Dat snap ik, maar hoe vaak doe je dat? Dat zal niet dagelijks elke rit zijn die je rijdt. Indien je antwoord “jawel” is, dan moet je eens bij jezelf te raden gaan. Dan mag van mij dat alarm 3x zo hard afgaan. Laat ik geen moraalridder zijn hoor, ik rij ook wel eens te hard.
Ik heb alles drie keer nagekeken in de instellingen. Bij mij keys staat "geen my keyes" Bij snelheidswaarschuwing activeren staat het niet aangevinkt. Bij signaaltoon hoge snelheid staat het niet aangevinkt. Ik heb zelfs driver alert maar uitgezet. Vandaag had ik kans om kort 150+ te rijden, op lang rustig stuk,om te testen. Dit soort testen kun je niet overal en elke dag uitvoeren. je moet ook goed opletten dat er geen controle is of geen onopvallende politie ergens achter je rijdt. Voor en achter moet vrij zijn. Maar weer meteen bij 150 de pieper. Ik heb foto,s van die instellingen gemaakt en naar de dealer gestuurd, en het dus aan hun voorgelegd, waar ik de auto vandaan heb sinds december. Ik vind dit heel bijzonder dat ik dat heb. En dat er mensen hief zijn met een MK4 die het niet hebben. Die van mij is van 2020, dus daar zit nog niks af fabriek verplicht op met die piepjes. Het enigste is dat er via Forscan misschien iets aangezet isd, zonder het te weten. Maar geen idee waar ik het dan moet zoeken. Ik wacht af wat de dealer er van vind. Nogmaals, heel frappant dat ik de enige ben die hier over begint en geen andere Ford Focus 2020 rijders er over hoor hier. Verder op de reacties inzake de max snelheid in Nederland. Ik ben geen jakkeraar. Maar als de Afsluitdijk leeg is, op bepaalde uren, dan moet het wel kunnen soms. Of in andere landen op stukken waar geen maximum is. Dan is zo,n pieper toch niet van toepassing ? Hier moet je niet bij Duitsers mee aankomen.
Dit staat dus in de autoweek test over de 1.5/182 pk Motor - Tot de 180 trekt ie vlot door, maar daarboven tot de topsnelheid van 225 duurt vrij lang. Ik vind het nog steeds ietwat vreemd, vooral in de 2 en 3 trekt ie voor je gevoel lekker door, maar het lijkt alsof ie minder snel is dan ie aanvoelt. https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/ford-focus-1-5-ecoboost-182pk-st-line-business-2019/
Is dat niet hetzelfde euvel als de 150/180pk bij de vorige reeks waarbij dat pas vanaf 3500rpm merkbaar was?
Ik had op de vorige focus standaard 150 pk vermogen. ( heb ik laten tunen naar 195) En die gaf geen piepjes. Niet als je over de 100 km/u ging. En ook niet over de 150 km/u
Ja die piepjes snap ik ook niet helemaal. Het moet ergens staan. Alleen geen idee waar. Hopelijk geeft de dealer antwoord
Antwoord van dealer gehad. Nooit eerder iets over gehoord. Ze weten het dus niet. Of ik een video wil maken hoe ik het ingesteld heb. PFFFFF Ik denk dat ik maar op zoek ga naar de vorige eigenaar.
Ik zou via Forscan de IPC en de APIM opnieuw herschrijven door per module naar de as built te gaan en dan onderaan te klikken op Write All. Zo herschrijf je de modules. Grote kans dat het dan over is met de irritanten piep bij 150+ mocht er iets zijn gewijzigd in forscan dan is het uiteraard de piep nog aanwezig.
Is het een van origine Nederlandse auto of is die geïmporteerd? In het laatste geval kan het ook een optie zijn die hier niet voorkomt maar in het land van herkomst wel.
misschien gewoon alles eens aanvinken op aan en starten/rijden daarna accu losgooien voor een reset, weer starten daarna alles weer uitvinken. Ik heb wel gehad dat ik bepaalde instellingen had in apparaten/computers die uit/aan leken te staan in de software maar anders stonden en door ze te "herschrijven" goed kwamen te staan. of het hier zo zou kunnen werken weet ik niet maar je kan het proberen.
Ik heb zo,n OBD kastje, die ik altijd op coolant temp. en accuvoltage heb staan.Als je even kijkt, zie je wat je er allemaal mee kan aflezen en instellen. Die heb ik netjes links op de hoek op het dashboard staan. Gaat aan als ik start en gaat uit als ik de auto uitzet. Maar ik ben daar eens in gaan spitten, ik ik zie nu dat daar ook een RPM en speed alarm op zit. Ik moet dit eens gaan uitzoeken, want ik ga nu dat kastje verdenken dat ie gaat piepen bij 150 km/u of bij een bepaald toerental. Het zou mooi zijn als het daarin zit,dan heb ik het boven water, want de dealer heeft nog nooit gehoord dat een Ford ging piepen bij 150 km/u. De nieuwe modellen hebben wel een waarschuwing, maar die kun je net als de start/stop uitzetten bij iedere rit. Ja, ik weet het, klinkt dom. Maar heb nooit een snelheid ingesteld in dat kastje. Ik zou ook eens dat kasje kunnen ontkoppelen en dan zien of de piep weg is. https://nl.aliexpress.com/item/1005..._main.172.532b79d2r1ARxg&gatewayAdapt=glo2nld
Ja dus, zie bericht hierboven. Ik hoop echt dat het daarin zit. Het moet haast wel. Dit apparaatje heb ik in de auto, en ik kom er vandaag pas achter dat er een RPM en speed alarm op zit. Ik heb nooit in de settings gezeten, maar grote kans dat dit af fabriek op 150 km/u ingesteld staat. Ik ga dit uitzoeken als ik tijd heb.Meest makkelijke is, loskoppelen, dus uit de OBD stekker. En dan even 150+ ergens veilig gaan rijden. Hoeft maar enkele seconden. Dan weet ik het. https://nl.aliexpress.com/item/1005..._main.172.532b79d2r1ARxg&gatewayAdapt=glo2nld
Natuurlijk meld ik het als ik er uit ben. !!! Kijk op die site maar even het videofilmpje. Zet het stil als ie in de setting zit. dan zie je speed alarm staan. Dat moet het haast wel zijn. Ben vandaag ook weer in Forscan geweest. Daar is niks te doen met een speed alarm.