1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aircopomp lekt (weer) en Radiateur mist een rij

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Rickvh, 28 aug 2011.

  1. Hoi allemaal,

    Ik heb weer iets fijns ontdekt aan mijn :focus::nocheer:

    Heb 1 maand terug de D-riem laten vervangen en tevens de aircopomp mee laten nemen omdat die lekte (''halverwege de pomp'' niet bij de aansluiting met het blok, maar daar tussen en tussen de poulie in waar de riem over loopt.

    Ik heb net ontdekt dat het nu weer een zwembad is met gele smurrie daar :(
    Had het exemplaar vervangen voor een tweede hands pomp die dus precies hetzelfde blijkt te hebben..
    Hebben jullie dat ook dat de airco hier zweet?
    Het is overigens echt vloeistof wat eronder hangt, (koudemiddel?) kan zo niet merken dat er gas uit ontsnapt.
    Ook koelt de airco naar mijn idee nog steeds erg goed en vind dit dus erg vreemd.

    Toen ik bezig was met het aansluiten van een thermometertje, en het buitenvoelertje wilde aansluiten voelde ik bovenop de plaat die onder de condensor/radiateur hangt, en tot mijn schrik had ik de hele onderste rij van de radiateur/condensor in de hand....
    Hij gebruikt geen KVS en de airco koelt nog steeds goed.. neem aan dat dit niet heel ernstig is ?

    Mvg,
    Rick
     
  2. Die onderste lamel valt er wel vaker af door de ouderdom, dit geeft meestal geen problemen.
     

  3. Is het niet je stuurbekrachtigings pomp die lekt? Dat gebeurt wel vaker (kunnen ze heel oud om worden) airco pompen niet. Als de airco pomp lek is, dan zal hij ook minder koelen.
     
  4. Okee pfiew dat scheelt, hij is iig niet van de radiator, hij is van de condensor van de airco, heb hem er tussenuit nu.


    en het is wel echt de aircopomp. hangt gele vloeistof onder die pomp.. en het niveau van de stuurbekrachtiging staat keurig op peil dus die kan niet lekken...
    Van de week maar eens een lektest met de airco laten doen, heb er bij het vervangen van de pomp toen (Gelukkig) wel fluor in laten stoppen!
     
  5. Doe jezelf een plezier en vervang die pomp voor een ruilpomp (dus geen 2e hands prutsding).
    Het komt erg vaak voor dat de keerring op de as van de compressor lekt.
    Bij een druktest komt dit meestal niet als defect naar voren, pas als de pomp draait gaat het langzaamaan mis.
     
  6. Het gele spul wat je aan de pomp ziet hangen is waarschijnlijk de fluor die ze erbij gedaan hebben....
     
  7. En ipv een dure ruilpomp kun je ook kiezen voor een nieuwe aftermarket pomp.
     
  8. Zal eens gaan informeren op mijn werk hoeveel een nieuwe pomp kost.

    Bijkomend voordeel: Er zit weer een ritje almelo aan te komen om de oude terug te brengen! à 100km heen en 100km terug!:cheer:
     
  9. Vandaag heb ik mijn magneetkoppeling van de airco compressor gehaald omdat deze niet meer inschakelde.
    Helaas zag ik felgroene vloeistof bij de as van de compressor. (Zoals hier boven beschreven). Is de compressor nu lek of hangt er wel vaker een drupeltje daar??
    Grt Casper
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina