1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Af en toe moeite met aanslaan motor

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Harold1, 12 okt 2008.

  1. Kijk die van mij ook ff na dan hier idem dito. Iedere middag(??) gekloot met starten. Ochtends geen probleem....
     
  2. Dorre, je hebt een Ford uit 2009 en dan zou de genoemde sensor nu al stuk zijn? Lekker dan....maar goed, je hebt waarschijnlijk nog garantie, dan kun je dat inderdaad als tip meegeven aan de garage.
     
  3. Dorre, volgens Philly heb je een Ford uit 09. Dan direct naar de dealer. En willen of kunnen ze er nier uitkomen, een AANGETEKENDE brief sturen, zodat je recht op garantie op deze klacht houdt buiten de garantie periode. ( ook naar Ford NL)
     
  4. Hey Monteur,

    Is geen pijl op te trekken. Vanmiddag gewoon weer wel normaal starten en laat geen storinsgscode achter. Als de auto niet start dan doe ik het gewoon nog een keer en doettie het helemaal niet meer dan komen ze mij maar halen..... Heb 4 jaar garantie in totaal dus maak mij daar geen zorgen over. Het is gewoon kl*te dat je soms 4 keer moet starten en gas bij geven om een nieuwe auto aan de praat te krijgen. Collega van mij met een bak van 15 jaar oud lacht zich soms te barsten. That s*cks !!!
    Over een maand of twee toch voor een beurt en laat ik gelijk de rest nakijken waaronder hard krakende deurrubbers. Heb de aangedragen oplossing vanuit dit forum (stuk rubber achter de deurhaak) al uitgeprint en mogen ze dan direct uitvoeren en terugslagklepjes voor de ruitensproeiers die iedere keer mijn motorkap onder piesen.
     
  5. Dorre, maak dan een Afspraak (eerst ff io met lease), voor bv een week, dus op vrijdag neer zetten, en de week er op, weer ophalen.

    Wat ze kunnen doen (weet het niet uit mn hoofd als het een optie op de IDS is(werk nog niet zolang bij Ford(hier voor bij Citroën)). Kijken tijdens het starten naar het starttoerental. ontstekings vervroeging, inspuitduur, hoeveelheid lucht). En wat je Koelvloeistof sensor doet. heb wel eens bij een C5 type 3 meegemaakt dat die zo af en toe onder bepaalde omstandig heden, aangaf dat de motor op temp was en daar door, te weinig brandstof inspuit
     
  6. Goede tip van dat 'recht op garantie houden' dmv een aangetekende brief. Had ik destijds beter ook kunnen doen tijdens mijn 6 maanden bovag-garantie. Wel goed natuurlijk, dat je dan recht houdt op je garantie, maar als ze er niet uit blijven komen, schiet het uiteindelijk ook niet op.
     
  7. Zal ik eerst eens navragen hoe het bij Ford geregeld is met vervangend vervoer. Voel er op zich wel iets voor dat ik de wagen voor een week neer pletter bij de dealerT. Maar ik ga niet betalen voor een vervangende wagen voor een week.....!!!
    Her rare is trouwens als ik de wagen aan de praat krijg eerst even moet wachten (ca 30 sec) met weg rijden. Als ik het gas eerder aan raak zakt het toerental direct terug en slaat de auto wederom af. Sleuteltje terug weer starten en dan kan Bassie gaan rijden.
     
  8. Laatste heb ik al eens in een ander draadje gemeld dat de auto het voornamelijk doet wanneer ik ,s middags weg rijd uit een verwarmde garage. Lijkt wel of de auto daar van slag van is. Heb ook wel eens gedacht dat het kwam doordat ik met de uitlaat pal tegen een muur sta. Omgedraarid insteken leek de oplossing maar werkt inmiddels ook niet meer.
     
  9. Dorre, heb je bij je lease contract ook vervangend vervoer? Zoja dan hoef je er niet voor te betalen (dan betaald de LM).

    wat je nu extra aan informatie verschaft hebt dan lijkt op een probleem met de gasklep (regelt de lucht toevoer, ook bij het starten)
     
  10. #130 dorre, 28 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2010
    Is geen leasebak maar eigendom dus kan auto geen weekkie missen.....
    Maar ik zal het als tip meegeven als ik de auto voor een beurt ga wegbrengen. Thanx voor de info :thumbs:
     
  11. Ik heb het hele forum afgezocht, maar mijn klacht staat precies omschreven door Harold1. Helaas staat er tot nu toe geen oplossing bij. Ook ik heb met mijn FoFoII dit probleem, de motor slaat soms niet aan, soms pas met gas bijgeven. En vervolgens gaat het lampje van het immobilisatiesysteem knipperen (lees: startonderbreking). Volgens het instructieboekje zou dit een fout met de sleutelcode moeten zijn, dus dat de startonderbreking zijn werk doet. Maarrrrr, mijn motor start wel (al is het soms met wat problemen).

    Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen???
     
  12. Ik heb hetzelfde probleem... Focus 2005, 2.0L. Soms heb ik er een maand geen last meer van, en dan ineens 2 keer per dag. Ik las ergens dat het aan de startonderbreker kon liggen... (ik startte soms wel heel snel idd) Nu wacht ik totdat de koplampen zijn gesteld, of de ruitenwisser op en neer is gegaan, maar nog steeds heb ik er af en toe last van.

    Ik las ook ergens dat het direct uitzetten van de motor het probleem zou kunnen leveren. Klinkt op zich ook wel aannemelijk. Misschien dat het probleem is opgelost als ik de motor nog 2 sec. laat draaien nadat de auto stilstaat. :)
     
  13. Nou nog mooier. Nadat mijn FofoII (benzine 1600cc) deze week wat moeite had met startten, had ik nu ook nog problemen met het optrekken. Daarbij haperde de auto zo rond de 3000 toeren. En gisteravond startte de auto helemaal niet meer. De accu was niet leeg, maar had toch te weinig power op te starten. Heb de auto uiteindelijk met startkabels moeten starten. Hij staat nu in de garage, ben erg benieuwd wat er nu weer aan de hand is......
     
  14. Gelukkig, bij mij zijn de problemen opgelost. :cheer:
    Het probleem was dat er een lek was in de elektronica. Dit had waarschijnlijk iets te maken met de binnenverlichting. Hierdoor was mijn accu al behoorlijk van slag geraakt en vandaar dat ik soms zelfs niet meer zonder startkabels kon starten.

    Er zit nu een nieuwe (nou 2e hands) zekeringkast en nieuwe accu in en alles werkt weer helemaal zonder problemen.
    Dus geen problemen meer met starten, geen rare meldingen van het immobilisatiesysteem (rode lampje van de startonderbreker die gaat knipperen) en geen stotteren meer bij het optrekken.

    Mijn advies aan iedereen in dit topic is dus om dit eens te laten controleren bij de garage. En aangezien ik niet naar een officiële Ford-dealer ben geweest vielen de kosten ook nog reuze mee. :thumbs:
     
  15. Sorry dat ik een oud topic weer oprakel, maar ik herken de problemen. Twee vraagjes:
    1. Hierboven: hoe kan je accu over de rooie gaan door problemen met je binnenverlichting?
    2. Voor de benzineonderdruktheorie: ik had onlangs het probleem nadat ik de tank de dag ervoor had "afgetopt" (dus nog ff nadruppelen na het afslaan van de pomp). Kan ie daardoor onvoldoende lucht overhouden om onderdruk te creëren?
     
  16. starten

    tord focus 2004 tddi
    Dat probleem heb ik ook accu is perfect 9 jaar oud ( van ford 2004 ) volgens
    Anwb ligt het aan startmotor, deze maakt geen toeren genoeg en vreet accu leeg. Kan je ook horen loopt langzaam met starten.
    Heb een perfecte oude accu na 4 uur wachten dan start tie weer.

    Vooral koud weer probleem, geef nooit geen gas met starten dan verzuipt tie meteen.
    half uurtje wachten, en starten oke na flinke kwalm uit uitlaat.

    gr. Bacchus
     
  17. Dus je accu is 9 jaar oud?
    Had de motor al gelopen toen de anwb de accu testte? Dan is hij waarschijnlijk al een stukje opgeladen en lijkt er niks aan de hand. Onder belasting kan je accu er vrij plotseling mee ophouden terwijl hij bij het meten nog goed lijkt.
     
  18. We zijn inmiddels al weer 4 jaar verder sinds het laatste bericht.
    maar ook ik heb nu sinds 2 maand als ik de auto even verzet of rij even langs de winkel en dan door naar het werk dat die soms dan weigert om te starten.

    Alsof die verzuipt.
    1e koude start geen probleem
    2se koude start binnen 15 minuted, nope.

    Gebeurt overigens niet altijd, is voor mij vandaag voor de 4de of 5de keer overkomen.

    Ik heb trouwens nog niet geprobeert om gas bij te geven voor het starten ik haal het contact er af wacht een paar seconde en dan start ik weer.
    Dan start die wel maar met moeite.

    Als ik naar de toerenteller kijk op dat moment dan gebeurd het volgende.

    1e start geen probleem toeren schieten naar 1600 en zakt dan snel weer af naar 1050/1100.

    2de start binnen 5 minuten/2km toerteller komt niet boven de 200 toeren okal blijf ik een 2 seconde doorstarten.

    3de start binnen 20 sec van de 2e.
    Verschilt een beetje per keer.
    Soms moet ik hem een seconde doorstarten en dan klimmen de toeren heel langzaam van 100/200 naar 1100

    Of hij pakt meteen op zonder doorstarten maar start wel vanaf 300/500 toeren om langzaam omhoog te klimmen naar de 1100 toeren.

    Heb al gelezen dat het probleem zich vaker heb voorgedaan met dit model en bouwjaar.
    Focus 2 1.6 benzine uit 2005.

    Heb in het jaar dat ik de auto heb dit probleem mog niet eerder meegemaakt.

    Maar ben wel benieuwd of er al een oplossing of een oorzaak waar een oplossing op gevonden is/(kan worden) na ruim 10 jaar na productie

    Groeten,
    Stephen

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  19. Ik heb dit probleem ook gehad met mijn vorige Focus 2 fase 1 (1.6 Duratec) uit 2005. Toen ik de auto in 2008 kocht Heb ik dit probleem 2 keer gehad binnen de 6 maanden garantietermijn. Er is door de dealer destijds 2 keer naar gekeken maar ze hebben het probleem toen niet op kunnen lossen.

    Gezien dit probleem bij mij maar ongeveer 2 tot 3 keer per jaar voor kwam was het ook niet te reproduceren. Uiteindelijk heb ik het ook maar gelaten voor wat het was. Echter nadat ik enkele jaren later de PCM heb voorzien van de meest recente software heeft het probleem zich nooit meer voorgedaan.
     
  20. Bedankt jw

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina