1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 2 Adaptieve bi-xenon defect

Discussie in 'Electronica' gestart door jaapd, 7 dec 2017.

  1. Rob, zou graag je bericht op facebook willen onderschrijven, maar ik heb zelf geen facebook account.
     
    Rob Holthuijsen vindt dit leuk.
  2. Ik heb inmiddels ook al gereageerd op fb

    Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk
     
    Rob Holthuijsen vindt dit leuk.
  3. Maak niet uit. Maar mocht Ford Nederland nog vragen hebben zal ik ze sowieso ook naar dit geweldige forum verwijzen!
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  4. Weer eens een update. Ford is er mee aan de slag gegaan en komt er uiteindelijk mee dat ik maar een coulance verzoek moet doen via de dealer. Echter wil ik dit niet ik wil gewoon die lamp vervangen hebben omdat het een productfout is. Ik ga vanavond maar weer terug mailen want met bellen bereik ik verder niks. Iemand nog andere opties om te proberen?
     
  5. Feitelijk is Ford Nederland juridisch gezien geen partij in deze kwestie. Vanuit dit oogpunt is het dus niet zo vreemd dat Ford Nederland je naar de Ford dealer verwijst. Juridisch gezien heb je alleen een overeenkomst gesloten met de partij waar je de auto hebt gekocht. In geval van non conformiteit is dit dus ook je aanspreekpunt. Het is aan de verkopende partij om met een oplossing te komen. Wanneer de verkopende partij niet met een oplossing wil komen zal je ze in gebreke moeten stellen en eventueel juridische stappen ondernemen.

    Wanneer de verkopende partij iets wil verhalen op Ford Nederland is dit zijn probleem. Hier heb je als consument niets mee te maken.
     
  6. Hoi @JW
    Dank voor je bericht. Ik snap wat je zegt maar in mijn ogen is dit een productfout en neem aan dat ik daarvoor toch bij Ford Nederland moet zijn. Aangezien zij dit niet willen erkennen en ook niet in onderzoek willen nemen loopt het dus een beetje dood.
     
  7. Ford Nederland kan eigenlijk alleen wat voor dealers betekenen. Dealers hebben het contact met de consument en die zullen daarom ook dit soort dingen moeten oplossen met de klant.
     
  8. Hoi!

    Het euvel wat hier omschreven is, heb ik ook met mijn Focus. De ene keer krijg ik een melding dat die naar onderhoud moet ivm met koplamp storing en de andere keer zie ik alleen dat de verlichting Links blijft hangen.

    Zodra de auto uit is geweest, is de melding ook weg.

    Mijn Focus is van maart 2015.
    Deze mededeling is bedoeld voor jullie statistieken.

    Ik zal van de week eens naar de dealer gaan en kijken wat hun daarop te zeggen hebben.


    Groetjes Roy..
     
  9. Hoi Roy
    Bedankt voor je bericht. Ik heb inmiddels van de dealer waar de auto gekocht is een prijs gekregen die nog hoger is als van de dealer hier in de buurt. Wel kreeg ik de tip om eens in duitsland en belgie prijzen op te vragen. Nog niet veel verder dus.
     
  10. Hoi Rob,

    Sinds Februari ben ik in bezit van mijn Focus. Deze is altijd Dealer onderhouden geweest en heeft zelfs de eerste paar beurten in Duitsland gehad, omdat deze ook in Duitsland gekocht is.

    Laatst ben ik al eens even bij de Ford dealer geweest om de Focus een spoedcursus Nederlands te laten doen:D.

    Ik wilde ook gangbare reserve lampen hebben. Die krijg ik niet. Een verhaaltje lastig vervangen en meer kapot maken dan de bedoeling is kwam daar achter aan.
    Het softwarematig instellen voor automatische deurvergrendeling als de auto rijd, was ook niet te programmeren.

    Ben benieuwd hoe de Ford Dealer hierop gaat reageren.
    Daarna kan ik nog altijd naar de Ford Dealer in Duitsland gaan.

    Groetjes.....
     
  11. Dat is door diverse mensen op het forum heel gemakkelijk te doen door de auto kort aan de laptop/computer te hangen. Ford doet dit zelf niet, zal wel iets met verzekering of aansprakelijkheid zijn.
     
  12. Autolocking wordt in Europa niet door Ford ondersteund. Een jaar of 10 geleden heeft Ford dit ook aangepast in de diagnosesoftware zodat de autolocking functie door de Ford dealer ook niet meer te activeren is. De functie zit simpelweg nog wel in de software maar is grijs en niet meer te selecteren. Nu is dit wel te omzeilen door de locatie te wijzigen naar bijvoorbeeld de USA of door de diagnosesoftware in Engineering Mode te gebruiken (hier is een code voor nodig). Ik verwacht echter niet dat er dealers zullen zijn die dit weten of willen doen.

    De enige manier om de autolocking te kunnen activeren is d.m.v. een geschikt Ford specifiek diagnosesysteem die deze functie nog wel ondersteund. Dit kan bijvoorbeeld met een (gemodificeerde) ELM327 interface en het gratis ForScan programma.
     
  13. Dat het door Ford in Europa niet meer word ondersteund ben ik het niet met je eens @JW
    Ik heb zelf ook nog een Transit Custom en daar zit het gewoon op.
     
  14. Ik doel er meer op dat Ford het activeren/deactiveren van de autolocking functie in Europa niet ondersteund.

    Bij sommige bedrijfswagens van Ford wordt het inderdaad wel geleverd. Het vreemde hierbij is dat wanneer je de autolocking dan softwarematig uitgeschakeld wil hebben de dealer dit ook niet kan (of wil). Onlangs heb ik nog de autolocking voor iemand uitgeschakeld op een transit Custom.
     
  15. Hoi mensen,

    Dank jullie voor het antwoord. Mijn excuus dat we nu een beetje off topic gaan.

    Ik weet dat het zelf aan te schakelen is.
    Ikzelf heb ook een obdlink MX.

    Echter gaat het mij meer over het antwoord wat de Ford Dealer geeft. Dat het niet gaat. Ipv we hebben niet de juiste software, licenties, kennis, keuring bla.bla.
    +Het antwoord over de reserve Lampen.

    Groetjes Roy v.E.
     
  16. Het antwoordt dat het niet kan zal naat mijn idee worden aangeleverd omdat zij die optie gewoon niet meer hebben met de software die zij van ford krijgen en gebruiken.

    Omdat zij de voorgeschreven materiaal en software gebruiken van ford en het daarmee niet kan.
    Zal hun antwoordt ook gewoon simpel zijn dat het niet kan.

    Denk dat de meeste er niet meer achter zoeken dan dat. Als het ruim 10 jaar geleden wel kon dan zullen ze dat inmiddels wel vergeten zijn denk ik en daarmee ook de reden waarom ze het niet meer kunnen uitvoeren.

    Dat is hoe ik er over denk.
    Vind het opzich ook niet heel raar.

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  17. Autolocking eens geactiveerd kan je toch gewoon aan of uitzetten onder Sloten?

    Dus als die persoon het niet wilt op zijn Transit, dan kan je toch gewoon de mogelijkheid geven om het in of uit te schakelen
     
  18. En nu graag weer on-topic:ontopic:
     
  19. Na een hoop heen en weer gemail door de dealer naar ford nederland. Is dinsdag mijn linkerkoplamp vervangen met 50% korting. En hij doet het weer zoals het hoort! :dance:
     

Deel Deze Pagina