1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Afslaan motor bij stoppen

Discussie in 'Performance' gestart door Jeffrey, 29 jul 2022.

  1. Ik weet niet of dit het goede forum is, maar ik heb sinds een paar weken iets raars. Mijn focus ST slaat geregeld af als ik bijvoorbeeld moet stoppen bij een stoplicht. Als ik de koppeling intrap en gas los laat zakken de toeren zodanig terug dat hij vaker afslaat.

    Bougies zijn vervangen, auto uitgelezen en geen gekke storingen, bobines doorgemeten ook niets geks aan te zien. Eergisteren het gasklephuis los gehad maar deze was schoon. Alles weer gemonteerd en heeft hij het perfect gedaan tot vandaag. Nu begint het weer en weet niet meer waar ik het moet zoeken. Ik ben al meermaals terug geweest met de auto naar de dealer maar kunnen ook niets vinden blijkbaar. Wellicht zijn er meerdere die dit ooit hebben meegemaakt.

    Alvast bedankt,

    gr Jeffrey.
     
  2. Klinkt als een vacuüm lek in het inlaat traject.
     
    Jeffrey vindt dit leuk.
  3. Hmm, dat zou inderdaad kunnen daar heb ik zelf nog niet aan gedacht. Ik heb wel de slangetjes vanuit de boostsolenoid nagekeken dit boven op het blok zit, alleen deze gaan over op stalen leidingen. Op het inlaatspruitstuk heb ik eerlijk gezegd nog niet gekeken. Thx voor de tip.
     
  4. Nou, na lang zoeken de oorzaak gevonden. Het bleek de aansluiting van de sound-symphoser te zijn. De o-ring op het inlaat spruitstuk sloot niet goed af en de slang op de zwarte box die op het inlaatspruitstuk zat zat los. Dit allemaal gemaakt en sinds dien loopt die weer als een zonnetje. Slaat niet meer af en zakt niet meer weg in toeren. Enige wat die nog doet is als ik 50 in de 5 rij stotterd hij wel eens. Forscan eraan gehangen maar geeft een melding als ik in de BCMI wil gaan dat er een update is maar die durf ik niet uit te voeren.
     
  5. 50 in 5 is misschien ook wel erg optimistisch. Hoeveel toeren draait de motor dan?
     
    Jeffrey vindt dit leuk.
  6. Mooi dar de oorzaak gevonden is, maar
    :confused:
    Dat gaat hem echt niet worden.
     
  7. Gokje, rond de 1200 tot 1400 toeren.
     
  8. 50 in zijn 5? Lagere toeren is niet zuiniger omdat de motor dan te hard moet werken de snelheid vol te houden. Dit heb ik zelf ook gemerkt. 80 in 5 is zuiniger dan 80 in 6.
     
    Jeffrey vindt dit leuk.
  9. Hij zit op 1500 zoiets als ik 50 rij in de 5. Sterker nog, de schakelindicator zegt zelfs bij 50/55 schakel over naar de 5. Als ik in de 4 rij draait hij net 2000 maar ook dan stottert hij wel eens en lijkt en klinkt het alsof hij misfire heeft.
     
  10. Ik schakel ook later over naar de 5 maar het viel me gisteren op dat hij met constante snelheid een beetje stotterd. Maar als ik de schakelindicator mag geloven mag ik bij 50/55 toch echt naar de 5. Ik schakel meestal bij 2500 over tenzij ik aan het spelen ben
     
  11. 50 in de 4 is 2100 en 50 in de 5 is net 1600. Dus je zit niet ver er vanaf met je gok
     
  12. De schakelindicator moet je bij een ST helemaal niet serieus nemen. Dat rijdt echt niet fijn, en als je zuinig wilt rijden dan koop je toch geen ST ? Ikzelf zorg eigenlijk altijd dat ik boven de 2000 toeren zit, dan heb je altijd genoeg kracht voorhanden en loopt ie het lekkerst.
     
    Jeffrey, Iodokus en Tom91 vinden dit leuk.
  13. Die schakelindicator neem ik sowieso niet serieus, maar dacht gisteren eens probeer het eens. Ik schakel altijd over bij de 2500 zoiets of hoger. En een ST koop je zeker niet voor de zuinigheid als is die wel zuiniger als mijn vorige Fiesta. Heb de auto ook echt niet gekocht voor de zuinigheid maar voor de looks en fungehalte.
     
  14. Een motor heeft doorgaans meer te lijden van te lage toeren dan van hoge toeren draaien. Wel eerst goed warm rijden natuurlijk.
     
    Fridge, Ecobeast, gerardTDCI en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina