio past nu redelijk goed, beneden 0,5 mm uitsteken , en bovenkant 0,5 mm naar binnen vallen, maar beter(zonder veel te slopen), gaat niet, vind dit ook zeer acceptable.
    verder heb ik de meegeleverde veren aan de zijkant (bevestiging), niet gemonteerd, omdat:
    1- als je deze niet los krijgt, een mega probleem hebt radio te verwijderen, en veren zien er veel slechter uit dan origineel!
    2- de radio redelijk goed vastzit zonder deze veren, en ik nu stukje dun rubber (0,5-1mm) aan alle kanten er tussen heb gedaan, is de spleet rondom gelijk.

    de speaker, bleek probleem auto te zijn, speaker defect, andere erin , en opgelost

    de radio bevalt goed, maar heeft vreemde dingen:
    1- niet alles van playstore kun je downloaden, vaak wel met "pureapk.com"
    2- Here wego , werkt (nog steeds) niet blijft zoeken naar GPS signaal, terwijl dit er gewoon is?
    3- afstemmen geluidsniveaus Navi/radio/telefoon is lastig (via fabrieksinstellingen) en redelijk, voor mij nét acceptable
    4- heeft een paar keer niet willen opstarten, gehele 12 volt ervan af en opnieuw aansluiten lost probleem op, oorzaak?
    5- standby verbruik is lager dan 10 mA, dus ik mijn ogen prima
     
  15. verder gaat het om deze unit AD8C04Focus700 (4gb+64 gb PX5 en android 10 (of een aangepaste android 9?),
    zou va het merk? Hizpo zijn ik heb er 188 euro voor betaald met verzenden via polen (doaune), en levering binnen 10 dagen
    Code:
    https://nl.aliexpress.com/item/4000971590548.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4ddh0SQc
     
  16. [​IMG]
    verder had ik problemen met leeglopen accu, daarom ruststroom gemeten, nog redelijk hoog maar wel vergelijkbaar met andere Ford auto's, de radio gebruikt maar 9-10 mA
    [​IMG]
     
  17. Hizpo is geen fabrikant maar een Chinese groothandelaar welke de Android radio's bij verschillende fabrikanten inkoopt en vervolgens onder eigen naam op de markt brengt.

    Om te bepalen of er wellicht een andere (custom) ROM beschikbaar is welke de problemen oplost is het van belang om te weten wie de fabrikant is van het toestel en of het toestel is gebaseerd op een bekend platform.

    PX5 is alleen het type processor en zegt werkelijk niets over het type toestel.


    Wat betreft het leeglopen van de accu. Zit de originele Bluetooth/Voicecontrol module nog in de auto? Wanneer dit het geval is zou ik persoonlijk beginnen met deze los te koppelen of geheel te verwijderen.
     
  18. de bluetooth/voice control zit er nog in ja, gebruikt deze dan in standby stroom?,
    zal eens kijken waar deze zit en of makkelijk uit te schakelen (zonder problemen), maar nu ff te koud

    ook wilde ik een foto uploaden van de radio, en van een standby stroom grafiek, mis echter " upload bestand"...

    maar :

    1-na op slot zetten, 10 min +- 620 mA, fis display aan
    2- dan 20 min +- 280 mA, fis display uit
    3- dan 10 min +- 310 mA
    4 dan pas "volledig standby"en daalt de stroom nu naar 50-60 mA , ter vergelijk dit in 2019 ook gemeten kwam toen op 45 mA met de travelpilot FX

    Conclusie, het duurt 40 minuten voordat auto op standby gaat nadat deur op slot is gedaan

    dus stroom is +_10mA hoger dan originele radio, maar de originele stroom van 45 mA is (vind ik) al veel 24x45mA=
    > 1 A/dag verlies.

    maar voor moderne auto's is dit vrij normaal, zijn er bij die het dubbele hebben!
    mijn auto is Cmax model 2007-2010 en is geleverd valkvoor de facelift 2010 , (kenteken eind aug 2010), 1,6 TDCI

    van Hizpo wist ik, maar de echte fabrikant, is slecht te achterhalen, zaten twee verschillende CE verklaringen bij met verschillende fabrikanten:)
    radio werd geleverd zonder installatie manual, en verkeerde user manual, maar al met al , bevalt hij goed, (gezien de prijs), draai op dit moment Igo als navigatie (sygic en tomtom werken ook goed offline)
     
  19. vandaag nog even in schemas opgezoekt (zover ik de juiste heb..), Maar als originele radio weg is , (en Voice control en can bus niet meer in gebruik), kan ik inderdaad beste ook de VCM (voice control module ) los koppelen en/of verwijderen, deze krijgt via radio zekering constant 12 volt van de accu, en voed tevens de (uit gebruik ) GPS antenne, verder parrallel gekoppeld aan de mid level can bus, dus ook hier geen probleem te verwachten?

    waarschijnlijk het beste ook uitschakelen met forscan? (of ELMconfig) als dit gaat, of is dat niet nodig?

    verder aanvulling op aandachtspunten na verwijderen travel pilot FX en inbouwen Android radio:

    1- de "klok" wordt normaal door de radio gelijk gezet, maar na een reset van alle modules, had ik in het FIS menu de optie instellen datum en klok..
    2- had problemen met aanmelden OBD reader (goedkoop chinees ding), omdat die een code moest hebben, en de bleutooth van de radio is daar niet echt op ingesteld (werkt prima met telefoon, maar OBD lukte niet., ander OBD gekocht (zonder code), deze werkte wel, maar niet echt betrouwbaar, ook wat interactie met de telefoon... niet fijn.
    3- een nieuwe OBD reader gekocht (<10 euro aliexpress) met "WIFI", dit werkt perfect.
    4- pas trouwens op met zo'n OBD reader, deze gebruiken tussen de 40 en 70 mA (dus meer dan de hele auto), ik heb de ODB reader geopend, en de voedings diode van pin 16 naar de rest elektronica verwijderd, hier een draadje aan geslodeerd (met nieuwe diode (1N4001), en deze aangesloten extern (met stekkertje) naar de geschakelde plus van de auto (ING), dit werk prima, standby verbruik nu <<1mA , en op contact, 55 mA, (en je lees toch nooit iets uit zonder dat de auto op contact staat)
    5-na een reset (spanning los , of via instellingen radio) , verdwijnd de sortering van alle APPs in car page, en de voorkeur zenders radio en geluid instellingen , moeten dan opnieuw worden ingesteld
    7- ik heb er een dash cam via USB (12 euro aliexpress)op aangesloten, dit werkt prima

    al met al een goede keus voor mij, (maar ben goed onderlegd in electronica en auto techniek als hobby), maar als je minder lol in techniek hebt... zou ik niet aanraden een android radio zelf in te bouwen, verder zou ik me goed de nadelen bedenken als je hem laat inbouwen,, het is echt géén gewone auto radio, er kan veel meer ingesteld worden (en dus fout gaan)

    wil nog een achteruit camera monteren, dit werkt prima (getest) , spanning op draad reverse, en camera wordt geactiveerd, maar gezien het weer de afgelopen tijd.... even wachten met inbouw op beter weer, moeten heel wat kapjes verwijderd worden, en is niet leuk als het koud is!

    Groet Wim
     
  20. vandaag even gekeken om de voice control module te verwijderen, neem aan dat die achter het handschoen kastje zit?

    mijn vraag hoe verwijder ik dit kastje? moet dan de midden console eruit?

    zo te zien iets voor met mooi weer:) , of is er een simpelere weg?

    Groet Wim
     

Deel Deze Pagina