1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aankoopadvies Focus MK4: ST-Line of titanium...

Discussie in 'Off-Topic' gestart door maarten76, 9 apr 2021.

  1. Ik ben al een tijdje op zoek naar een opvolger voor onze Focus 1.0 125pk uit 2013. Een Focus mk4 is eigenlijk de 1ste optie, puur omdat ik dit een mooi model vind en de techniek past bij wat ik zoek.

    Mijn eisen:
    -Automaat
    -Net zo zuinig als de huidige Focus 1.0 125pk
    -Navigatie
    -Stoelverwarming
    -Wagon
    -Geen zwarte/witte/bruine/rode/gele/groene kleur
    -Max 35000 kilometers
    -Niet geimporteerd.
    -Geen zwarte/witte/gele/groene/rode/bruine kleur
    De voorkant van de ST-line vind ik erg mooi, ziet er gewoon strak en bruut uit.

    Als ik naar de uitvoering kijk, komt een ST-line met winterpack overeen met mijn eisen. Helaas is het aanbod de laatste tijd erg mager en de meeste zijn dan ook nog geimporteerd.

    Deze ziet er eigenlijk perfect uit

    [​IMG]



    Helaas zijn de prijzen niet echt haalbaar, alhoewel ik me afvraag wat de huidige Focus nog waard zijn zijn..Iemand een idee? Is dus een Focus uit 2013, 1-0 125 pk titanium met 117.000km, nieuwe Michelins en goed onderhouden.

    Misschien moet ik toch naar een titanium uitvoering gaan kijken, alhoewel ik die voorkant niet echt mooi vind!

    Iemand tips?
     
  2. Dat het aanbod mager is merkte ik ook toen ik de inruilprijs hoorde voor mijn auto .......
    Verklaring was dat voor mijn auto veel animo was .
    Maar wat is er mis met een import ..
     
  3. Waarom geen import?
    Die van mij is ook een import, dit is trouwens al de derde import, nog fabrieksgarantie erop, netjes afgeleverd. Dus ik deel jouw zorgen niet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    gerardTDCI en Cat.rjp vinden dit leuk.
  4. Import is niet per definitie een probleem, maar de onderhoudshistorie moet er dan wel bijzitten! Ik zie ook dat er steeds meer auto's uit Italie importeren, ik vraag me af of dat wel helemaal oke is.
     
  5. #5 McGyver, 10 apr 2021
    Laatst bewerkt: 10 apr 2021
    Als je een auto met max 35.000 km zoekt, heeft deze net zijn eerste 30K beurt gehad, dus zoveel kan er niet aan het onderhoud ontbreken. Daarnaast zijn auto's in het buitenland vaak beter uitgerust, omdat daar geen CO2-tax (aka BPM) met daar nog een keer e BTW overheen, betaalt hoeft te worden over de opties.
     
    Kees37 vindt dit leuk.
  6. Die snap ik niet. Wat is het verschil tussen een auto uit Italië, Duitsland of bijv. Denemarken.
    Met zo'n lage km-stand die jij zoekt kan er niet veel mee aan de hand zijn.

    Wat wel een 'probleem' kan zijn is het verbruik bij een automaat. Rij je veel korte stukken dan zal de automaat zeker niet zuiniger zijn dan een handgeschakelde versie

    Ik denk dat je eerder kan bepalen wat jouw budget is en aan de hand hiervan een geschikte auto zoeken.
     
  7. Ik rij elke dag 120km snelweg, dus verbruik zal met een automaat niet heel schelen.
    Tja, budget: dat is tussen de 12k en de 14k, en dan de inruil van de huidige Focus natuurlijk
     
  8. Dan zou ik een paar offertes opvragen bij verschillende dealers en dan heb je gelijk een idee wat jouw huidig focus nog opbrengt.
    Zo heb ik dat bij mijn huidige Focus ook gedaan. Ik heb een 5 offertes laten maken op 5 verschillende auto's.

    Zoek je een 5-deurs of een station? Anders zou mijn 'oude' auto misschien wel wat voor jou zijn.
     
  9. Ooh ja, je vraagt om advies: een Titanium of een ST-line. In mijn geval een ST-line, ziet er toch iets sportiever uit
     
  10. Ligt er aan waar je prijs op stelt. Titanium heeft veel accessoires standaard waar je bij de ST-Line voor moet betalen. De ST-Line rijdt weer wat sportiever door zijn lagere wegligging
     
  11. Moet een station zijn, vind ik persoonlijk mooier en praktischer
     
  12. Mijn oude was van aug 2018 met nog geen 35k op de teller maar is een hatchback.
    Past denk ik wel in jouw budget
     
  13. Als je import koopt is de kans groot dat de st line dan ook dik in de accessoires zit
     
  14. Waar staat die te koop dan?
     
  15. @maarten76 Je hebt PB
     
  16. Durft iemand een schatting te maken wat ik nog terug zou krijgen voor de huidge Focus?
     
  17. Afgaande op de ANWB koerslijst zou je wat inruilprijs voor jouw auto zo rond de €8250,- uitkomen.

    Al is het inruilbedrag natuurlijk ook deels afhankelijk van hetgeen je aanschaft.
     
  18. ST-line of Titanium?
    Tja....voor mij is wat er aan de binnenkant zit aan opties/accesoires en rijcomfort belangrijker dan of ik de neus mooier vind. Ik zit binnen als ik rijd, dus wat daar aanwezig is vind ik belangrijker om naar te kijken.
    Dat kan voor jou anders zijn.
    Een lelijke auto wil ik ook niet voor de deur, maar een Focus....
     
  19. Puur uit interesse, hoe zuinig is dat?
     
  20. Ik zit nu op een gemiddelde van 6.2 l/100km sinds de aankoop, ongeveer over 90.000km gemeten
     
    Martin123t vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina