1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Airco werkt niet meer

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Wibi, 11 jul 2018.

  1. climatronic of handbediend, beide maakt niks uit. airco werkt nog steeds hetzelfde. het is aan of uit. alleen de compressor met variabel verhouding, die kan zich nog iets aanpassen om de druk beter te regelen.
    als je zegt dat het niet koud wordt dan doet de airco dus niks.
    ik zou dan zeggen terug gaan naar degene die gevuld heeft, als hij het goed heeft gedaan heeft hij meteen lekzoeker erin gedaan.
    dit fluoriceerend spul licht op met uv lamp.

    kan hier veel opnoemen om te doen maar kort gezegd, kun je zeggen dat het niet werkt.
    rest zal door een monteur gedaan moeten worden
     
  2. Enige tijd geleden ben ik ook bezig geweest om eea uit te zoeken bij mijn airco.Deze deed het niet meer en ook de 2 fans bij de radiateur draaiden niet (bij aanzetten van de airco).
    Zelf heb ik een FoFo 1.1 van 2000.
    In het zekering kastje onder de motorkap zit er bij mij een zekering en een relais voor de airco en 1 of 2 relais om de fans te schakelen.

    Als ik het goed heb is 1 relais voor de lage snelheid.Dus alleen in de auto binnen naar de zekering kijken is niet voldoende.Maar het kan bij jou anders zijn.
    Verder zit er ook een hoge druk schakelaar in het airco leiding circuit.Als deze defect is zal er ook niets gebeuren.
    Het kan ook een slecht contact maken.

    En er zou ook nog een lagedruk schakelaar in moeten zitten , als de druk te laag word , kan de compressor niet ingeschakeld worden.Als de druk te hoog word , verbreekt de hoge druk schakelaar het contact en word de compressor uitgeschakeld.
     
  3. #23 Wibi, 12 jul 2018
    Laatst bewerkt: 12 jul 2018
    Ik ga de input aan m’n dealer thuis voorleggen allen alvast bedankt!
     
  4. Vanochtend wederom met eigen dealer contact opgenomen. Die kon ook geen touw vastknopen aan wat er nu eigenlijk aan de hand is. Na m’n vakantie kan hij daar gelukkig meteen terecht. Ik ben bang dat de vakantie net als in the eighties voortgezet moet worden geen airco maar arko. Dat was ook wat de ANWB voorstelde gezien er zat pechvogels zijn met n echt kapotte auto. Zodra hij bij de dealer is geweest en ik aldaar ongetwijfeld een flinke som geld heb mogen achterlaten laat ik weten wat t geweest is ter lering en vermaak. Voor nu iedereen bedankt.
     
  5. Nou mensen, auto dinsdag bij de dealer gebracht. Bleek de magnetische koppeling van de airco compleet ver/doorgebrand.
    Onderzoek wees uit dat de lagers versleten waren en warm liepen.
    Doordat ze nog niet afgekoeld waren en de airco meteen vol op z’n falie kreeg zijn ze gewoon verbrand en was t klaar met de pret.
    Dealer heeft voor de zekerheid de pomp en compressor nagekeken en de ventilator gecontroleerd maar niks gevonden.
    Hij heeft m een half uur buiten in de warmte laten draaien en zowel de airco als de ventilator deden wat ze moesten doen.

    Morgen haal ik m weer op en dan hopen dat t nooit meer gebeurd.

    Ik vroeg terloops nog of een onderhoudsbeurt dit vooraf aan t licht had kunnen brengen, maar dat was niet zo. Puur brute pech en slijtage.
    Iedereen bedankt voor de feedback en hopelijk heb ik jullie niet te vaak meer nodig voor hulp bij storingen.
     
    PhoenixNLx en JoeyKoster vinden dit leuk.
  6. A fijn dat alleen defecte magneetkoppeling is.
    En na helaas kun je dit niet zo snel met beurt zien.

    Bij klanten klacht kunnen ze de spelling opmeten als te groot is, heb je probleem gevonden
     
  7. Helaas was de euforie van korte duur, de nieuwe koppeling heeft t al begeven. En aangezien er leveringsproblemen zijn kan t wel n week of 5 gaan duren
    Hoe t komt dat hij t heeft begeven weet de dealer ook niet. Nieuwe onderdelen gaan soms om onbekende redenen stuk.

    Het zal dus nog even n hete zomer blijven
     
  8. Pfff heel fijn, magneetkoppeling voor onbepaalde tijd niet leverbaar.
    Ik kan wel n compressor met koppeling erop laten zetten, maar dat is wel fors duurder. Gelukkig wordt het komende dagen wat koeler.
     
  9. er is namelijk een rede dat de koppeling defect raakt. vraag me af wat er exact defect is. want als hij doorgebrand is dan is de weerstand op de pomp te groot en dus beste om te vervangen.
    neem aan dat er wel 12volt op komt zodat de koppeling maximaal aangetrokken wordt.

    als de receptie durft te zeggen dat nieuwe onderdelen om onbekende reden stuk gaan, dan vertrouw ik het al helemaal niet.
    heb wel eens gehad dat onderdeel defect raakt maar dat was meer de fout van de monteur dan echt het onderdeel zelf.
    of we hebben bij montage al gezien dat het poreus was en defect raakte.

    hoe dan ook je hebt recht op reparatie garantie. dus als er toch een nieuwe pomp of zo op komt dan zal je vriendelijkere prijs moeten betalen, niet de volle bedrag.
     

Deel Deze Pagina