Accu vervangen, nu motorstoring. Wat te doen??

  • Beste Bezoeker,

    Het forum draait inmiddels op de nieuwste versie. De vertrouwde uitstraling is voor een groot deel teruggebracht, maar we zijn nog bezig met het afronden van verschillende onderdelen. Daardoor kun je hier en daar nog zaken tegenkomen die anders werken dan voorheen of nog niet helemaal gereed zijn.

    We vragen daarom nog even om jullie geduld. In de tussentijd kan het forum gewoon weer actief gebruikt worden.

    Loop je ergens tegenaan, werkt iets niet goed of mis je een onderdeel dat er voorheen wel was? Laat het ons weten.

Rosanne

Forumlid
20 sep 2017
8
3
Hallo!

Mijn accu werd slecht en die hebben we zojuist vervangen, maar zodra ik de auto op contact zet, geeft hij een motorstoring melding en alle andere meldingen van parkeerhulp e.d.

Het acculampje brandt niet.
Ik heb al op 2 manieren geprobeerd om de accu in te lezen.
Mistachterlicht en driehoek knop. En de manier met groot licht en rempedaal.
Maar beide werken niet. Ik zie het acculampje niet knipperen. (die brand dus helemaal niet)
Ook de kabel van de zekeringkast is opnieuw losgeweest en weer vast gemaakt.
De auto start niet.

Heeft iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen proberen?

Het gaat om een focus uit 2011 met start/stop systeem. En de nieuwe accu is er eentje die daarvoor bedoeld is.

Lieve groet,
Rosanne
 
  • Leuk
Waarderingen: Ghosty J
Update! Hij start weer zonder melding!

De massa kabel een uur eraf gehad.
Toen weer aangesloten en toen brandde alles weer normaal en geen meldingen meer.
De reset heb ik nog niet gedaan. Is dat alleen nodig voor start stop of ook voor andere dingen?
S/s gebruik ik toch niet.

Groetjes
 
  • Leuk
Waarderingen: bws723 en MB_Focus
BMS resetten zou ik sowieso doen. En verder een flink stuk rijden om de accu goed te laden.