Ik wil graag de standaard inlet manifold vervangen voor een beter exemplaar, ik ga de RS motorisch niet tunen maar ik wil wel de dingen verbeteren die beter kunnen waardoor er met de standaard waardes er het meeste uit te halen is, nu zijn er verschillende op de markt. Puma sport Elevate AS Perfomance Sitech Mountune En misschien nog wel een paar die ik gemist heb. Maar welke moet ik nu kiezen, de prijzen liggen tussen de 530 en 680 euro incl verzenden. Is het het waard om deze te vervangen of kan ik mijn geld beter in de pocket houden? Dit is de standaard inlet maninfold van Ford, deze is van kunststof (schijnt te kunnen barsten onder de werkdruk) Ik wil die dus vervangen door een stevig alu exemplaar zoals bv deze: Hier een filmpje van de Elevate met een duidelijke uitleg: [youtube]AVQb1jKG0Ec[/youtube] Wie kan mij advies geven of heeft ervaringen met boven staande merken, alvast bedankt
Hij laat t logisch klinken, maar ik hou dan wel altijd nog het idee van, wij van wc eend... je weet wel. Heb je al op de diverse fora gekeken voor wat hun ervaringen zijn?
Ik ben al op diverse site fora geweest Martijn, iedereen die is er tevreden over, welk merk je ook neemt, nu blijft dus de hamvraag wat is de best prijs/kwaliteit verhouding. Filmpje was alleen bedoeld wat de verschillen zijn en dat het dat beter in hun staatje past dat snap ik, daar kijk/lees ik wel doorheen.
Heb er weinig verstand van maar als ik dat filmpje afkijk,klinkt het heel logisch. Stroomt van een klein naar groter gat,lijkt mij niet optimaal. Gaten moeten natuurlijk even groot zijn voor een gelijkmatige flow zonder hindernissen. (lijkt mij )
(Ik kan er 1 december een voor je meenemen....) Cars en coffee (ff aanbiedingsprijs afwachten) Mountune. John Grey-ears
Als je wat geld over hebt de Anembo. Verreweg de beste en bijna 2x zo duur als de rest. De puma zou ik laten liggen. Kijk maar eens op eBay rond voor een Mountune, AS of Elevate. Die 3 maken elkaar niet zoveel. Ik heb nog ergens een vergelijk met de Mountune en AS. Zal ik eens zoeken. Kortom, kijk welke je het gunstigst aan kan schaffen of je moet een voorkeur hebben welke je de mooiste vind. Het zou kunnen dat de Mountune met de cars en coffee best eens een scherpe aanbieding gaat worden.
Die van Anembo had ik idd ook al gezien, die had ik maar bewust weggelaten, 1239,95 euro gaat mij iets te ver Tot nu toe klinkt/lijkt de Elevate de beste papieren te hebben. Die van AS ziet er het mooiste uit vind ik zelf, maar dat vind ik dan weer minder belangrijk. Ik laat hem sowieso spuiten in de mooiste kleur.
Net was ik op E-bay aan het struinen.........heb een Elevate gevonden voor een hele mooie prijs (505Dollar free shipping), scheelt me ruim 230euro als ik hem daar bestel dan als ik hem via JW racing naar Nederland laat komen. Dus dat gaat hem worden denk ik.
Is een nette prijs. Zeker als je het geluk treft dat hij zonder controle door de douane komt. Let wel op met het aansluitstuk met het zwarte slangetje. Probeer een metalen aansluiting te krijgen met de perfecte maat. Als dit slangetje los schiet dan heb je geen remdruk meer. Bij enkele is het al eens voorgekomen dat dat pijpje los schiet of afscheurt door verkeerde montage.
Ik weet dat er een aansluitstuk op moet van 12.5mm, dus dat komt goed, is als het goed is ook bijgeleverd en anders weet ik war ik hem kan krijgen. Maar iig bedankt voor de tip Harrie
Echt Simon, je doet van alles met je auto, helemaal top. Neem gewoon een chip joh. Je wilt het niet, maar ik vraag me af waarom niet. Mag natuurlijk via pb Ben heel benieuwd, je verandert al zo ontzettend veel dus why not zou ik zeggen. Je smile wordt alleen maar groter met een chip... Of komt er nog een sportcat en een chip op maat...
Nee Gijsbert, geen (motor) tuning voor mij (blijft in herhaling vallen ) Ik verbeter alleen maar wat Ford/Volvo heeft nagelaten, ik maak er gewoon een top RS van die verder motorische origineel blijft Btw, hij rijdt nu al als een trein, en gaat als de brandweer en hij wordt zo alleen maar beter zo, eens kijken waar ik uiteindelijk op uit ga komen qua Pk's en Nm's door alleen maar dingen te verbeteren, lees kwalitatief betere materialen te gebruiken. wordt weer vervolgd dus
Ik weet dat het ook tunen is John, maar zoals ik al zei mijn missie is om hem zonder motor tuning tot maximale prestaties te komen, gewoon eens kijken hoe goed dat blok nu eigenlijk is als er gelijk al de juiste spullen in zouden zitten......nog een kleine 20pk en ik zit op de waardes van de RS500
zou deze ook werken? http://www.elevatecars.com/C30-Performance-Inlet-Manifold Is wel voor een C30 maar wellicht ook geschikt voor de ST/RS?
Die werkt ook, die is ook geschikt voor de Focus , het is de dezelfde motor namelijk, dit is ook diegene die ik erin ga laten zetten, voor zover ik het nu kan bekijken