Beste forumleden, Ik zal me even voorstellen. Laurens Korbijn 36 jaar Vader van Scott en 2 border collies De hele familie bij ons rijdt al in een ford en zodoende ik ook blijft gewoon een hele fijne auto ik rij in een Ford C-max uit 2008 en heb deze helemaal onderhande genomen van nieuwe dynamo tot nieuw schokbrekers en later ook zelf origineel cruise control ingebouwd met forscan dus ben niet wereld vreemd en kan gelukkig heel veel zelf. Nu wil ik ook graag een origineel alarm inbouwen. De auto komt van origine uit Duitsland en heeft echt bijna alle opties er al wel op zitten en alles lijkt wel voor bedraad zo heb ik ook de originele cruise control in kunnen bouwen. Nu is mijn vraag is dit mogelijk en zo ja wat heb ik allemaal nodig? Ik heb in de binnenverlichting al een intrusion module die zat bij de binnenverlichting die ik ooit besteld had vanwege die spiegel die er ook bij zat. Deze kon ik ook gewoon aansluiten omdat de kabels hiervoor ook al lagen. Wie kan me helpen? Alvast heel erg bedankt. Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
wat ik begreep was het niet te doen. Waarschijnlijk ook duurder dan een aftermarket. Cobra alarm kost tussen de 600 en 900 en dan heb je klasse 3 ipv een lagere klasse als een standaard alarm uit 2008.
Origineel alarm is geen enkel probleem, je hebt een extra toeter nodig, relais, motorkap sensor en de 'intrusion sensor module'. Die laatste heb je al de rest van de onderdelen is tientjes werk, programmeren is ook zo gebeurt. Ik heb het in de Focus destijds gebouwd en nu ook weer in de Kuga.
Hier heb ik zowel op de Mondeo als op de Fiesta alarm geactiveerd zonder extra zaken te moeten installeren
Het is voor mij gewoon een hobby om lekker te sleutelen en te kijken wat er kan! Ik heb al zoveel vernieuwd aan de auto dat hij als nieuw rijdt. Maar ik doe alles zelf dus dan is het nog te betalen en ik rij liever een oude auto waar je nog veel zelf aan kan doen. Is een keuze Maar de motorkap sensor zit er al tenminste als dat dezelfde is als die in het slot zit. Dan zou ik alleen nog die extra claxon moeten hebben. En die zit als ik het goed gevonden had achter de ruitenwissers onder die kap gemonteerd? En waar in forscan, in welke module moet ik dan alles aanzetten? Alvast heel erg bedankt Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Waar je dat precies moet activeren zou ik ook even moeten uitzoeken voor een 2008 C-max. Er zijn twee varianten, de alarm-toeter is uitgevoerd met backup accu of zonder. Helaas is mijn documentatie niet duidelijk over de locatie van dit onderdeel....
Ik kwam dit online tegen maar deze is van een focus. Maar daar zit denk ik niet heel veel verschil tussen. Volgens mij ben ik ook een loze stekker tegen gekomen toen ik daar ooit bezig was [emoji28] Mocht het je lukken uit te vinden waar alles te activeren ben ik je heel dankbaar als het lukt [emoji3526] Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
De alarm hoorn met accu-backup zit inderdaad op de plek die jij deelt ! Dit is de 2M5V-19G229-AB, er is ook een variant zonder de accu, deze zit in de C-stijl aan de bijrijderskant (3M5T-13832-AD). Activeren doe je in ELMConfig --> GEM - Configuration - Page2 en dan aanvinken; - Alarm system (main configuration parameters) - Interior scanning en in geval van de hoorn met accu-backup extra aanvinken; - Battery backed sounder
Nogmaals mijn dank is zeer groot! Meer is er niet nodig toch? Ik heb de sensoren in de auto. Achter de juiste sirene ga ik nog even aan. Stekker al wel gevonden! En de motorkap schakelaar zit er ook. Weet jij heel misschien of de schakelaar in de deur om de sensoren uit te zetten ook zo aan te sluiten is of zit deze vaak niet voor bedraad? Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Je zou even kunnen kijken of R15 is geplaatst op de GEM, de bedrading denk ik bijna dat deze er niet zal zitten naar de deurschakelaar. In Rusland is iemand ook bezig geweest met het alarm inbouwen en de schakelaar (even Chrome de pagina laten vertalen ), zie; https://www.drive2.ru/l/503560658554454579/ https://www.drive2.ru/l/503457854217257960/