1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Achterlichten mk4,5 Led upgrade

Discussie in 'Handleidingen Focus IV' gestart door rfocus, 26 feb 2023.

  1. De Rem en Knipperlichten achterzijde vervangen door led lampen gaat vrij simpel je hebt nodig w16w rood Led (voor Remlicht) en W16W Amber led (voor Knipperlicht) Verder moet je met forscan in de BdyCM de Rear bulb turn outage op Disabled zetten. Dan werkt alles naar behoren en heb je geen Hyperflash! Na het programmeren even testen met draaiende motor.
    Ik heb de led lampen bij autobeam besteld. Zijn niet goedkoop maar wel van goede kwaliteit. En 5 jaar garantie.

    https://autobeam.co.uk/products/led-955-rear-brake-unit-1?_pos=4&_sid=78ea1c7bb&_ss=r
    https://autobeam.co.uk/products/led-955-indicator-unit?_pos=5&_sid=78ea1c7bb&_ss=r
    https://drive.google.com/file/d/1jUuxLzBL4srGkgdt5y3BgWv1YcvjHyM0/view?usp=sharing
    IMG_1404.jpg IMG_1408.jpg IMG_1409.jpg IMG_1410.jpg IMG_1411.jpg IMG_1412.jpg IMG_1413.jpg
     
    peter482, CvO, VdR-HJD en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Bedankt voor deze uitleg!
    Ik heb mijn lampjes binnen, alleen vind het wel risicovol om de units te demonteren. Ze gaan er behoorlijk moeilijk uit.
     
  3. Mooie upgrade:thumbup:!

    Ik heb nog even gewacht met de lampjes en alleen de puddlelights en zwarte logo’s besteld bij Autobeam.

    Ik ben wel jaloers op je donkere achterlichten.
    Deze hoop ik een keer te kunnen vinden voor mijn Ruby Red mk4 station.
    Daar zitten nu ook al led achterlichten in, maar dan de eerste versie.
    Dat donkere kijkt een stuk mooier dan rood op rood:clap:
     
    rfocus vindt dit leuk.
  4. Valt wel mee hoor! Als je eerst het zwarte kapje verwijderd naast de unit. En dan aan de binnen zijde de twee moeren met bijvoorbeeld een punttang met een krimpkousje er omheen (dan beschadigd er niks) los draaien. Je kunt met je hand de pin bereiken die in de carrosserie vast zit. En deze naar buiten duwen dan is hij los!
     
    VdR-HJD, CvO en M.Blaak vinden dit leuk.
  5. Goeie tip! Dan kan je het wel proberen Vincent.
     
  6. #6 VdR-HJD, 26 feb 2023
    Laatst bewerkt: 27 feb 2023
    Inmiddels met een hoop geduld en beleid is het gelukt, voor en achter nu Full-LED...
     
    rfocus en CvO vinden dit leuk.
  7. Was het lastig om de achterlichtdelen van de kofferklep te verwijderen?
     
  8. Het is wel een dingetje want de pin zat erg vast in het rubber, deze trek je recht naar je toe. Ik heb een foto van de achterkant opgezocht zodat je weet hoe het in elkaar steekt...
    Screenshot_20230227_103256_Chrome.jpg
     
    CvO vindt dit leuk.
  9. Thnx, dan kan ik het tegen de tijd dat ik nieuwe units gevonden heb weer eens terug lezen:thumbup:
     
    VdR-HJD vindt dit leuk.
  10. Wel jammer dat Ford heeft gekozen voor andere fittingen.
    Ik heb nu de LED achterlichten van de pre facelift, maar zou ooit graag de LED achterlichten willen van de facelift (i.v.m. met de donkere glazen).

    Maar in de oude LED achterlichten waren de remlichten P21W en de knipperlichten PY21W. Nu heb ik daar goede LED's inzitten die niet storen op de DAB+, maar dan zal ik naast de lichtunits dus ook weer andere LED's nodig hebben :think:
     
    CvO en VdR-HJD vinden dit leuk.
  11. Welkom in deze consumptiemaatschappij, het lijkt wel alsof ze het erom doen...
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  12. daar lijkt het niet op, het is gewoon zo :mrgreen:
     
    VdR-HJD vindt dit leuk.
  13. Is het programmeren met forscan een vereiste? Ik zie bij de amber lampjes dat ze een canbus module erbij verkopen eventueel of is dit niet toereikend?

    Als ik namelijk ook een adapter en forscan moet regelen wordt het wel een duurder grapje
     
  14. #14 ing_BRW, 25 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2023
    Dat is geen canbus module maar een draadweerstand. De weerstand is nodig om snel knipper (hyper flash) te voorkomen, je plaatst de weerstand parallel aan de LED-lamp om te zorgen dat alsnog 16 Watt wordt verbruikt. Enige aanpassing in Forscan zou dan niet nodig moeten zijn.

    De optie Bulb outage in Forscan is dacht ik alleen een optie die op je dashboard (middels hyper flash) aangeeft of een lamp kapot is.
     
    Dave1987 vindt dit leuk.
  15. Het is geen vereiste! Maar ik wil niet in mijn bedrading knippen. Of aftakken met de befaamde scotch blokjes. Vandaar dat ik het heb aangepast met forscan. Woont er niemand in de buurt van je woonplaats die het evt kan activeren voor je.
     
  16. Ik moet bekennen dat ik ook niet aan de bedrading wil zitten, denk dat de leasemaatschappij hier niet heel vrolijk bav wordt.

    Stukje rijden is geen probleem voor me, ik weet niet of er iemand in het Zeeuwse woont met Forscan
     
  17. Als je niet aan de bedrading wilt rommelen middels aftappers zijn er ook andere opties (de een verdient wat de minder de schoonheidsprijs dan de ander):
    • De gestripte kabel van de weerstand aan de onderzijde van de verlichtingsstekker in contact brengen en vastzetten aan de kabel middels tiewraps; of
    • Het contact uit de stekker halen en de kabel van de weerstand bijplaatsen op het contact door bijvoorbeeld solderen, of de klem van het contact openen om de kabel bij te plaatsen.
    Maar komt de leasemaatschappij dan elke week je auto van binnen en van buiten controleren op aanpassingen?
     
  18. Ik heb via Ali wat canbus LEDS besteld, deze geven in het 2023 model geen foutmelding of hyperflash. Werkt tot nu toe prima
     
  19. Inderdaad, het losmaken van het achterlicht is iets wat je beter bij hoge temperaturen kunt doen.
    Zit er soms behoorlijk vast in en je moet jezelf ertoe bewegen "kracht" te zetten.

    Zelf heb ik meestal stoffen tuinhandschoenen aan.
     

Deel Deze Pagina