1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Airco werkt niet meer 1.0 ecoboost 2012

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Paull, 11 apr 2019.

Tags:
  1. Vandaag langs de garage geweest om de airco te controleren op lekkage.
    Dit was niet het geval. Volgens de garage zat er teveel koudemiddel R134A in. Er zat 0,570 kg en ze hebben een lektest gedaan en opnieuw gevuld met koudemiddel 0,550kg. Echter de airco werkt nog steeds niet. De pomp slaat wel aan en het systeem is ook niet lek. Enig idee wat het zou kunnen zijn?
     
  2. Terug naar de garage en laten meten misschien een verstopping in een leiding of filter,

    Worden de leidingen op het schutboard naar binnen wel koud.of juist erg warm
     
  3. 20gram op zo'n systeem zou geen probleem moeten zijn... uiteraard werkt het systeem beter bij de juiste vulling (zuigdruk iets lager, dus koudere verdamping)
     
  4. 20gram is idd niet zo erg zal alleen je systeem eerder van koud worden en dus bevriezen. Het kan zelf koudmiddel in de slang zijn als ze de vorige keer niet goed leeg hebben gemaakt.

    Wanneer de pomp aanslaay moet je de druk conteoleren. Dit vertelt dan de rest.
     
  5. Na onderzoek bij de ford dealer blijkt dat de koelventilator defect is. Deze moet vervangen worden. Wat ik me nu afvraag is, dat de koeling dus ook niet optimaal heeft gewerkt. Zou er hierdoor schade kunnen ontstaan? Het vervangen van de koelventilator is dit makkelijk zelf te doen? Bij de garage kost dit 475 euro inclusief het storingszoeken.

    Verstuurd vanaf mijn RNE-L21 met Tapatalk
     
  6. Het systeem is beveiligd met een hoge druk en lage druk beveiliging. Deze zetten compressor uit bij respectievelijk te hoge of te lage druk. Kans op schade is minimaal. Het vervangen van zo'n ventilator zou niet al te moeilijk moeten zijn, zijn meestal plug&play. Heb echter geen idee hoeveel moeite het kost om bij die ventilator te komen.
     

  7. Wat betreft het koelsysteem wordt de koelventilator achter de radiateur alleen geactiveerd wanneer de motortemperatuur oploopt als gevolg van onvoldoende rijwind. In de praktijk is dit vrijwel alleen bij langdurig filerijden en/of langzaam rijden onder zware belasting (bijvoorbeeld met aanhanger). Wanneer de koelventilator defect is zou de motortemperatuur in deze omstandigheden op kunnen lopen. Wanneer dit gebeurd loopt echter ook de temperatuurmeter op en krijg je uiteindelijk een waarschuwingslampje en storingsmelding met betrekking tot te hoge motortemperatuur.
     
    Paull vindt dit leuk.
  8. Vandaag is mijn airco weer gerepareerd. Omdat mijn airco vreselijk stinkt., heb ik een airco cleaner (schuim) van motip meegekregen. Volgens de garage kon ik dit inspuiten mbv slangetje in de ventilatie gaten van het interieur. Mijn vraag is, moet ik vooraf het interieur filter verwijderen of kan ik deze laten zitten.

    Verstuurd vanaf mijn RNE-L21 met Tapatalk
     
  9. Eruit halen en meteen vervangen na de schoonmaak behandeling lijkt mij het beste anders houdt het filter het meeste product waarschijnlijk tegen of het moet zo zijn dat in de resirculatiestand het filter niet in de circulatie zit dan is het niet nodig
     
    Paull vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina