1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ADVIES

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door dijk254, 10 jun 2007.

  1. hey focus kenners,

    Ik heb dringend advies nodig,

    Mijn focus uit 2000 met 175000 km heeft kuren.
    Ik heb hem nog geen jaar en in dat jaar zijn twee keer de remschijven afgedraaid en nu adviseerd de dealer weer nieuwe schijven + blokken omdat ze steeds krom zijn.

    De banden lijken steeds uit onbalans te geraken. in ieder geval schud het stuur zeer hinderlijk ook nu ze al 4 keer zijn uitgebalanceerd.

    Verder houdt de motor geregeld in, hikt en stottert wat. Het afgelopen jaar is me dat twee keer vaker gebeurt en dan gebeurde het dat ie in de noodloop ging, maar er kon dan geen storing uitgelezen worden.

    Mijn vraag is:

    Moet ik hem inruilen en wat anders kopen omdat het een verhaal zonder eind is, Of moet ik hem laten repareren met de kans dat ik binnen 3 maanden weer ellende heb....................................
     
  2. simpel verhaal
    juiste garage/monteurs
    orginele onderdelen
    orginele velgen (geen rare zooi met slecht pasvlak)
    dat allemaal ok
    nergens ruimte op
    slingering naafen meten
    remklauwen blijven niet hangen/remblokken soepel over geleiders
    remvloeistof goed
    werking achterremmen controle op remmentestbank
    aanhaal moment velgen

    als dit allemaal goed is heb je een echt probleem maar geloof me wat ik net opsomde daar zitl jouw probleem tussen
     
  3. Mee eens met de post van blackfocus;

    opmerkingen:

    zijn de schijven al eens vervangen ??

    en zitten de remklauwen niet een beetje vast ?

    ori parts kan (hoeft niet) beter zijn dan aftermarket..

    onbalans kan in de velg zitten maar ook heel goed in de banden... of montage van de band op de velg..

    waar zit het onbalans in.. en waardoor komt het steeds weer terug ? of waardoor.. wat zijn de rij onstandigheden.. en probeer het anders eens op ori fabrieks af velgen...


    motor dat wil ik ook graag weten waaraan het ligt..
    soms stotteren heeft de focus van mijn vriendin ook af en toe last van..
    maar nog nooit in een noodloop..

    als deze in een noodloop gaat slaat hij ook altijd een code op WAAROM hij in noodloop gaat... (vaak zijn dit millieu gerelateerde problemen.. (bv te veel onderbrande brandstofdeeltjes in de uitlaat) )

    enne ik zou deze problemen voorleggen aan de dealer.. of een second opinion van ee nandere dealer aanvragen over de problemen..

    maar dat je problemen steeds terug komen moet wel deels garantie kunnen zijn ...

    Succes..

    Gr roel
     
  4. Hoe zijn je financien?
    En is het garantie of pomp je er steeds zelf geld.
    Anders zou je misschien kunnen inruilen.
    Maar van die afschrijving in 1 jaar zul je waarschijnlijk niet vrolijker van worden.
    Blijft een auto met bijna 2 ton, daar zitten niet veel op te wachten.
     
  5. bijna 2 ton of niet..

    dit hoort gewoon niet hoor...

    ford is onderdeel van Volvo of omgekeerd whatever
    en die gaan wel mega lang mee....

    buurman rijd met normaal onderhoud een V70 2.5 op gas met 360.000 km...

    e n wat bedoel je met die laatste zin switch ?
     
  6. Daar bedoel ik mee; dat als hij nu gaat inruilen na een jaar dat dat wel eens aardig wat knaken kan gaan kosten.
    Sowieso kost het vaak geld als je snel inruilt en zeker een auto met 2 ton op de klok.
    Bij een dealer gaat 'ie gelijk naar de handel.
    Mensen die een auto van bouwjaar 2000 zoeken zitten meestal niet op km.standen van 2 ton of meer te wachten.
    Eerder 1 ton.
    Ik zeg niet iedereen maar veel mensen willen zo'n auto niet.
    Die zitten daar dus niet "op te wachten" :wink:
    Oftewel, niet veel waard.
     
  7. hey,

    ben ondertussen aardig aan het zoeken naar inruilertjes en zoals boven al een aantal keren genoemd wordt,...... Het is erg lastig om hem goed in te ruilen en weinig toe te leggen. Minimaal moet ik 2000 euro toeleggen op een vectra station busuines uit 2001 met 170000 op de teller.
    Ook kan ik een mitsubishi carisma met 148000 op teller kopen en dan moet ik 1500 bijleggen.

    Ik heb al meerdere ford dealers en universele bedrijven naar het stotteren ( en de noodloop)laten kijken. Elke keer geen code!
    brandstofpomp is al vervangen.

    Morgen ga ik kijken naar een golf SDI variant 169000 maar ben bang dat ik teveel bij moet leggen.

    vrijdag gaat ie naar de garage (de vierde keer) voor de onbalans in de wielen. Ik hoop dat ze het eruit krijgen en ik weer vrolijk verder kan rijden in m'n fordje

    (trouwens fordje heeft geen 200000 maar 175000)
     
  8. zou die golf sdi toch maar laten vallen! wat weet jij er nu van denk je waarschijnlijk? wel, ik werk bij vag, dus ik kan je alleen maar waarschuwen :wink:
     
  9. Dat kromtrekken van de schijven kan ook je eigen fout zijn. Als je de schijven warm remt en het rempedaal ingedrukt houdt als je stilstaat, dan kunnen de schijven kromtrekken.
     
  10. vooral ford heeft dit kwaaltje ik heb er zelf ook last mee gehad met een escort

    en waarom koop je geen focus meer er zijn ook wel goeie focussen hoor ???
     
  11. Idd m'n vader had het bij een Mondeo in 1993.
    En die Golf SDI liet ik ook staan.
    Problemen ken ik er niet van.
    Wel is 'ie trager dan een tractor.
    En idd waarom geen andere Focus?
     
  12. nou,

    gisteren naar de garage geweest. ze hebben hem uitgelijnd omdat de banden "CUPPEN" het probleem is niet over maar volgens de garage zal het nu minder moeten worden omdat de uitlijning goed is. De banden zouden nu weer goed gaan slijten.

    we wachten af.
     
  13. Dit is een verhaal regelrecht uit de fabeltjeskrant, sorry dat ik het zo zeg,
    maar:
    Als je banden "cuppen" oftewel scheef afgesleten zijn, dan kan je hem nog
    net zo mooi uitlijnen wat je wil, het zal zo NOOIT over gaan.
    De enige echte oplossing is, hem echt goed laten uitlijnen op NIEUWE
    banden.
    Heb bij onze Focus ook een dergelijk probleem gehad, van de garage zijn
    ze een jaar aan het zoeken geweest, totdat er 1 een helder moment had
    en er 2 nieuwe voorbanden op gezet heeft, daarna zeer nauwkeurig
    uitgelijnd heeft, en toen was het trillen en scheef trekken compleet over.
    Ford staat bekend om het zuipen van brandstof, krom trekken van de
    schijven, en het gevoelig zijn voor uitlijnen. :idea:
     

Deel Deze Pagina