Dit zijn 2 reserve koolborstels voor de electro motor van je Dap900. Mochten deze slijten en dat gebeurt na verloop van tijd, kun je deze vervangen en kun je verder Dappen
Dat zijn koolborstels Douwe. Na een tijdje zijn ze versleten en moeten ze vervangen worden. Reserveonderdeel dus. Zitten ook in boormachines,haakse slijpers etc. http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Koolborstel Oops,al beantwoord....
hmmm heb ik nooit gekregen. Daar moet ik ook wel even bij vermelden dat ik een dap zonder doos heb gekocht toen.
Ik ga op de sloop eerst een motorkap oid scoren waarop ik eerst lekker kan oefenen. Een demonstratie is leuk en interessant maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen.
Vandaag de polijstmachine eens losgelaten op een op de sloop gehaalde motorkap. De motorkap is van een Ka en het toeval wilt dat deze ook in dezelfde kleur als mijn is. De motorkap is niet de mooiste meer maar goed genoeg om er lekker op te oefenen.
Ga lekker proberen, niet direct met een schuursponsje extra krassen maken, maar eerst deze proberen strak te krijgen. Suc6.
Ik ga even mee liften op dit topic als dat mag??? Wat zijn de verschillen tussen een DAP en een Krauss?
Niet veel. De naam en de prijs. Beide 900 watt,beide exentrisch,oppervlak pads vlgs mij hetzelfde. Dap is misschien wat bekender maar er zijn er ook genoeg op het forum die een krauss hebben (waaronder ik zei de gek) Ik heb toen een krauss 900 watt gekocht voor 119 euro. Zal de advertentie ff zoeken en posten als ik hem kan vinden van die krauss. http://link.marktplaats.nl/a1001694207
Ik heb nu een DAP 500 samen met mijn broer, maar we willen er 1 bij zodat we niet meer hoeven uit te lenen. Vandaar. Had ook gezien dat de krauss 119 Euro was bij Waxworld. Daarom vroeg ik ook verschillen.
[MENTION=116]Redwagon[/MENTION], Ik ben begonnen om de kap eerst goed te wassen. Vervolgens te kleien en toen met de polijstmachine. Lichte krassen en swirls kreeg ik er mooi uit. Ook heb ik geprobeerd om te wetsanden bij krassen die er niet uitgingen. Hierbij heb ik geleerd dat je absoluut niet moet proberen om ze helemaal weg te krijgen en tevreden moet zijn met een acceptabel resultaat. Wil je ze helemaal weg hebben dan is het risico dat je door de blanke lak heen gaat wat dus ook gebeurd is. Deze plek wil ik proberen te gaan bewerken met lakstift en opnieuw van voren af aan te beginnen. Helemaal netjes zal het niet meer worden maar misschien wel tot een acceptabel resultaat. Ben dus erg blij met de motorkap waarop ik dit dus allemaal kan uit proberen.
Aldoende leert men. Wat voor schuurpapier heb je gebruikt ? In mijn optiek zit je niet heel snel door de blanke lak heen. Kreeg je ook alle schuurkrassen weg met de machine ?
Ik heb grit 2000 gebruikt. De kras was al minder en kreeg de schuurkrassen mooi weg. Maar ik wilde de kras volledig weg krijgen en begon weer te schuren. Hier heb ik waarschijnlijk de fout gemaakt. Ik had tevreden moeten zijn met het eerste resultaat.